| Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
ser lækkert ud 
disse 6BQ7 de er født med hvad har du af mulighed at "proppe" i der ..
er det 6BQ5 / EL84 ???
|
|
|
Mange tak 
Det er 6BQ7 ja, et lidt specielt rør. Men det har Roger A. Modjeski ret godt tjek på. Det anbefales at man ikke piller ved dette rør (skifter til andre typer), da en del af forstærkerens sublime ydelse/lyd netop er afgørende her...
Så det bliver 
RAM Labs leverer forøvrigt super rør, jeg har prøvet en del efterhånden. I dag har jeg prøvet GE 6550 Nice, men KT 88 er bedre til RM-200 MKII er konklusionen.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Lækkert og se på Lars  |
|
|
Mange tak 
Det lyder også fabelagtigt, og det er ligemeget om det er her en søndag formiddag, eller en god aften med et glas rødvin 
Super opløsning og dynamik, ufatteligt lavt støjgulv/rolig baggrund, kanon klang, med et snert af varme. Kæmpe rum/lydbillede som Avalon, blandt få, kan det.
Sidder lige og hører:

Hold da k...., aldrig før har jeg kunnet høre det med så meget smæk på, uden at få lidt ubehag i ørerne... 
Nu skal jeg lige prøve de NOS GE 6550'ere fra RAM Labs... 
|
|
|
har bestilt nye udgangsrør... hvis du ikke har bestilt GE'erne kunne du lige slippe gassen hvis det var ... de skulle efter sigende være "ret" gode ... det er KT88 rør men der er jo kun en vej at finde ud af det på ...
desværre anbefaler de 300t tilspilning ... det kunne jeg godt tro du mulighvis ikke havde tålmodighed til .... ...
|
|
|
Hvad har du bestilt? 
Jeg har mulighed for at låne rør og teste, inden jeg køber, det er ret fedt da det kan spare en for mange penge, og man kan få prøvet noget mere.
Jo, jeg har tålmodighed nok, men det tager den tid det tager...
Men 300 timer, hmmm, så længe behøver jeg ikke at vente. Jeg kan rimeligt hurtigt afgøre om det er noget, resten der kommer er jo mere ud i detaljerne. Det rykker ikke ved det store billede, synes jeg.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monoblokke.
2 x 4 KT90.
Triodekoblet push-pull.
40 Watt kl. A.

|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så heller 2x811 Klasse A  pr side altså
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Lækkert og se på Lars  |
|
|
Mange tak 
Det lyder også fabelagtigt, og det er ligemeget om det er her en søndag formiddag, eller en god aften med et glas rødvin 
Super opløsning og dynamik, ufatteligt lavt støjgulv/rolig baggrund, kanon klang, med et snert af varme. Kæmpe rum/lydbillede som Avalon, blandt få, kan det.
Sidder lige og hører:

Hold da k...., aldrig før har jeg kunnet høre det med så meget smæk på, uden at få lidt ubehag i ørerne... 
|
|
|
har bestilt nye udgangsrør... hvis du ikke har bestilt GE'erne kunne du lige slippe gassen hvis det var ... de skulle efter sigende være "ret" gode ... det er KT88 rør men der er jo kun en vej at finde ud af det på ...
desværre anbefaler de 300t tilspilning ... det kunne jeg godt tro du mulighvis ikke havde tålmodighed til .... ...
|
|
|
Hvad har du bestilt? 
Jeg har mulighed for at låne rør og teste, inden jeg køber, det er ret fedt da det kan spare en for mange penge, og man kan få prøvet noget mere.
Men 300 timer, hmmm, så længe behøver jeg ikke at vente. Jeg kan rimeligt hurtigt afgøre om det er noget, resten der kommer er jo mere ud i detaljerne. Det rykker ikke ved det store billede, synes jeg.
|
|
|
he he det var planen du skulle holdes lidt på pinebænken ... og jeg tror ikke du kender dem jeg havde aldrig set dem for en uge siden ...
ja 300 lyder lidt heftigt ... efter 20timer burde man kunne høre om det dur eller ej ...
men et billede skal du da få .....

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Monoblokke.
2 x 4 KT90.
Triodekoblet push-pull.
40 Watt kl. A.

|
|
|
ny effekt igen ????
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Lækkert og se på Lars  |
|
|
Mange tak 
Sidder lige og hører:

|
|
|
|
|
|
Hvad har du bestilt? 
|
|
|
he he det var planen du skulle holdes lidt på pinebænken ... og jeg tror ikke du kender dem jeg havde aldrig set dem for en uge siden ...
ja 300 lyder lidt heftigt ... efter 20timer burde man kunne høre om det dur eller ej ...
men et billede skal du da få .....

|
|
|
Or ja mand 
De ser da cool ud 
Glæder jeg mig til at høre mere om, for jeg kan nemlig bedst lide KT88 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Medlem skrev:
|
Monoblokke.
2 x 4 KT90.
Triodekoblet push-pull.
40 Watt kl. A.

|
|
|
ny effekt igen ????
|
|
|
Nææe, nej! Bare lidt prøve/reserve... 
Fikser lige et billede eller to 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmmmmmmm...
Shuguang Treasure series KT 88.....
Hmmmmmmmmm mmm mmmm :-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva filen er det for nogen?
Var du ikke igang med kable test??? 
Kan du høre om de NBS rykker røv? Det gjorde de ihvertfald hos mig 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Hehehe, Art Audio, meget spændende bekendtskab. Men de er "desværre" heeelt friske. Så jeg giver dem lige 100 timer inden jeg siger for meget...
Har tjekket NBS power ud, men du ved jo hvordan det er med mig og netkabler. Fedt kabel dog.
Har også testet NOS GE 6550 RAM Labs i RM-200 MKII i dag. KT88 er bedre i den. Igen er KT88 bedre... Det er og bliver et fedt rør 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
Hmmmmmmmmm...
Shuguang Treasure series KT 88.....
Hmmmmmmmmm mmm mmmm :-)
|
|
|
Har du prøvet dem? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
Hehehe, Art Audio, meget spændende bekendtskab. Men de er "desværre" heeelt friske. Så jeg giver dem lige 100 timer inden jeg siger for meget...
Har tjekket NBS power ud, men du ved jo hvordan det er med mig og netkabler. Fedt kabel dog.
Har også testet NOS GE 6550 RAM Labs i RM-200 MKII i dag. KT88 er bedre i den. Igen er KT88 bedre... Det er og bliver et fedt rør 
|
|
|
he he, skulle faktisk lige til og skrive Art Audio 
Havde du ik også fået noget signal og højtaler kable med hjem!? 
Du må altså være stork døv 
Der ikke andet for end invitere mig på kaffe. Så skal jeg fortælle dig hvad forskellen er 
Skal de Art Audio så erstatte Music Reference? 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg mene det ALT for tideligt og teste rør i din RM. Den er slet ikke spillet til endnu. Så forskellene vil variere fra dag til dag. Og med andre rør i, besværre du helt dit indtryk af RM´en egen kvalitet.
Vent med og lege med rør til der gået 2-3mdr. Ja, trafoer tager sin tid at spille til.
Art Audio laver noget helt igennem lækkert grej. Dog er deres SET forstærkere lidt magre i lyden på alm dynamiske højtalere. Det lidt et must med horn til dem.
Push pull, der rykker de sgu godt. De har helt deres egen lyd. En lyd man lidt skal vænne sig til, da de skiller sig lidt ud fra traditionel rør lyd Men rigtig parret, så synger det. ( har selv haft 4 forskellige art audio ) Også har de det med IKKE og gå istykker, eller futte rør af hver anden dag 
Glæder mig til at høre hvad du synes om dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Der ikke andet for end invitere mig på kaffe. Så skal jeg fortælle dig hvad forskellen er 
|
|
|
Jo, men er ikke nået til det endnu Puha, jeg har ellers ikke holdt mig tilbage 
Jeg tror ikke at de skal erstatte RM-200 MKII Det er mest for lige at prøve dem, nu de er her 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jo, men er ikke nået til det endnu Puha, jeg har ellers ikke holdt mig tilbage 
Jeg tror ikke at de skal erstatte RM-200 MKII Det er mest for lige at prøve dem, nu de er her 
|
|
|
Pas på, for når de åbner så de vanedannende 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Personligt ville jeg mene det ALT for tideligt og teste rør i din RM. Den er slet ikke spillet til endnu. Så forskellene vil variere fra dag til dag. Og med andre rør i, besværre du helt dit indtryk af RM´en egen kvalitet.
Vent med og lege med rør til der gået 2-3mdr. Ja, trafoer tager sin tid at spille til.
...( har selv haft 4 forskellige art audio )...
|
|
|
Aaahh Kenneth, nu strammer du den vist lidt 2-3 mdr.?!? Kan jeg da ikke vente på, det mener jeg heller ikke er nødvendigt for at teste rør. SÅ meget ændre den ikke lydkarakter de næste 2-3 mdr. 
Hvad er det for nogen som du har haft?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 August 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
kennethjensen skrev:
|
...( har selv haft 4 forskellige art audio )...
|
|
|
Aaahh Kenneth, nu strammer du den vist lidt 2-3 mdr.?!? Kan jeg da ikke vente på, det mener jeg heller ikke er nødvendigt for at teste rør. SÅ meget ændre den ikke lydkarakter de næste 2-3 mdr. 
Hvad er det for nogen som du har haft?
|
|
|
px25 - gill audio design - vinyl one - og den ældre carrissa. Super grej til HE højtalere 
Det uden pis at seriøse trafoere kræver en del tilspilning. Jeg har selv erfarret efter 20 års rør brug, at de stadig ændre sig efter de gængse 2-300 timers tilspilning.
Men ok, du kan heller ikke høre forskel på netkabler, så hvorfor skulle trafoere lige gøre nogen forskel 
|
| Til top |
|
| |