| Forfatter |
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
kennethjensen skrev:
Niks... Verity kan spille bragende højt og stramt. Tror faktisk de kan blæse sådan et sæt Avalons til vejrs 
Også må jeg jo desværre gentage mig selv. Det ikke kun hos mig jeg oplever det. Det er også hos andre 
Og jeg vil næsten vædde med det også er hos dig. Men du må jo bare invitere på kaffe. Jeg skal nok medbringe musik og
lidt kage 
|
|
|
..., men på den anden side, jeg er jo også snart Verity ejer... Men Avalon er også en super lækker
højtaler.Desværre er pengene ikke til at lege med andet gear, som CD amp osv. i den klasse i befinder jer i, men regner
med at tage revanche! Om ikke andet bliver man jo rigeligt inspireret til hvilket udstyr man skal have afprøvet selv, en
dag ved lejlighed! Keep up the good work!  |
|
|
Hvilken model? Er det brugte?
Der kommer ikke til at ske så meget her i min tråd, det næste lange stykke tid, da jeg er super tilfreds med lyden som
den er nu 
Så der kommer ikke de store udskiftninger... |
|
|
Den synes jeg lissom vi har hørt før ...
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
kennethjensen skrev:
|
Niks... Verity kan spille bragende højt og stramt. Tror faktisk de kan blæse sådan et sæt Avalons til vejrs 
Også må jeg jo desværre gentage mig selv. Det ikke kun hos mig jeg oplever det. Det er også hos andre 
Og jeg vil næsten vædde med det også er hos dig. Men du må jo bare invitere på kaffe. Jeg skal nok medbringe musik og lidt kage 
|
|
|
..., men på den anden side, jeg er jo også snart Verity ejer... Men Avalon er også en super lækker højtaler. Desværre er pengene ikke til at lege med andet gear, som CD amp osv. i den klasse i befinder jer i, men regner med at tage revanche! 
Om ikke andet bliver man jo rigeligt inspireret til hvilket udstyr man skal have afprøvet selv, en dag ved lejlighed! Keep up the good work!  |
|
|
Der kommer ikke til at ske så meget her i min tråd, det næste lange stykke tid, da jeg er super tilfreds med lyden som den er nu 
Så der kommer ikke de store udskiftninger...
|
|
|
Knægten har købt mine Rienzi 
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
kennethjensen skrev:
Og jeg vil næsten vædde med det også er hos dig. Men du må jo bare invitere på kaffe. Jeg skal nok medbringe musik og lidt kage 
|
|
|
..., men på den anden side, jeg er jo også snart Verity ejer... Men Avalon er også en super lækker højtaler.Desværre er pengene ikke til at lege med andet gear, som CD amp osv. i den klasse i befinder jer i, men regner med at tage revanche! Om ikke andet bliver man jo rigeligt inspireret til hvilket udstyr man skal have afprøvet selv, en dag ved lejlighed! Keep up the good work!  |
|
|
Der kommer ikke til at ske så meget her i min tråd, det næste lange stykke tid, da jeg er super tilfreds med lyden som den er nu 
|
|
|
Den synes jeg lissom vi har hørt før ...  |
|
|
ja, hehehe...
Meeen...
Selv om jeg har haft de samme højttalere længe, i over 2 år nu, er det lykkedes mig at få drejet over i lyd som passer bedre til min musiksmag, hvor hovedvægten er på jazz.
Det lyder ikke, som da du hørte det med Linn Klimax og Audio Aero Eller NuForce og Audio Aero for den sags skyld.
Jeg vil sige at det er knap så "analytisk", med lidt mere "swing" i. Alligevel savner jeg ikke detaljer... Der er også kommet lidt mere bund, men fortsat nuanceret... Det giver sammenlagt mere fodtramp 
Du er meget velkommen til at komme og høre hvordan Avalon også kan lyde Så finder jeg nok et godt glas Amarone frem 
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Encore skrev:
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
kennethjensen skrev:
Niks... Verity kan spille bragende højt og stramt. Tror faktisk de kan blæse sådan et sæt Avalons til vejrs smileys/smiley36.gif">
Også må jeg jo desværre gentage mig selv. Det ikke kun hos mig jeg oplever det. Det er også hos andre smileys/smiley2.gif">
Og jeg vil næsten vædde med det også er hos dig. Men du må jo bare invitere på kaffe. Jeg skal nok medbringe musik og
lidt kage 
|
|
|
..., men på den anden side, jeg er jo også snart Verity ejer... Men
Avalon er også en super lækker højtaler.Desværre er pengene ikke til at lege med andet gear, som CD amp osv. i den
klasse i befinder jer i, men regner med at tage revanche! Om ikke andet bliver
man jo rigeligt inspireret til hvilket udstyr man skal have afprøvet selv, en dag ved lejlighed! Keep up the good work!
 |
|
|
Der kommer ikke til at ske så meget her i min tråd, det næste lange stykke tid, da jeg er super tilfreds med lyden som
den er nu 
|
|
|
Den synes jeg lissom vi har hørt før ... smileys/smiley36.gif"> |
|
|
ja, hehehe...
Meeen...
Selv om jeg har haft de samme højttalere længe, i over 2 år nu, er det lykkedes mig at få drejet over i lyd som passer
bedre til min musiksmag, hvor hovedvægten er på jazz.
Det lyder ikke, som da du hørte det med Linn Klimax og Audio Aero Eller NuForce og Audio Aero for den sags
skyld.
Jeg vil sige at det er knap så "analytisk", med lidt mere "swing" i. Alligevel savner jeg ikke detaljer... Der er også kommet
lidt mere bund, men fortsat nuanceret... Det giver sammenlagt mere fodtramp 
Du er meget velkommen til at komme og høre hvordan Avalon også kan lyde Så finder jeg nok et godt glas Amarone
frem  |
|
|
Kigger gerne forbi - der er jo sket noget siden jeg var der sidst  Også hos mig ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Kigger gerne forbi - der er jo sket noget siden jeg var der sidst Også hos mig ...  |
|
|
Skal vi så ikke have nogen billeder af det? 
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Encore skrev:
Kigger gerne forbi - der er jo sket noget siden jeg var der sidst smileys/smiley1.gif"> Også hos mig ...  |
|
|
Skal vi så ikke have nogen billeder af det?  |
|
|
Jo, skal nok komme. Vi skal passe børn her i weekenden, så det må vente lidt endnu.
Jeg har også trukket den lidt i halen, for jeg går og eksperimenterer lidt med netkabel. Efter jeg har skiftet stikontakt, synes jeg
umiddelbart heller ikke at der er så stor forskel på installationskabel med ydmyge stik og så mit kabel med Oyaide-stik. Men
jeg skal lige være lidt mere sikker inden jeg tør poste billeder
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvad det er, men det her er et ret godt 6922, Super Low Noise, og det har utroligt lavt støj og mikrofoni, nam-nam RAM Labs, igen-igen:

|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
..., men på den anden side, jeg er jo også snart Verity ejer... Men Avalon er også en super lækker højtaler. Desværre er pengene ikke til at lege med andet gear, som CD amp osv. i den klasse i befinder jer i, men regner med at tage revanche! 
Om ikke andet bliver man jo rigeligt inspireret til hvilket udstyr man skal have afprøvet selv, en dag ved lejlighed! Keep up the good work!  |
|
|
|
|
Som Kenneth skriver, så har jeg købt hans Rienzi... Jeg var ellers MEGET tæt på i foråret at købe et sæt Avalon Ascendant ved Vassago. Jeg havde dog kun hørt den ved Rene, og den kunne rigtig mange gode ting - og lidt til!  Men jeg hører en masse forskelligt musik, alle mulige genrer, og syntes ikke lige den performerede lige godt. Og så var lyden lige direkte og "lys" nok til mig... Rienzi har i mine øjne/øre mere "varme" og "krop" og er en bedre all rounder. Men der er andre områder hvor Avalon performer bedre. Jeg har fulgt med i din og Kenneths tråde, og det giver god inspiration. Dyr men spændende! Så nu har jeg da lidt ideer om hvad der ellers findes af mere eksotiske og spændende ting - udover de kendte som B&W, Bladelius samt Krell m.fl. Så mange tak for jeres sotre arbejde og inspiration, det hjælper newbie/up-comming hifi-freaks som jeg - til stor glæde for den bedre halvdel!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
bessefar Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Mange vil nok tænke; "Det kan da ikke give vellyd, det der..." Men_men_men... 
Det siger lidt om, at alle de fine print med guld og dit og dat og bling-bling, er i samme kategori som VdH's health
rings...hehehe Hvis der kan komme så meget musik ud af det her, hvad skal man så med alt det andet 

|
|
|
WOW jeg er imponeret, tænk at man kan sende sådan en gang makværk på markedet, og så enda tage så mange penge for
det.
Slettet /Mastervol
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
bessefar skrev:
Medlem skrev:
Mange vil nok tænke; "Det kan da ikke give vellyd, det der..." Men_men_men... 
Det siger lidt om, at alle de fine print med guld og dit og dat og bling-bling, er i samme kategori som VdH's health
rings...hehehe Hvis der kan komme så meget musik ud af det her, hvad skal man så med alt det andet 

|
|
|
WOW jeg er imponeret, tænk at man kan sende sådan en gang makværk på markedet, og så enda tage så mange penge
for det.
Slettet /Mastervol
|
|
|
Flot og oprette sig som ny bruger også ens første indryk er så ukompetent kritik, af det helt uden tvivl lugter af
egeninteresse  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kenneth
jeg tror det er misundelsens pris det trykker hos ham bessefar...
jeg dynes dine indlæg og anlæg er super fedt læser og kigger dine indlæg og billeder med stor interesse... bliv ved med det gode arbejde...
nej man kan ikke tage bessefars indlæg alvorligt..ihvertfald ikke så længe man ikke ved hva han har og hvorfor og hvorledes 
mvh john
|
| Til top |
|
| |
bessefar Forum Bruger

Bruger siden: 29 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
misundelse hehe jeg har grej der er langt dyre.
Og nej sådan ser rigtig hård wire ikke ud hvis det er lavet ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen bessefar så må du jo vise det så vi kan se det... men derfor kan man jo godt skrive på en pæn måde ikk
men lad os se hva du har istedet for at starte med sure opstød 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
..., men på den anden side, jeg er jo også snart Verity ejer... Men Avalon er også en super lækker højtaler.Desværre er
pengene ikke til at lege med andet gear, som CD amp osv. i den klasse i befinder jer i, men regner med at tage revanche! Om ikke andet
bliver man jo rigeligt inspireret til hvilket udstyr man skal have afprøvet selv, en dag ved lejlighed! Keep up the good work!  |
|
|
|
|
Som Kenneth skriver, så har jeg købt hans Rienzi... Jeg var ellers MEGET tæt på i
foråret at købe et sæt Avalon Ascendant ved Vassago. Jeg havde dog kun hørt den ved Rene, og den kunne rigtig mange gode ting - og lidt til!
Men jeg hører en masse forskelligt musik, alle mulige genrer, og syntes ikke lige den performerede lige godt. Og så var lyden lige direkte og
"lys" nok til mig... Rienzi har i mine øjne/øre mere "varme" og "krop" og er en bedre all rounder. Men der er andre områder hvor Avalon
performer bedre. Jeg har fulgt med i din og Kenneths tråde, og det giver god inspiration. Dyr men spændende! Så nu har jeg da lidt ideer om
hvad der ellers findes af mere eksotiske og spændende ting - udover de kendte som B&W, Bladelius samt Krell m.fl. Så mange tak for jeres sotre
arbejde og inspiration, det hjælper newbie/up-comming hifi-freaks som jeg - til stor glæde for den bedre halvdel!  |
|
|
Tillykke med de nye højttalere. Dem tror jeg du bliver glad for
Jeg har ikke hørt lige den model, men den som hedder Fidelio Encore har jeg hørt. Dog ikke hjemme, men nok til at kunne sige at det er en
højttalerfabrikant med potentiale
Så de har gode ører hos Verity...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
bessefar skrev:
misundelse hehe jeg har grej der er langt dyre. Og nej sådan ser rigtig hård wire ikke ud hvis det er lavet ordentligt. |
|
|
Selvfølgelig har du det.  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige jeg syntes det er en underlig debat, der kan da være lige meget hvordan lederne er trukket indvendig i forstærkeren, tag bare en gamut d200, den ligner også en rode bunke indvendig, men det forhindre den da ikke i at være en god forstærker. Det eneste der betyder noget er om lydkvaliteten matcher pris mærket og eller falder i køberens smag. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Asklepios skrev:
Som Kenneth skriver, så har jeg købt hans Rienzi... Jeg var ellers MEGET tæt på i foråret at købe et sæt Avalon Ascendant ved Vassago. Jeg havde dog kun hørt den ved Rene, og den kunne rigtig mange gode ting - og lidt til!
Men jeg hører en masse forskelligt musik, alle mulige genrer, og syntes ikke lige den performerede lige godt. Og så var lyden lige direkte og "lys" nok til mig... Rienzi har i mine øjne/øre mere "varme" og "krop" og er en bedre all rounder. Men der er andre områder hvor Avalon performer bedre. Jeg har fulgt med i din og Kenneths tråde, og det giver god inspiration. Dyr men spændende! Så nu har jeg da lidt ideer om hvad der ellers findes af mere eksotiske og spændende ting - udover de kendte som B&W, Bladelius samt Krell m.fl. Så mange tak for jeres sotre arbejde og inspiration, det hjælper newbie/up-comming hifi-freaks som jeg - til stor glæde for den bedre halvdel!  |
|
|
Tillykke med de nye højttalere. Dem tror jeg du bliver glad for
Jeg har ikke hørt lige den model, men den som hedder Fidelio Encore har jeg hørt. Dog ikke hjemme, men nok til at kunne sige at det er en højttalerfabrikant med potentiale
Så de har gode ører hos Verity... |
|
|
Mange tak for det...  De er bestemt gode! De har rigtig mange af de ting jeg leder efter, så dem bliver jeg rigtig glad for - de skal ikke skiftes ud, lige med det samme...  Glæder mig til at få dem hjem, og lyttet mere til dem. Og så går jagten jo ind på noget mere seriøst udstyr...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Halo8 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 03 Maj 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 477
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Må sige jeg syntes det er en underlig debat, der kan da være lige meget hvordan lederne er trukket
indvendig i forstærkeren, tag bare en gamut d200, den ligner også en rode bunke indvendig, men det forhindre den da ikke i at
være en god forstærker. Det eneste der betyder noget er om lydkvaliteten matcher pris mærket og eller falder i køberens
smag. |
|
|
Nu kunne en mere professionel kabelføring jo bevirke at et allerede godt produkt bliver endnu bedre __________________ Mvh
Flemming
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halo8 skrev:
dan a. skrev:
|
Må sige jeg syntes det er en underlig debat, der kan da være lige meget hvordan lederne er trukket indvendig i forstærkeren, tag bare en gamut d200, den ligner også en rode bunke indvendig, men det forhindre den da ikke i at være en god forstærker. Det eneste der betyder noget er om lydkvaliteten matcher pris mærket og eller falder i køberens smag. |
|
|
Nu kunne en mere professionel kabelføring jo bevirke at et allerede godt produkt bliver endnu bedre  |
|
|
Du kan jo tage gamut d200 igen, da ole solgte sirius/gamut til anden side forsøgte de at lave et mere morderne kabelføring/print til den, men det lykkes bare ikke den model ole havde lavet lød bedere selv om den lignede en høstak inden i, så fordi det hele er lagt pænt ud er det ikke ens betydende med bedere lyd. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
|
Jeg ved ikke hvad det er, men det her er et ret godt 6922, Super Low Noise, og det har utroligt lavt støj og mikrofoni, nam-nam RAM Labs, igen-igen:

|
|
|
det er Sovtek!
jeg har Sovtek 12AX7LPS i mine Rogue (og i min Riaa) ... det er et rigtig godt rør
noget af det bedste nyproducerede ECC83 så hvis dine 6922 er samme kvali så er det til at leve med
|
| Til top |
|
| |