| Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 23 November 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
willold skrev:
|
Hej Medlem
vil du ikke uddybe "skrammel-delen"??
mvh
Willold
|
|
|
Hej Willold
"skrammel-delen"??
Hvis du hentyder til linket, så...
De har fast netledning = skod. De er ret grimme - tidens tand og varme har gnavet i dem, bule på det ene trafodæksel. Vil mene at de er omkring 20 år gamle.
Mon ikke de trænger til nogen nye lytter? 
Hvis man tror at man køber "sidste version", så bliver man meget skuffet.
Prisen er helt og aldeles hen i vejret, jeg kunne komme med et alternativt eller to, som til de penge ville smække dem eftertrykkeligt...
|
|
|
Jøsses.........
Har du set og prøvet dem da?
Jeg havde de sorte MKI... Man bliver vildt overrasket over dem de første par dage. Også stopper festen også. BooooooooooooooooooRRING  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Medlem skrev:
willold skrev:
|
Hej Medlem
vil du ikke uddybe "skrammel-delen"??
mvh
Willold
|
|
|
Hej Willold
"skrammel-delen"??
Hvis du hentyder til linket, så...
De har fast netledning = skod. De er ret grimme - tidens tand og varme har gnavet i dem, bule på det ene trafodæksel. Vil mene at de er omkring 20 år gamle.
Mon ikke de trænger til nogen nye lytter? 
Hvis man tror at man køber "sidste version", så bliver man meget skuffet.
Prisen er helt og aldeles hen i vejret, jeg kunne komme med et alternativt eller to, som til de penge ville smække dem eftertrykkeligt...
|
|
|
Jøsses.........
Har du set og prøvet dem da?
Jeg havde de sorte MKI... Man bliver vildt overrasket over dem de første par dage. Også stopper festen også. BooooooooooooooooooRRING 
|
|
|
Ja, de var her forbi...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Track & Trace
sååååe er der julegaver på vej - ho ho ho 
Man skal jo være god ved andre og sig selv ved juletid 
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var efterhånden også ved at være en lang kold tyrker, du havde taget dig
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert DAAD  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt. Har selv overvejet netop dem der 
Bestiller eet komplet setup i starten af næste år til hele stuen og spisestuen.  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange har du bestilt?
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du måske passe lidt på med Kenneth. Efter at jeg har fået resonatorer op i hele stuen har jeg pillet meget af min rum akustik med igen. Jeg bruger under det halve nu i forhold til tidligere. Rummet bliver simpelthen alt for dødt hvis jeg bruger resonatorerne sammen med hele det akustiske møbel setup.
I starten tror man ikke rigtigt på at de små bægre kan gøre sådan en forskel, men efter at have brugt dem finder man ud af hvor kraftige/ effektfulde de er.
Jeg troede mine akustiske plader og bas fælder var neutrale i lyden. Men efter at have prøvet resonatorerne har jeg fundet ud af at de måske farver lyden lige så meget som alt andet man tilsætter eller fjerner fra rummet.
Resonatorerne er meget kraftfulde, på et tidspunkt var jeg oppe på 9 i rummet. Lyden døde og blev total flad og kedelig. Så prøvede jeg at sætte 2 foran hver diskant og lyden blev næsten helt væk. Det er altså skræmmende hvad de små tingester kan gøre hvis man ikke bruger dem rigtigt/ forsigtigt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Hvor mange har du bestilt? |
|
|
2.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov hov hov. Mine DAAD`r er ikke grimme, de er lige til at kramme

__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|

|
|
|
He he he, de ligner da gamle engelske kakkelovnsrør som er blevet restaureret 
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Pierre skrev:
|

|
|
|
He he he, de ligner da gamle engelske kakkelovnsrør som er blevet restaureret 
|
|
|
Jamen det giver en sådan dejlig varme i lyden  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
xrdt skrev:
Det skal du måske passe lidt på med Kenneth. Efter at jeg har fået resonatorer op i hele stuen har jeg pillet meget af min rum akustik med igen. Jeg bruger under det halve nu i forhold til tidligere. Rummet bliver simpelthen alt for dødt hvis jeg bruger resonatorerne sammen med hele det akustiske møbel setup.
I starten tror man ikke rigtigt på at de små bægre kan gøre sådan en forskel, men efter at have brugt dem finder man ud af hvor kraftige/ effektfulde de er.
Jeg troede mine akustiske plader og bas fælder var neutrale i lyden. Men efter at have prøvet resonatorerne har jeg fundet ud af at de måske farver lyden lige så meget som alt andet man tilsætter eller fjerner fra rummet.
Resonatorerne er meget kraftfulde, på et tidspunkt var jeg oppe på 9 i rummet. Lyden døde og blev total flad og kedelig. Så prøvede jeg at sætte 2 foran hver diskant og lyden blev næsten helt væk. Det er altså skræmmende hvad de små tingester kan gøre hvis man ikke bruger dem rigtigt/ forsigtigt. |
|
|
Svaret har du her!__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
xrdt skrev:
|
Resonatorerne er meget kraftfulde, på et tidspunkt var jeg oppe på 9 i rummet. Lyden døde og blev total flad og kedelig. Så prøvede jeg at sætte 2 foran hver diskant og lyden blev næsten helt væk. Det er altså skræmmende hvad de små tingester kan gøre hvis man ikke bruger dem rigtigt/ forsigtigt.
|
|
|
Svaret har du her!
|
|
|
For folk der ikke ved bedre, eller kan høre så Ja. Men de virker skam. Det der flere herinde der efterhånden kan bevidne  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
floe skrev:
xrdt skrev:
|
|
|
|
Svaret har du her!
|
|
|
For folk der ikke ved bedre, eller kan høre så Ja. Men de virker skam. Det der flere herinde der efterhånden kan bevidne  |
|
|
De virker helt sikkert for folk, der kan høre græsset gro ja  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De virker skam for alle og er ikke forbeholdt de få
Teksten var en hjælp til Kenneth der måske var ved at bestille varer hjem til lytterummet. Jeg ved ham og andre har prøvet resonatorerne. Der er ingen grund til at Kenneth kommer til at stå i samme situation som mig, hvis jeg fortæller lidt om mine erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
xrdt skrev:
De virker skam for alle og er ikke forbeholdt de få
Teksten var en hjælp til Kenneth der måske var ved at bestille varer hjem til lytterummet. Jeg ved ham og andre har prøvet resonatorerne. Der er ingen grund til at Kenneth kommer til at stå i samme situation som mig, hvis jeg fortæller lidt om mine erfaringer. |
|
|
Jeg hører stadig til dem der nægter at tro, at de har nogen som helst hørbar effekt, overhovedet!  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
| Til top |
|
| |
xrdt Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også iorden. Jeg havde heller ikke meget tiltro til dem inden de kom indenfor døren.
Det er mig også stadigvæk en gåde hvordan så små tingester kan ændre lyden så markant. Jeg har altid gået ud fra at for at akustiske tiltag i et rum skulle have en effekt skulle de dække et vist areal. Altså større tildækket areal = større effekt.
Det de gør er så voldsomt, så jeg vil sammenligne det med at skifte cd afspiller eller forstærker. Det er altså en mere markant ændring end når man leger med kabler.
|
| Til top |
|
| |