Forfatter |
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2009 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er igen lidt nyheder. Jeg har som sagt bestilt noget, der er lidt forsinkelser, men det skal nok komme!. Af øvrige nyheder vil der inden for nærmeste fremtid blive fokuseret meget på designet i bioen. Ikke at der skal være noget specielt tema eller noget i den stil, men der skal laves nye gulve samt males. Jeg har selv bestemt farven, og da bioen på et vist plan også fungerer som værelse er grå blevet valgt. Hvordan det helt præcist bliver vides endnu ikke. Jeg tænker pt. meget over om jeg skal vælge 5.1 eller 7.1, men det må der ses på. Dog er det ret irriterende at der ikke er ordentlig mulighed for at hænge sidehøjttalere op. Ellers må jeg konstruere et ophæng, det skal nok blive fint når man tænker på mine evner som håndværker  . Overvejer til allersidst at røbe mit nye køb... Men nah!, i må sgu vente.
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det holder din standard er vi lige glad __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
hvis det holder din standard er vi lige glad  |
|
|
Min standard er altid i orden
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 11 Februar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Henrik 1307 Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig eventuelt i min tråd her for at få inspiration til lyskontrol til dit værelse, nu da du ejer en JVC hd1 skal du da ha 100% ud af din PJ ikke, og ikke kun nøjes med 80% som du får ud af det med grå vægge, da genskæret er massivt stadigt især på kort afstand fra PJ til lærdet og til væggene , loft , gulv osse....!! Kig på foreslag 1 af de 4 stue setup som bliver vist, det hele er beklædt med Stof (Velvet) som er lys absobernede og giver de sidste % som du fortjener med den PJ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71663&P N=1&TPN=1
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik 1307 skrev:
Kig eventuelt i min tråd her for at få inspiration til lyskontrol til dit værelse, nu da du ejer en JVC hd1 skal du da ha 100% ud af din PJ ikke, og ikke kun nøjes med 80% som du får ud af det med grå vægge, da genskæret er massivt stadigt især på kort afstand fra PJ til lærdet og til væggene , loft , gulv osse....!!
Kig på foreslag 1 af de 4 stue setup som bliver vist, det hele er beklædt med Stof (Velvet) som er lys absobernede og giver de sidste % som du fortjener med den PJ
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=71663&P N=1&TPN=1
|
|
|
Flot ser det ud, men er bange for det bliver et større projekt..
|
Til top |
|
|
Henrik 1307 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert ikke større arbejde end at male , det tager jo osse tid og er dyrt hvis det skal være ordenligt...!?.. og man skal jo kun ha stoffet på de først 1 - 1.5meter ud som hvis på billede nummer4, eller man kan lave den fra billede 1 osse, som nok tager noget mere tid, men ser super ud. Jeg kan se på dit svar tid i forhold til jeg postet at du kun har kigget billeder og ikke læst hele indlæget.  læst det hele og så tag det med i dine overvejelser om det er noget du vil lave.... det er sikkert og vist det bedste opgradering du kan lave på billede siden...
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik 1307 skrev:
Sikkert ikke større arbejde end at male , det tager jo osse tid og er dyrt hvis det skal være ordenligt...!?.. og man skal jo kun ha stoffet på de først 1 - 1.5meter ud som hvis på billede nummer4, eller man kan lave den fra billede 1 osse, som nok tager noget mere tid, men ser super ud.
Jeg kan se på dit svar tid i forhold til jeg postet at du kun har kigget billeder og ikke læst hele indlæget. læst det hele og så tag det med i dine overvejelser om det er noget du vil lave.... det er sikkert og vist det bedste opgradering du kan lave på billede siden...
|
|
|
Jeg tror kun det bliver til malling i denne omgang, man kan jo altid tilsætte det senere. Det er det gode ved det.
|
Til top |
|
|
Henrik 1307 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja seføli.
Men det er den samme histiorie mange laver...... folk køber bedre og dyre ting, men de fleste af dem få ikke mere end 75-85% udaf deres udstyr PGA rum klang (og nogen vil få være lyd pga deres nye højtalere eller forstærker booster forskelling frekvendser så lyden splatter sammen) og lyskontrol.... hvad hjælper det så at købe en bedre forstærker eller bedre projector hvis de aligevel ikke køre optimalt i rummet, hvor nogen vil gøre det værre pga flere lumens eller ikke matchende lærdet til den nye Projector og omgivelserne ...?
Nu det ikke dig jeg taler om men generalt gør de almindlige Hifi personer det...mange ville kunne Giver deres gamle udstyr kundstigt åndedræt og få den lyd eller billede de drømmer om uden at købe nyt , men bare få optimeret deres gamle 100%.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sætter der også visse begrænsninger at jeg bruger mit værelse til andet end biograf.
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hele består vel af en række kompromisser vi må foretage i forhold til anvendelighed versus performance. Som facelift selv siger, så skal rummet også bruges til andet, så der er ikke nødvendigvis plads til 3 basfælder og rockfon plader overalt.
Men du har da ret, man kan få utrolig meget mere ud af det udstyr man har, hvis man lægger sig lidt i selen og pusler med det.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil heller ikke tro der er nogen herinde fra Hifi4all, hvis rum ikke kan forbedres på den ene eller den anden måde.
|
Til top |
|
|
Henrik 1307 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja seføli, samme her med min stue bio, jeg snakkede bare generalt der før... mange % af alle dem på diverse forumer koncentrere sig kun om hvem der har den største og dyreste, men hvem siger det lyder så godt som en der har billigere, men fået optimeret sit til at yde tæt på 100%.
Jeg har selv rimligt dyrt udstyr, men man kan jo blive ved med at opgradere, nu koncentrere jeg mig lidt om lys og lyd kalibering, plus lyskontrol, som Næsten ingen gør, mange med dedikeret rum, klasker bare maling på.... som osse kan virker oki...
Der burde være flere tråde omkring at få det bedste ud af sit udstyr og ikke kun omkring hvad for udstyr der er bedst...... for hvad er bedst en forstærker til 15k som er optimeret tæt på 100% via kalibering. eller en til 30k som er sat op efter bedste gør det selv evne uden man har sat sig synderligt ind i tingne..???
sys bare der er mange der sikkert sidder med ret dårlig lyd , men de har kvalitets producter, som bare ikke spiller sammen (og de ved ikke engang selv..) , eller rummet laver rav i den... ved god man kan ikke lave alt i en stue, men der er faktist mange ting, som man kan lave eller sætte sig ind , og babere en del % ind på den gode måde, ikke nødventigvis den dyre måde...men via Spl meter og EQ programer, stof/maling på vægge og loft, at man læser lidt omkring lyd og rum klang køber sig en Billig brugt EQ..osv inden man opgradere det hele uden at har hørt/set hvad det virkelig kunne...
|
Til top |
|
|
Henrik 1307 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu blev emnet støre end forvented....  og det her jeg skrev er ikke mønted på dig.. men talte om mange % af alle på alle de danske forumer, ville bare lidt udybe mig og det krævet lidt text... Sov godt... Henrik Og held og lykke med projectet...
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er næsten ikke til at holde spændingen ud  Nu må Inder-Fjæs-Løft snart komme ud af busken, så vi kan sove ordentligt om natten igen
|
Eyesonly Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2009 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|