Hejsa,
Fedt forum! Jeg er vild med de ting i gutter kan slippe afsted med at slæbe ind i stuen derhjemme :-) - der er i hvert fald nogle ting jeg selv ville have svært ved! Som man siger: der findes to slags mænd, dem der er under tøflen, og dem er ikke vil indrømme det!
Jeg synes lige jeg ville bidrage med nogle billeder fra min egen "hifi-krog" selv om dette indlæg måske hører mere hjemme i Bo Bedre :-). Så er i advaret - det handler ikke (særlig meget) om hifi! Men under alle omstændigheder kunne det være at nogen kunne få en idé eller to om hvordan man får lidt mere waf i stuen.
Mit anlæg (som hører til den relativt billige ende) består af en surround-receiver, Sonos, HD-recorder, BLU-RAY-afspiller, Wii, en "ufo", en programmérbar fjernbetjening, en fladskærm og front/center/sub (modelnumre længere nede hvis nogen skulle være interesserede). Det eneste synlige er skærmen, højttalere og to fjernbetjeninger. Resten er gemt væk i et metal-skab fra Ikea.
Anlægget er sat op i vores "stue-krog" - her er nogle billeder:

Som man kan se er der ikke meget plads at gøre med, og flisebelægningen på gulvet gør desværre ikke lydoplevelsen større. Sofaernes placering i forhold til højttalerne fremmer heller ikke lydoplevelsen... men hvad gør man ikke for waf. Højttalerne er tilsluttet både skærmen og surround-receiveren. I skabet sidder en lille NAS-box som gør, at lyden fra receiveren dør når skærmen er slukket eller er "muted". Sub'en (8 tommer) er gemt i hjørnet bag sofaen:

Skærmen er 32 tommer - kunne godt være LIDT større. Forstærken er på 50 (NAD) watt - det er efter min mening ok til den "krog" anlægget sidder i. Jeg har tænkt på større, men mangler et godt argument overfor min søde kone ;-)
Ufo'en gør at jeg kan bruge en hvilken som helst fjernbetjening (jeg har selvfølgelig valgt den programmérbare) til at styre sagerne, selv om metalskabet er lukket. Radiosenderen i det specielle batteri sender signalerne videre til ufo'en, som sender signalerne infrarødt videre i skabet, så man er fri for at åbne lågerne :-)
Hvis man skal kigge lidt inden i skabet:

Som fortalt: på øverste hylde Sonos (passiv enhed), ufo, BLU-RAY, HD-recorder, og nederst Wii og surround-receiver. Det styres via fjernbetjeningen der fulgte med til skærmen (sort), og en programmérbar NAD (sølv):

Et par bemærkninger om Sonos: da jeg ikke har netadgang i nærheden af forstærkeren har jeg købt en ZoneBridge. Den har smidt ind i køkken-soklen, hvor jeg også har sat en NAS (netværks-harddisk med min CD'er rippet som flac) sammen med internet modem/trådløs router. Musikken styres med en Sonos-controller - det kan din kvinde også finde ud af at bruge :-).
Now you see it:

Now you don't:

Til sidst de forbedringer jeg pønser på:
- En iPoc Touch til at styre Sonos
- Netværk til BLU-RAY (BD-live) via strømstik
- Video-streaming over netværk - nogen forslag?
Hvis nogen har forslag til forbedringer er jeg lutter øren. Det er jo SP-tid :-)
Lidt data på setup:
Skærm: NAD 32A1
Sonos: CR100, ZP90, BR100, CC100
Surround-receiver: NAD T-743
BLU-RAY: Sony BDP-S356
HD-recorder: Sony RDR-HX710
Center: B&W LCR-60
Front: B&W DM-602
Sub: B&W ASW300
NAS: QNAP TS109 med 750 GB disk
Hilsen Ole