Forfatter |
|
ABech Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at tage et par billeder og uploade dem.
Skriv hva i synes om det
Tv:
Panasonic TH46PZ85
Højttalere:
Dali Ikon 6
Blu-ray afspiller:
Playstation 3
Receiver:
Sony STR-DG 710
DVD afspiller:
Panasonic DVD-RV31

Jeg overvejer at købe en anden receiver snart da jeg synes den jeg har nu er lidt for "billig" men økonomien skal jo os være derefter __________________ //Abech
|
Til top |
|
|
Ole Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 25 Juni 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ABech.
Det næste du skal investere i er en subwoofer . Gør det, og du kommer ikke ud af stuen før du har hørt alt musik og alle film med lav-frekvens-effekter igennem!
Ellers en rigtig pænt setup. Du må have en kæreste . Just kidding, mit eget er "Bo bedre"-fiseret nærmest til det kvindelige. Men i det mindste har du ikke urtepotter på højttalerne 
/Ole
|
Til top |
|
|
ABech Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ole Hedegaard
Jeg har også overvejet at købe en sub men jeg er meget i tvivl om hvor mange penge man skal smide efter den?
Hvis jeg vælger modellen der passer til resten (Ikon) så bliver den lidt peberet synes jeg.Men kan man ikke "nøjes" med en mindre? __________________ //Abech
|
Til top |
|
|
Ole Hedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 184
|
Sendt: 26 Juni 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se at det er en halvdyr serie du har kastet dig ud i. Men hvis jeg var dig ville jeg nok hellere spare lidt op og købe den sub der passer til IKON-serien (selv om det nok koster dig 6K) end at købe en billigere sub, som så bare ikke "svinger" så godt sammen med dine gulvhøjttalere. Jeg er temmelig sikker på at der har siddet mange kloge hifi-ører og fået ikon-sub'en til at passe optimalt til de andre højttalere i ikon-serien. Selvfølgelig kan man godt slippe med mindre for en sub, men skriv dig bare øret: du fortryder aldrig at købe kvalitet! Hvis du køber en billig sub er du sikkert glad i starten for at have sparet en masse penge, men når vennerne spørger om den er beregnet til at spille sammen med dine gulvhøjttalere, og du på mørke vinteraftener spekulerer på hvordan det mon KUNNE have været, så ville du nok ønske at du havde sparet lidt mere og købt ikon-sub'en! Bare gætterier fra min side, men jeg tror der er noget om det .
|
Til top |
|
|
ABech Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm tja du har nu nok ret mht. at få fat i en sub der passer til serien
Hmm hva så med en forstærker/receiver? Kan du/nogen anbefale en der passer godt til mine Ikon´s eller?
__________________ //Abech
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang sub: Ville hellere spendere penge på SVS`s subs, end at betale for Dali`s. Men når det så er sagt, så har jeg ikke hørt mange Dali subs, er bare i den tro, at du vil få mere ud af en SVS el. lign. sub.
Hvor meget "klang"-forskel er der lige i forskellige typer subs (mærker/serier), kontra, klang-forskelle i surround ht`er i forskellige mærker/serier?? Mit bud er, at der må være klart størst forskel i surround ht`er og dermed så, at foretrække en sub i andet mærke end i dette eks. Dali!! SVS, Earthquake osv. Mener at der skulle være mere bang for the buck, at hente der. Ret mig endelig.
Mvh. Chromsome
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud.
Ser dog ud som om dit tv hænger lidt højt __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
ABech Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja...der er nok ikke andet for end at gå ud og høre lidt forskellige subs (hvis det er muligt) 
Mht. højden af min skærm så har jeg selvfølgelig hængt den i den højde jeg selv synes er bedst. Jeg tror den hænger ca 80cm fra gulvet __________________ //Abech
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt fint og veldimmensioneret setup :)
Ang. sub, så er det min erfaring at lige prævis med subs kan man være lidt mere large, da de dybe toner alligevel er svære at sætte finger på når det gælder både retning og klang :) Så... ud og lyt og så se på det.
|
Til top |
|
|
Dare_Devil Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige netop Dali Ikons sub vil jeg mene er en rigtig god investering :).. Prøvede i sin tid både den billigere Consept sub (mudret, buldrende) og en
BWer i samme prisklasse som Ikonen, men der var slet ikke samme kraft, præcision og dynamik som i Ikon subben.. Det er IMO den bedste
investering, du kan gøre :)
|
Til top |
|
|
Stallerz Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig lækkert ud. Af ren og skær nysgerrighed.
Kommer du oprindeligt fra Ry ? - ud fra dit navn Abech og din lokalitet Aalborg. - hvis du gør kender vi hinanden RET godt:P
|
Til top |
|
|
ABech Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stallerz.
Tak for de fine ord men nej jeg har boet i Aalborg hele mit liv sååå __________________ //Abech
|
Til top |
|
|
Stallerz Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, øv osse.. troede lige det var en barndoms kammerat som jeg har mistet kontakten med :( -
men ja p***e lækkert setup :D
Selv står alt mit i flytterod, men regner med at komme på plads engang i næste uge.. så kommer der nok lige et par billeder :D
|
Til top |
|
|
AndreasDJ.17 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sgu' godt ud!
Har selv det der panasonic TV
Hvor har du købt møblet?
|
Til top |
|
|
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 22 Juli 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rotel paser godt til ikon serien.
|
Til top |
|
|
ABech Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juli 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det AndreasDJ.17
Mit møbel har jeg skam bare købt i Jysk på tilbud men jeg synes det passe fint tilmit lille setup __________________ //Abech
|
Til top |
|
|