Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 04:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Firmware upgrade nødvendig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har siden efteråret 2008 haft en Sony BDP-S300 blu-ray afspiller. Undervejs har jeg én gang, for ca. 3-4 måneder siden, opgraderet firmware - bare for at gøre det. Firmware blev her opgraderet til version 4.40.

Nu har jeg så lejet Pink Panther 2 på blu-ray, og den ville afspilleren ikke afspille. Afspilleren begyndte at load'e, men kom ikke videre end til at der på skærmen stod "loading". Jeg havde også lejet 4 andre, dem var der ingen problemer med, og indtil nu har jeg ikke haft problemer med nogen af de ca. 100 film der er røget igennem.

Jeg har så prøvet at opgradere firmware igen, nu til version 4.90, og sandelig om det ikke løste problemet - nu har jeg så fået set PP2.

Men... Er vi fremme ved at vi kan forvente at skulle opgradere firmware jævnligt? Ikke bare for at få ny funktionalitet (hvilket jeg er ligeglad med, jeg skal bare se film), men også for i det hele taget at kunne afspille nye film?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Wymax skrev:

Men... Er vi fremme ved at vi kan forvente at skulle opgradere firmware jævnligt? Ikke bare for at få ny funktionalitet (hvilket jeg er ligeglad med, jeg skal bare se film), men også for i det hele taget at kunne afspille nye film?

Desværre ja. Hvilket er en katastrofe i mine øjne.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juli 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Wymax skrev:

Kom lige i tanke om at for ca. en måneds tid siden kunne en af mine kammerater ikke se min Twilight blu-ray, en film som jeg ikke havde problemer med. Her blev problemet også løst med en firmware upgrade.

Det bliver da vist ganske rigtigt en katastrofe for blu-ray... Når "almindelige" forbrugere, der ikke tænker på firmware o.l., pludselig ikke kan afspille en ny film. Det må da give en del support.

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Enig... Det er tåbeligt at industrien er SÅ ligeglad med etablerede standarder.
Jeg har en Panasonic BD50. Da den var helt ny, kunne jeg ikke afspille Beowulf. Efter en opgradering var der INGEN problemer.

Så jeg chekker med jævne mellemrum om der er en opdateringer. Det er så heldigvis også rimligt let på min afspiller da den har internet adgang.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Juli 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

StefanR skrev:
Så jeg chekker med jævne mellemrum om der er en opdateringer. Det er så heldigvis også rimligt let på min afspiller da den har internet adgang.

Ja - jeg må hellere check'e det også, for det duer ikke rigtigt at ville se en film og afspilleren så først har brug for en firmware opdatering der hurtigt tager en times tid inkl. download osv.

Jeg er dog nok altid nødt til at brænde en CD-R til det, da min afspiller er langt væk fra min computer og internet adgang - men hellere det end ikke at kunne afspille en film.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Februar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg stødt på problemet igen - et par gange faktisk, med min nye Oppo BDP-83.

For ikke så lang tid siden var der Terminator Salvation... Allerede et par dage efter den blev lanceret på BD var det et kendt problem, og Oppo (som jeg har fået i mellemtiden) var faktisk hurtigt ude med en beta firmware der løste problemet. Andre fabrikanter havde også problemet, og Sony var naturligvis hurtigt klar eftersom det var en Sony Pictures production  Faktisk opdaterede jeg min Sony BDP-S300 for at kunne se filmen med det samme.

Nu støder jeg så på problemet igen - og ligesom med Pink Panther 2 er det ifm. med en lejefilm, nemlig Gamer. Oppo er tilsyneladende ikke klar med en firmware endnu.

Det er for mig FULDSTÆNDIGT!!!!!!! (der er SLET ikke plads nok til alle de udråbstegn m.v. jeg gerne ville anvende her) ufatteligt hvordan man kan lancere ny teknik i en film uden at fabrikanterne af BD-afspillere har en jordisk chance for at være klar. Nu sidder jeg igen med en lejefilm som jeg ikke kan afspille, og som jeg skal aflevere om et par dage. Hvis man ikke ønsker BD succes, så er det da den sikre måde at forpure udbredelsen af teknikken.

i x'te potens!!!!!!! Jeg er så forrygende  på en branche der skyder sig selv i foden, får et plaster på, og så igen retter shotgun'en direkte mod foden og trykker af - igen.

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Februar 2010 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

jeg køber/lejer godtnok næsten aldrig nye BluRay film, men vil godt give dig en ret i at det simpelthen er for dårligt, man skulle jo tro at der var en grund til at man har fundet på at have standarder, og må især være på nyudgivelserne at branchen skal hive pengene hjem på filmene, og så holder det da ikke at man ikke bare kan smide filmen i afspilleren og så se den uden en masse bøvl.

Min sony afspiller fortæller godtnok når der er en opdatering klar, men for det kræver trods alt lige at den er sat til internettet og er langtfra alle der ligesom nogle af os bare sætter et netværksudtag op hvor det er nødvendigt. Og man kan trods alt ikke lige forvente at Hr. og Fr. Danmark/andet land lige kan finde ud af at finde en eller anden underside godt gemt inde på producentens hjemmeside, og og derefter downloade en ISO-fil derfra, brænde den på en CD osv, de gider ikke alt besværet. 
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes