Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 18:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: L’ers Bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
L'er
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Ja, det er nemlig en norsk skovkat

-

Jeg har lige købt en Harmony One multi fjernbetjening. Så nu kan jeg endelig smide alle de andre fjernbetjeninger ud!

Playtv
Onkyo TX-SR606
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii
Til top Vis L'er's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L'er

Karsten V.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

L'er skrev:
Når du siger "Din receiver" mener du så min nuværende Onkyo 606, eller mener du den reciever jeg planlægger at købe, nemlig Onkyo 906?

Hej, jeg forstod det sådan at du ville trække dem med en 906, men mit svar ændrer sig ikke væsentligt fordi det er en 606'er istedet.

Som sagt lyder det vældig fint på min Denon 2808, og den er IMHO ikke bedre end 606, ihvertfald ikke meget (nogen vil sige tværtimod). De lyder forskelligt, men det er en anden sag, og kommer mere an på smag og behag.

606'eren kan også Bi-Ampes på fronten, og det vil nok være en fordel, det hjalp ihvertfald en del på min 2808, der ikke lyder så hårdt når den bliver presset, og generelt er bedre opløst.

Jeg tror godt du kan få et godt resultat med din nuværende Receiver, men det bliver helt sikkert ikke dårligere med en 906. Og hvem siger du vil stoppe der? Mentorerne vil blot følge med opad efterhånden som du forbedrer (indtil et vist niveau selfølgelig).

Men ellers må du jo se om du kan låne et sæt hjem til prøvelytning, hvem ved, kan være du kan få lov?

Et smil er den korteste afstand mellem mennesker (Victor Borge).
Til top Vis Karsten V.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karsten V.

L'er
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 August 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

^Tak for svaret

Playtv
Onkyo TX-SR606
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii
Til top Vis L'er's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L'er

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

L'er skrev:
Ja, og jeg har allerede fundet de næste højttalere jeg skal have. Subwooferen i mit nuværende setup beholder jeg dog da, den er rigtig god

Jeg har tænkt på Dali Mentor 6 som fronter og så Dali Mentor Vokal som center. Som baghøjttaler har jeg ikke lige fundet noget passende endnu. Men desværre har det lange udsigter da det jo desværre også fylder en del og jeg har ikke pladsen til det. Så det bliver nok først når jeg flytter hjemmefra, eller hvis jeg på en eller anden måde kan få flyttet om så det passer bedre

EDIT:
 Er der i øvrigt nogen der ved hvor stor forskel der er imellem Dali Mentor 6 med Dali Mentor Vokal og Dali Concept 10 med Dali Concept CT? Både med hensyn til detaljer og hvor højt de kan spille. Og kræver det en "stor" forstærker for at trække Dali Mentor?

Og lige til sidst: Er Dali Mentor med Dali Mentor Vokal de ekstra mange penge værd i forhold til Dali Concept 10 med Dali Concept CT?

Rimelig imponerende start på hifi livet! Ser sku flot ud.

Først og fremmest hop i den nærmeste hifiklub og lyt på dalierne, man kan aldrig lytte for meget. Når det er sagt så er bånddiskanten i de støre dali serier (som mentor) oceaner bedre end diskanten i Concept serien (min mening ). Men når du nu har et forholdsvis lille lokale og allerede ejer en sub burde du måske overveje at investeringen skulle ligge i nogle gode reolhøjtalere hvor du for den samme pris måske kan få lidt mere ydelse i mellemtone og diskant og samtidig ryste sofaen lidt med sub'en til film.

edit: og som tidligre foreslået hvis du har muligheden så spørg om du kan låne mentor serien med hjem (både gulv og reol) så du selv kan høre forskellen og samtidig se om forstærkeren spiller godt nok til det er investeringen værd.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes