Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dårlig service fra værksted (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Jeg købt en onkyo surround forstærker brugt som fra ny var købt i 2008 i Tyskland. To år efter brænder hdmi udgangen af. Jeg sender den til rep.
Vel vidende at garantien
ikke dækker men jeg vil blot have den lavet da min forsikring dækker. Halvanden måned efter indlevering meddeler onkyo at jeg skal indlevere den
der hvor den er købt, i tyskland. Meget flot af onkyo at spilde halvanden måned på det. Hvis de ville have jeg skulle indlevere den hvor den var
købt kunne de havde startet med at fortælle det. Det er godt nok dårlig service og aldrig mere onkyo
Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Sådan har det også være hvis det var tale om en anden vare end Onkyo, så det er nu ikke Onkyo skyld, dette samme kunne
ske for folk der havde købet i Sony TV i Tyskland.

Så selv om vi har en fælles marked i EU, så gælder ikke for garanti rep. og normal rep. af en vare købt i et anden EU land.

Og Onkyo kan jo ikke se om du er først køber.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Vil sige at halvanden måned er for længe før de fandt ud af det, men som standard skal du jo have fat i der hvor den er købt
hvis den går i stykker. Måske skulle du have sat dig lidt ind i det inden du købte den fra Tyskland og ikke en DK forhandler.

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

For lige at forstå det korrekt. Hvis jeg køber noget elektronik i et andet land, kan jeg ikke indlevere det i danmark for
reparation hos den pågældende leverandør, og selv betale for reparationen. Det lyder ikke helt logisk. Jeg kan "måske"
forholde mig til at garantien ikke følger med fra land til land. Men køber jeg eksempelvis et Omega-ur i udlandet, kan jeg
sagtens indlevere det hos en dansk Omega forhandler der så sørger for at det bliver sendt videre. Derfor bør jeg jo også kunne
indlevere en Onkyo forstærker i danmark og så blot selv betale hvad det koster. Giver ingen mening.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

Benny D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

køb arcam, så har man ikke det problem. super god service, og garantien gælder over hele kloden. ALLE 5 års garanti!

Arcam P31
Oppoe bdp-93eu
Audiovector SI6
Til top Vis Benny D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benny D

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Normalt vil der da ikke være nogne problemer i at indlevere et vilkårligt apparat til reparation i DK uanset det er købt i udlandet,  men man kan opleve at der kan være problemer med reservedele.

Måske har Onkyo troet det handlede om en garantirep, og derfor henvist til indkøbsstedet ?

Jeg ved ikke om det er Onkyo, eller dig selv der har spildt tiden,  Du kan jo selv henvende dig efter en uge/14 dage og høre hvordan "det ser ud" - passivitet giver ingen præmier :)

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

woody skrev:
Jeg købt en onkyo surround forstærker brugt som fra ny var købt i 2008 i Tyskland. To år efter brænder hdmi udgangen af. Jeg sender den til rep.
Vel vidende at garantien
ikke dækker men jeg vil blot have den lavet da min forsikring dækker. Halvanden måned efter indlevering meddeler onkyo at jeg skal indlevere den
der hvor den er købt, i tyskland. Meget flot af onkyo at spilde halvanden måned på det. Hvis de ville have jeg skulle indlevere den hvor den var
købt kunne de havde startet med at fortælle det. Det er godt nok dårlig service og aldrig mere onkyo

Nu er der ikke noget der hedder "Onkyo Danmark", så vi kan vel blive enige om at det er værkstedet som du har sendt det til rep hos, der har givet dig dårlig service, og ikke Onkyo?

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Februar 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Det var da smadder ærgerligt at du har spildt 1,5 måned på rep. Jeg synes dog ikke du skal bortvise Onkyo på grund af det.
Jeg håber at du får lavet den hdmi udgang og fortsat forbliver glad for din surround forstærker.

Jeg ønsker dig held og lykke med reparationen af din Onkyo 
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes