Forfatter |
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 14 September 2012 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
retfærdigt skal skrives at det moderne udstyr er nemmere og letter at have med at gøre, men holder også
kun til næste mode.
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 14 September 2012 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
retfærdigt skal skrives at det moderne udstyr er nemmere og letter at have med at gøre, men holder også kun til næste mode.
|
|
|
måske kortere endda - se bare mobiltelefonerne (de moderne sutteklude *1) - den seneste Sony er vist fra 75 eller 76, og virker stadig - det er immervæk mange år. Min HTC wildfire holdt kun 4 måneder......... Go Figure.
*1 sutteklude fordi ungerne jo nærmest panikker når de ikke kan finde den - præcis som sutten 15 år før - hehe __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også at det var sidst i halvfjerserne jeg købte min Akai-GX 630DB. Det var solidt kram og vel nærmest uopslidelig. Jeg forærede den dog væk til en tidligere kollega for omkring 10 år siden, da jeg ikke brugte den mere .
Men m.h.t. at det skal være nemt. Jeg kan huske at jeg havde indspillet et bånd med blandet musik til festlige lejligheder. Der var over 6 timers musik på et bånd, så der var ikke noget med at stå og jonglere med vinylplader i en halvbrandert. Det var da nemt. Det tog noget tid at indspille båndet, men det var jo hobby og en ren fornøjelse at lege med noget solid mekanik der bare virkede.
Man bliver lidt nostalgisk, og så kan man jo sidde og kigge på nogle fine videoer med vidunderet ( og musikken er jo et perfekt valg ):
http://youtu.be/cvrCkEFfKXQ
http://youtu.be/ZgxVl2DTsjQ
http://youtu.be/KviU3khJBwg
Det var tider. 
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mobil tlf = sutteklud...  Jeg var flad af grin, da jeg læste det. Den er f... god.. Og hvor har du ret.
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set den annonce - den er sørgelig at se på, og kan nok ikke bringes i bedre stand, da diverse frontplader jo længe er væk.
Jeg var vist heldig at spotte anoncen på den jeg har, annoncen var postet 10 minutter før jeg ringede :)
(Og prismæssigt var vi slet ikke i nærheden af 800.-)
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taler vi om den samme SONY TC-755, og så til under 800- bobs, som kostede ca.7.000-, i slut 70´erne.
carsten
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 15 September 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Taler vi om den samme SONY TC-755, og så til under 800- bobs, som kostede ca.7.000-, i slut 70´erne.
carsten |
|
|
Det gør vi nok - jeg synes at huske at de sidste 755'ere blev solgt til 6.795.- hos fona, og den "nye" 765'er kostede lidt mere - ikke voldsomt, men 3-400 mere
(Jeg fik heldigtvis personalerabat , så min 765'er lænsede ikke opsparingen helt) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
jøka Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 389
|
Sendt: 16 September 2012 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sjovt at læse disse tråde hvor man føres tilbage i fordumstid. Desværre ikke muligt for de unge der 'kun' er vokset op med hovedsagelig den
elendige mp3. Gud forbarme sig. Har selv haft en Sony spolebåndoptager som gjorde det ret godt. Den med suttekluden var god. Vil påpege det til
mine unger. Desværre er det blevet sådan at det skal være så let som muligt at høre et stykke musik nu om dage med streaming og den form for
digitalis. Selvfølgelig masser af fordele ved det også, men det bliver ofte mere kvantitet frem for for kvalitet idet der kan skiftes fra det ene nummer
til det andet på rekordtid uden der tænkes nærmere over hvorfor. Det er bliver ofte som lukumspapir i lange ruller!!
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 16 September 2012 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jøka skrev:
Det er sjovt at læse disse tråde hvor man føres tilbage i fordumstid. Desværre ikke muligt for de unge der 'kun' er vokset op med hovedsagelig den elendige mp3. Gud forbarme sig. Har selv haft en Sony spolebåndoptager som gjorde det ret godt. Den med suttekluden var god. Vil påpege det til mine unger. Desværre er det blevet sådan at det skal være så let som muligt at høre et stykke musik nu om dage med streaming og den form for digitalis. Selvfølgelig masser af fordele ved det også, men det bliver ofte mere kvantitet frem for for kvalitet idet der kan skiftes fra det ene nummer til det andet på rekordtid uden der tænkes nærmere over hvorfor. Det er bliver ofte som lukumspapir i lange ruller!! |
|
|
det er rigtigt hvad du skriver jøka.....er selv af den gamle skole, stadig med spolemaskine teac x10r med tascam dbx enhed, spiller stadigt, har da også cassette, DAT og minidisc endnu, men har også sprunget på streaming vognen...med onkyo T-4070 netværksafspiller der har indbygget spotify....(premium) og det er altså slet ikke så ringe endda.....+ en olive4hd til at rippe cd over i FLAC og styrer alt med ipad........der sker jo nyt og man vil følge med!!!!
vh velkommen
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 16 September 2012 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 17 September 2012 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.......havde ikke lige troet, at Kenwood også lavede disse kæmper.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2012 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich
Kenwood har næsten lavet alt, også top hifi, og de er helt fremme når det gælder hi tek inden for radio udstyr
Men jeg vidste heller ikke at de havde lavet spolebåndoptager __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 September 2012 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 September 2012 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan ikke se hvilken model denne her maskine er

|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 September 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nordisk Electric nr. 71

FCR-båndoptageren
Denne type spolebåndoptager blev konstrueret og sat i produktion af ingeniørerne i Forsvarets Centralradio i 1960’erne. Den blev bygget i et betydeligt antal i tjenestens eget værksted, og blev brugt til at optage telekommunikation fra Warszawapagtens flåde- og flynet. Det var nødvendigt at bygge den, fordi de kommercielle båndoptagere, der dengang var på markedet, ikke kunne holde til den gentagne frem- og tilbagespoling, som bearbejdningsarbejde krævede. Den opfyldte sit formål i mange år, indtil kassettebåndoptagere blev tilgængelige omkring 1980. Den fotograferede båndoptager har nr. 71 og har som sløring firmanavnet ”Nordisk Electric”.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 17 September 2012 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
allanowich
Kenwood har næsten lavet alt, også top hifi, og de er helt fremme når det gælder hi tek inden for radio udstyr Men jeg vidste heller ikke at de havde lavet spolebåndoptager  |
|
|
 *  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|