Forfatter |
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Top flot billed nhj4  Giver gode minder
Jan den højttaler mener jeg at huske, men har aldrig selv hørt den ! har du billeder af den ?
Jeg har opdateret min blog, med flere data på Gamma basserne
klik her
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Gamma monitoren var daa en sjov fætter - jeg var mere til Peter Holm's Custom 50 kasse
(Den havde vist mere teenager hug i bassen ........... :) |
|
|
Den højttaler havde min klasse kammerat. Spillede skam godt og der blev tit spillet Bob Marley og Beatles på dem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
allanowich det går nok, du må godt være her alligevel
der kan forekomme ironi når jeg bruger et tastaturet og grifler nogle bit/byte ned på nette  |
|
|
Det er jeg glad for, D A O.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke nære mig for at indsætte billede fra den annonce i DBA Ole linker til. Det er præcis samme model som mine - bortset fra finishen på kabinetterne:
Nostalgien har fået tag i mig, og jeg overvejer om de skal have en renæssance. I første omgang med nye membraner til diskanterne, som jeg kan se Hifi-kit
sælger til 75 SE-kr. Til den pris kan det jo ikke betale sig selv at forsøge at lave dem  Har godt nok ingen anelse om hvordan man skifter dem, men det
kunne jo blive et hyggeligt vinterprojekt at finde ud af
Har nogen erfaring med at handle fra Hifi-kit? Man kan ikke bestille til forsendelse udenfor Sverige på webshoppen, men tænker man kan skrive til dem?
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Top flot billed nhj4 Giver gode minder
Jan den højttaler mener jeg at huske, men har aldrig selv hørt den ! har du billeder af den ?
Jeg har opdateret min blog, med flere data på Gamma basserne klik her
|
|
|
Jeg kan ikke finde nogen billeder - det var et sæt med Goodman enheder, en 10" eller 12" bas, en ditto slave, og gæng mellemtone+diskant - lignede faktisk lidt en Beovox 5700

__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
D A O skrev:
Top flot billed nhj4 Giver gode minder
Jeg har opdateret min blog, med flere data på Gamma basserne klik her
|
|
|
Jeg kan ikke finde nogen billeder - det var et sæt med Goodman enheder, en 10" eller 12" bas, en ditto slave, og gæng mellemtone+diskant - lignede faktisk lidt en Beovox 5700

|
|
|
sådan et sæt var mine første store højttaler de lød nu ikke helt ringe den gang
blev trukket af en Pioneer sx 300, senere kom der flere kræfter til 

B & O 5700
|
Til top |
|
|
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe Mine forældre har engang haft sådan et sæt, de blev bytte for et sæt små B&O højttalere  Dem var de vist meget
begejstret for indtil diskanten gik på den ene  Det var desværre før internettet blev moderne og de kunne dermed ikke
fremskaffe en ny
Så de blev givet væk til min fætter, mener at han malede basenhederne og mellemtoneenheder forskellige farver for så var de
mere "disko agtige"  Derefter byttet eller smit ud, så nu er de nok på de "evigehøjttaleres jagtmarker" __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
Til top |
|
|
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft 2 sæt Goodman Custom 50. Det var 10" bas og slave, fandt lige nogle billeder på Den Blå Avis
http://www.dba.dk/hoejttaler-goodmans-custom/id-86057513/&nb sp;
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Anker E:
Hifi-kit er ikke de første svenskere, der strengt overholder konkurrenceregler. Om danske firmaer gør det samme, ved jeg ikke. Men derfor tror jeg ikke, det gør nogen forskel at skrive. Du skal finde et dansk firma, der vil bestille for dig (og bevirker merudgift), så er der formentlig ingen problemer.
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Aragon Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
*ggggggggg* 
Annoncen på DBA er inaktivt - jeg vil gætte på Jan Stevns allerede er ved at købe dem :-)
Det var også andre spændende højttalere fra dengang, som det er svært at finde info om idag, ex vis Custom Twin mener jeg de hed, med todelt kabinet med midrange og tweeter i et lille skråtstillet kabinet oven på basdelen.
MVH Jan
__________________ Air Bearing Rules
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skrevet til vissokogovoriteli.plc.bg for ca 4 dage siden, men intet svar
Min Gamma Blog
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er måske lidt arrogante, så de tager sig god tid.  Det kommer vel nok, men så har du nok mistet interessen til den tid.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon skrev:
*ggggggggg*
Annoncen på DBA er inaktivt - jeg vil gætte på Jan Stevns allerede er ved at købe dem :-) |
|
|
Narjjjjj......... jeg har været beskæftiget med eksamen, og sidste hånd på et lille projekt.

|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da ikke bare vise nogle billeder, du må fortælle noget mere om de højttallere.
carsten
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jan_stevns
Den kommer du ikke uden om, fortæl __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan af og til finde mig selv i det der mærkelige hjørne hvor jeg finder noget, og finder på noget at bruge det til - Et par tiloversblevne 6x9 tommer auto højttalere skulle da bruges, så et par kasser blev smækket sammen. beregnet efter Transmission line ideerne blev de pænt store - (120 høj, 40dyb 25bred) - da disse enheder spiller rimeligt pænt med et baggagerum som kabinet, ville jeg da se om de kunne bruges - ok, langt fra super hifi, men de kan tåle tæsk , og leverer pæn dyb og stram bas ..
I klippet herunder (bør høres med hovedtelefoner på) står de ovre i garagen, og jeg optager via MiniDV fra 7 meters afstand. her er det kun en gammel Nikko NA300 på 2 x 30 watt der spiller
http://www.youtube.com/watch?v=VyjFiENXNro&list=UUSfRFFv pefMk27zQej_tZyA&index=16&feature=plcp
og rykket indendøre ( i hulen på første.........)
http://www.youtube.com/watch?v=jUvDlXUK_kg&feature=relmf u
ps .. Gø-dyret tager ikke skade af høj musik, fjollehovedet elsker at rende ude både i tordenvejr, og nythårsaften når det brager løs.
|
Til top |
|
|
Accept Udelukket fra forum

Dobb. Prof. Cujo, Heltny osv.
Bruger siden: 24 September 2012 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Jeg kan af og til finde mig selv i det der mærkelige hjørne hvor jeg finder noget, og finder på noget at bruge det til - Et par
tiloversblevne 6x9 tommer auto højttalere skulle da bruges, så et par kasser blev smækket sammen. beregnet efter Transmission line ideerne blev de
pænt store - (120 høj, 40dyb 25bred) - da disse enheder spiller rimeligt pænt med et baggagerum som kabinet, ville jeg da se om de kunne bruges -
ok, langt fra super hifi, men de kan tåle tæsk , og leverer pæn dyb og stram bas ..
I klippet herunder (bør høres med hovedtelefoner på) står de ovre i garagen, og jeg optager via MiniDV fra 7 meters afstand. her er det kun en
gammel Nikko NA300 på 2 x 30 watt der spiller
http://www.youtube.com/watch?v=VyjFiENXNro&list=UUSfRFFv pefMk27zQej_tZyA&index=16&feature=plcp
og rykket indendøre ( i hulen på første.........)
http://www.youtube.com/watch?v=jUvDlXUK_kg&feature=relmf u
ps .. Gø-dyret tager ikke skade af høj musik, fjollehovedet elsker at rende ude både i tordenvejr, og nythårsaften når det brager løs.
|
|
|
Det spiller da  og sikkert noget bedre end mange købehøjttalere til 30 x din pris
Iøvrigt fik jeg på et tidspunkt 2 stk. 12" + slaverne fra Costum 50'eren og byggede et par kasser i de 50 liter de nu skal have (Costum 50 = 50 liter)
og jeg var sgu noget overrasket over bassen; dyb dyb bas, men ikke hængende som mange slavebassystemer er, faktisk rigtig god bas med rigtig
godt kompromis mellem stramhed og fylde.
Gammabasserne har jeg haft af flere omgange, men de skal have alt for mange liter at spille i, før de går bare lidt dybt og at korrigere dem er de alt
for svage til.
Men deres diskanthorn synes jeg var gode, dog kun hvis de blev brugt som superdiskanter over 6-7 Khz
Men det er da 2 hyggelige huler du har der, en udendørs og en inde
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 05:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tilladt mig at rettet tråden til at hedde : Vintage Højttaler Vi kommer jo så lagt rundt i andre fabrikater
Her er også lidt om B&O
Og
Jealvox-sound-master
og ikke mindst
Coral
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 05 Oktober 2012 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er for vildt med alt det nostalgi. Elsker det selv.  Men har desværre ikke et eget rum til hobbyen.  Har dog lidt i et lille kammer, hvor jeg kan rode lidt med det. Når så der skal prøves af må det ind i stuen og blive tilsluttet. Dog kan jeg prøve af mm i det lille rum, men lytte over højttalere på en mere seriøs måde er ikke muligt. Så derfor må det ind i stuen en gang i mellem. Der har jeg en forstærker fra Perreaux og et cd drev ligeledes derfra. Med det set up kan der trækkes hvilken som helst højttaler. Så det er jo godt nok.  Til interesseret : http://www.perreaux.com/products/eloquence/250i_-_250w_stere o_integrated_amplifier/Så når ungerne en dag flyver fra reden (inden for 10 år  ) bliver der nok plads ti lidt mere på første sal, så der kan stilles noget op.
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|