Jeg læser indlægget som at han står og overvejer at købe DC-15 el. AT-100, ikke at han vil have blæst
ørene ud med et "halbal" anlæg.
Et par DC-15 ligger brugt omkring 1500-2500 og har han en stue på ca 30kvm er de rigeligt til at få vindue og vægge til
at stå at ryste med det forstærker effekt han har til rådighed.
Vælger han at købe 2 15" beyma enheder, skal han bygge kasser og delfilter ved siden af, for at få en PA bund med en
enhed hvor frekvens kurven dykker fælt under 40hz, er godt klar over at han sikkert godt kan få en PA enhed til at gå
dybere end producenten foreslår, men så ender han også op med et par kæmpe kasser, som nu spiller ligeså dybt som et
par DC-15 og 3 gange højere, men det kan han bare ikke bruge til noget da han samtidig har bygget en HiFi top, som ikke
kan matche Beyma enheder og som ikke kan spille højere end mellemtone og diskanterne i et par DC-15, ved godt at man
sagtens kan bygge en HiFi top som kan spille højere end Vega men ikke inden for de penge som vega koster.
Et par vega basser kan ikke levere mere end et par PA basser. men rent prismæssigt og til stue brug får du alt hvad du
betaler for i f.eks et par DC-15 til 2500kr. og inden for de penge tror jeg ikke man kan bygge noget med PA enheder som
ville lyde bedre, det ville spille højere men ikke bedre.
Så jeg syntes stadig at et par DC-15 udfra de 2 højtalere der er på tale, er det bedste valg. |