| Forfatter |
|
johsm Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 27 November 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det bedste brugt købt af en reolhøjttaler til under 9000 kr. efter jeres mening?
Her er nogle eksempler:
ProAc Tablette 50 - 5000 kr.
http://www.dba.dk/proac-tablette-50-signature/id-79113593/
GamuT Phi 3 - 4800 kr.
http://www.dba.dk/gamut-phi-3-sort-2-vejs-h/id-79026044/
Von Schweikert VR-1 - 4000 kr.
http://www.dba.dk/von-schweikert-vr-1-satin/id-78860661/
System Audio SA2K - 9000 kr.
http://www.dba.dk/system-audio-sa-2k-ahorn-200/id-78813358/
Jamo Concert 8 - 4500 kr.
http://www.dba.dk/jamo-jamo-concert-8-trae/id-78739253/
Vienna Acoustics Haydn Grand - 6200 kr.
http://www.dba.dk/vienna-acoustics-haydn-grand/id-78686756/
ProAc clon - 4000 kr.
http://www.dba.dk/proac-2-vejs-passiv-virk/id-78581400/
Sonus Faber Concertino Domus - 8500 kr.
http://www.dba.dk/sonus-faber-concertinio-domus/id-78631691/
XTZ 99.26 - 5000 kr.
http://www.dba.dk/xtz-9926-piano-sort-100-w/id-78355454/
Kom gerne med spændende input! :-)
|
| Til top |
|
| |
Nilsson Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 27 November 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 870
|
| Sendt: 27 November 2011 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mastodont Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 27 November 2011 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Grand Coupé var temmelig hot "dengang", og nu noget billigere end 9.000 kr. brugt (hvilket var dens nypris).
Jeg har desværre aldrig selv haft fornøjelsen - måske jeg en dag køber et sæt for at opleve den selv 
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 27 November 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Slme Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
UDEN tvivl Vienna Acoustics Haydn Grand, har hørt storebroren, og den spillede fantanstisk!
- Søren.
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio SA2K ...UDEN tvivl 
Aceh
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slme skrev:
Hej.
UDEN tvivl Vienna Acoustics Haydn Grand, har hørt storebroren, og den spillede fantanstisk!
- Søren. |
|
|
Anbefaler du en højttaler du ikke har hørt ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA2k kan jeg ligesom Aceh anbefale at du lytter til. Den fåes vist kun brugt, men er meget god.
Mvh.
Niels A
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
AVI ADM 9.1.
En sand perle. (i al beskedenhed)
Desværre sjældent til salg.
__________________ Mvh. Jacob
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 22 December 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo svært at anbefale noget, hvis man ikke ved hvad det skal bruges til...
Hvis du hører drønende højt metal er valget jo et helt andet, end hvis du hører middelhøjt jazz.
Hvis du skal have brugbare råd, bør du give så mange oplysninger som muligt.
- størrelse på rum?
- placering?
- forstærker?
- musiksmag?
- evt. præferenser? Varm lyd? Neutral lyd?
-mm.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 24 December 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart et par brugte BeoLab3 fra B&O
|
| Til top |
|
| |
MJohansen Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jannik K. Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville også nævne Dali Grand Coupé, men som allerede nævnt er det ret væsentligt det angives hvordan højttaleren skal
placeres. Skal den stå i en reol mellem bøgerne uden luft bagtil ryger Dali'erne af listen igen.
Jeg har selv fornøjelsen af at eje et sæt for anden gang og spændes den rigtige forstærker foran, synes jeg de lyder
himmelsk. De spiller som en højttaler, der er langt større end de i virkeligheden er.
Det skal nævnes at jeg ikke har hørt nogen af de andre du selv har listet op, med undtagelse af Vienna'en i en meget kort
lyttesession hos Vassagohifi. De lyder også utroligt lækkert.
|
| Til top |
|
| |