| Forfatter |
|
tued Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
tued skrev:
Er der nogen af jer der kender/har forslag til en metode hvorved man kan intergrere et 100" lærred i en
alm. stue. |
|
|
Det kan gøres på mange måder, alt efter forhold og pengepung. Jeg havde på et tidspunkt et fastramme-lærred på væggen, skjult bag gardiner
magen til dem for vinduerne. Ingen tænkte over at der ikke var et vindue bagved, før de blev rullet fra... Hvis der er gipslofter eller lignende, kan
man bygge et motorlærred op i loftet, det er det mest usynlige. Derudover er der forskellige kreative løsninger, som f.eks. Lissau der har et lærred
hvor der kører et maleri ned foran billedet når lærredet ikke bruges. Kort sagt: Kun fantasien og pengepungen sætter grænser... |
|
|
Det med et rulle billede er jo en ret fed idé, hvis det altså er lavet ordenligt. Har prøvet at finde det på Lissaus hjemmeside, men uden held. Har du
et par billeder af det? Eller bare lidt mere info? __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Check her hvordan jeg har gjort:
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=589986
Der mangler en masse Finish endnu men målet er at alt skal være fuldt integreret og med styring af alt fra en Harmony remote. Lys inklusive.
Jeg har et Lissau 100" tab tension lærred, og efter at have surfet adskillige "tråde" så valgte jeg at spendere de ekstra tusser på tab tension. __________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan også vælge at male vægge med lærred maling, så få man ikke nogle grimme kasse til at hænge.
Eller laver Lissa tab-lærred uden motor og til en anden pris
|
| Til top |
|
| |
Sokralex Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tued skrev:
Hej
Jeg har en Toshiba MT-500. Jeg har dog ikke noget lærred da økonomien ikke tillod et da jeg købte den. Men nu synes jeg at tiden er ved at være
moden til at anskaffe mig et lærred.
Jeg har undersøgt markedet lidt og fandt hurtigt ud af at men jo næsten skal være 100% ekspert info dette område...jeg har mulighed for at
mørklægge rummet.
Hvilken type lærred skal man vælge? Hvidt, greyline?
Det skal være et rullelærred, gerne med tab-tension.
Hvilket gain vil passe godt til denne projektor?
Billedet er ca. 80".
|
|
|
hejsa Tued , jeg har i sin tid købt den samme projekter (kanon til prisen med rigtig gode farver ) kig en gang på min bio ,kan måske hjælpe lidt (billigt lærred) Meget tilfreds ihvertfald ! __________________ Mit link
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tued Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sokralex skrev:
tued skrev:
Hej
Jeg har en Toshiba MT-500. Jeg har dog ikke noget lærred da økonomien ikke tillod et da jeg købte den. Men nu synes jeg at tiden er ved at være
moden til at anskaffe mig et lærred.
Jeg har undersøgt markedet lidt og fandt hurtigt ud af at men jo næsten skal være 100% ekspert info dette område...jeg har mulighed for at
mørklægge rummet.
Hvilken type lærred skal man vælge? Hvidt, greyline?
Det skal være et rullelærred, gerne med tab-tension.
Hvilket gain vil passe godt til denne projektor?
Billedet er ca. 80".
|
|
|
hejsa Tued , jeg har i sin tid købt den samme projekter (kanon til prisen med rigtig gode farver ) kig en gang på min bio ,kan
måske hjælpe lidt (billigt lærred) Meget tilfreds ihvertfald !  |
|
|
Tak for linket. Det er en god idé at 'gemme' et rullelærred over en dørkam. Det har jeg desværre ikke mulighed for. __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |
tued Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket. Ja det ser jo ret interessant ud.
Hvad er prislejet for dette? __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
| Til top |
|
| |