| Forfatter |
|
Langendorf Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 522
|
| Sendt: 14 Juli 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg få et sæt Pioneer S-2EX i løbet af næste uge, og jeg regner ikke med at min meridian 555 er stærk nok. Så jeg har set lidt på forskellige intg. forstærkere, for og effekt kunne også være en mulighed. Men det er længe siden jeg har haft en integreret løsning. Så det kunne jeg godt tænke mig at prøve. Så jeg vil gerne have nogle forslag og ellers kommentarer til dem jeg har i tankerne
Musical Fidelity A5
Audio Analouge Maestr/Maestro Settanta
De skulle kunne findes til mellem 5/7kr og det er ca. det jeg har råd til lige nu. Hvis der er andre forslag hører jeg gerne her om 
Audia Flight One og Krell KAV400ix kunne også være interessant, men de er nok ikke til at få inden for mit budget
Mvh
Langendorf
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 14 Juli 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender ikke de Pioneer, men krell'en vil nok give mest fart over feltet, de tre andre har en mere venlig/tilbagelænet stil, Audio flight har lidt problemer med holdbarheden, så den vil jeg strege, af de to tilbageværende har MF flest kræfter at rykke med, men personlig kan jeg best lide spillestilen fre Audio Analouge.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 14 Juli 2010 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan finde lidt mere så prøve denne Hegel H200
Den tror jeg er et rigtig godt køb
__________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Kender ikke de Pioneer, men krell'en vil nok give mest fart over feltet, de tre andre har en mere venlig/tilbagelænet stil, Audio flight har lidt problemer med holdbarheden, så den vil jeg strege, af de to tilbageværende har MF flest kræfter at rykke med, men personlig kan jeg best lide spillestilen fre Audio Analouge.
|
|
|
Hej Dan
Hvad mener du med at der mest fart over feltet med krell´en? Spiller den meget anderledes end andet krell?
Jeg har sendt en mail afsted til en der har en audio analogue maestro til salg. Han har ikke skrevet noget pris på den. Så jeg er lidt spændt på at høre hvor meget han vil ha for den. Og fragten fra tyskland er nok ikke helt billigt :)
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
|
Hvis du kan finde lidt mere så prøve denne Hegel H200
Den tror jeg er et rigtig godt køb
|
|
|
Den kunne da også være en mulighed. Vil lige læse lidt om den 
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du har en Doxa forforstærker, hvad så med en Doxa effekt? De skulle spille rigtig godt og have masser af krafter.
Jeg har aldrig selv hørt en Pioneer, men er blevet fortalt, at de er til den analytiske side. Så måske du skal kigge i retning af en forstærker til den varme side? Og selvfølgelig, hvis det er muligt, høre det hjemme på højttalerne først.
God jagt!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langendorf skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
Nej ikke så vidt jeg ved, har faktiske ikke hørt lige netop 400ix, men har snakket med MN1974 omkring denne model, han har haft 4 stk. af dem, så han kender den rigtig godt, den har det typiske Krell hug i bunden som skinder igennem uanset om man spiller klassisk eller rock. Audio Analouge har en helt ande letflydende spillestil, lækker varm letflydende lyd man kan lytte til i mange timer uden at blive anstrengt, MF er entlig i samme hjørne, men syntes tidt at det bliver lige en anelse for afslappes så det bliver kedelig.
Beklager fejl placering i tråd.
Hej Dan
Hvad mener du med at der mest fart over feltet med krell´en? Spiller den meget anderledes end andet krell?
Jeg har sendt en mail afsted til en der har en audio analogue maestro til salg. Han har ikke skrevet noget pris på den. Så jeg er lidt spændt på at høre hvor meget han vil ha for den. Og fragten fra tyskland er nok ikke helt billigt :) |
|
|
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
|
Nu du har en Doxa forforstærker, hvad så med en Doxa effekt? De skulle spille rigtig godt og have masser af krafter.
Jeg har aldrig selv hørt en Pioneer, men er blevet fortalt, at de er til den analytiske side. Så måske du skal kigge i retning af en forstærker til den varme side? Og selvfølgelig, hvis det er muligt, høre det hjemme på højttalerne først.
God jagt!
Mvh.
|
|
|
Jeg har faktisk lige haft 2 stk 70se Så jeg vil gerne prøve lidt andet. De spillede da også rigtig godt på nogle højttalere. Men de kunne ikke helt tæmme de berylliums diskanter, der var mine focal 907be. Og så tror jeg de kommer til kort når de pioneer har en følsomhed på 85 eller er det 86db. ved ikke om de pioneers berylliums diskanter er lige så slemme. Men de skulle være til den lyse side som der er en der har skrevet tidligere i tråden.
De forstærkere jeg har udvalgt, skulle gerne være mere tilbagelænet, end doxa.
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juli 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Langendorf skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
Nej ikke så vidt jeg ved, har faktiske ikke hørt lige netop 400ix, men har snakket med MN1974 omkring denne model, han har haft 4 stk. af dem, så han kender den rigtig godt, den har det typiske Krell hug i bunden som skinder igennem uanset om man spiller klassisk eller rock. Audio Analouge har en helt ande letflydende spillestil, lækker varm letflydende lyd man kan lytte til i mange timer uden at blive anstrengt, MF er entlig i samme hjørne, men syntes tidt at det bliver lige en anelse for afslappes så det bliver kedelig.
Hej Dan
Jeg har sendt en mail afsted til en der har en audio analogue maestro til salg. Han har ikke skrevet noget pris på den. Så jeg er lidt spændt på at høre hvor meget han vil ha for den. Og fragten fra tyskland er nok ikke helt billigt :)
|
|
|
|
|
|
Ud fra din beskrivelse lyder det til at jeg skal se noget mere efter Audio analogue. Vil gerne ha at der er forskel på indspilningerne i bunden. Selv om det sikkert ville være rigtig sjovt i starten med en krell der gav det huk
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Juli 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Langendorf skrev:
dan a. skrev:
Langendorf skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
Hej Dan
|
|
|
|
|
|
Ud fra din beskrivelse lyder det til at jeg skal se noget mere efter Audio analogue. Vil gerne ha at der er forskel på indspilningerne i bunden. Selv om det sikkert ville være rigtig sjovt i starten med en krell der gav det huk |
|
|
Jeg tror du bare, i første omgang, skal lytte til det udstyr du faktisk har (inkl. Doxa) når du får højttalerne hjem. Det virket uklogt at skifte grej på en formodning om hvilken klangbalance højttalerne kunne tænkes at have... Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Langendorf skrev:
dan a. skrev:
Langendorf skrev:
dan a. skrev:
|
|
|
|
Hej Dan
|
|
|
|
|
|
Ud fra din beskrivelse lyder det til at jeg skal se noget mere efter Audio analogue. Vil gerne ha at der er forskel på indspilningerne i bunden. Selv om det sikkert ville være rigtig sjovt i starten med en krell der gav det huk
|
|
|
Jeg tror du bare, i første omgang, skal lytte til det udstyr du faktisk har (inkl. Doxa) når du får højttalerne hjem. Det virket uklogt at skifte grej på en formodning om hvilken klangbalance højttalerne kunne tænkes at have...
Mvh. Niels L.
|
|
|
Selvfølgelig skal der lyttes. Men det er jo godt nok lige at tjekke hvad der var af muligheder. Vi synes vel alle det er spændende at ose lidt på nettet 
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er højttalerne i hus. Som forventet kan meridian 555 slet ikke trække dem  Der er skrevet på bagsiden af forstærkeren at 8 ohm er min. Højttalerne er på 6 ohm og på 85,5db. Er egentlig lidt nervøs for at skade højttalerne eller forstærkeren, men jeg Regner med at det går, så længe jeg ikke spiller højt? Normalt ville jeg egentlig ikke tænke så meget over det. Men efter lidt hurtig lytten så kan jeg bestemt høre at der skal noget effekt til at drive dem.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Jeg har faktisk sendt en besked til ham  Men han er ikke med på en bytter, desværre.
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 29 Juli 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg må sige ikke meget at bruge på en forstærker til så gode højttaler de fortjener det beste
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
Langendorf Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik.E skrev:
jeg må sige ikke meget at bruge på en forstærker til så gode højttaler de fortjener det beste
|
|
|
Når du nu er forbi tråden, kunne du jo komme med et par forslag  Det kan godt være at de fortjener mere. Men jeg skal jo starte et sted. Dan a. Skulle gerne komme forbi med hans pass. Så må jeg jo se om det er noget. Den er godt nok noget over mit budget
|
| Til top |
|
| |