| Forfatter |
|
High sky Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se nogen rede aldrende højtalere :)
Må lige spørge om hvordan du limer kanten fast på selve membranden, Det må være noget svært at få til at sidde helt i center
og samtidig ligge tryk på?
Den "adapter" du presser ydersiden ned med, mellem bog og enhed, er det bare noget der tilfældigvis lige passede?
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Neon Når kanten skal limes til selve membranen plejer jeg at smøre lim på begge genstande og lade det tørre i 5-8 min. og derefter hæfter de med det samme og kan tilpasses så den er centeret.
Den "adapter" er en gryde og jeg plejer at finde fade, gryder og andet køkkengrej som passer i tommer størrelsen. Det sidste kan også gøres med pap ringe og klemmer.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt! Mission blev kendt på en hel serie af højtalere, hvor alle (undt. den mindste model) var konstrueret omkring 8" bas/mellemenheder og forskellige diskantenheder. Og de havde en god lyd.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det hos Audiofriends du køber skum, jeg har også et par 8" jeg skal have repareret. Men kan ikke lige overskue det med betaling til udlandet  overvejer bare at tage chancen og smide de 25 euro i en kuvert og sende derned.......
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en meget velspillende Mission højttaler den 762. Og så har den en ret flot liniær frekvensgang. Den går fra 100 hz til 10khz +- ½db. De går dog længere ned og op typisk 60hz-20khz +- 3db.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger


Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ning
Jeg køber kanter hos www.speakerrepairshop.nl og det virker fint, betaling med Paypal.
Og ja den virker ret velspillende, mere end jeg egentligt havde forventet.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget muligt, at enhederne er danske - i hvert fald de tidlige Mission modeller anvendte Vifa-enheder meget.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 27 November 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Det er meget muligt, at enhederne er danske - i hvert fald de tidlige Mission modeller anvendte Vifa-enheder meget. |
|
|
På den tid leverede Vifa netop mange enheder til Mission og Snell for den sags skyld. Så du er ikke helt galt på den Mollecon.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Gjerrild Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2011 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg står også og skulle til at skifte skumkanter på et par brugte jamo "power 100a" jeg har erhvervet mig. Jeg ville bare
lige høre om der var nogen af jer der har forstand på hvilken type skumkant jeg skal have fat i? Jeg var inde på den hollandske
side, men kunne ikke lige gennemsku den ;)
|
| Til top |
|
| |