Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:11   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Gammel fætter med nyt skum. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 25 November 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Stoppede lige en kammerat inden de røg på skralden, og jeg har efterhånden givet nyt liv til en del ophæng. Denne Mission 762 fik lige samme tur og jeg er overrasket over hvor godt de rent faktisk lyder nu. Det er ikke så tit man i dag ser en 8" i en to-vejs. De har en langt mere åben mellemtone end sønnens B&W 601 s3 og spiller også dybere.

Jeg købte skumkanter i Holland.

Kunne bare ikke lade vær.

God weekend














Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 669
Sendt: 25 November 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se nogen rede aldrende højtalere :)

Må lige spørge om hvordan du limer kanten fast på selve membranden, Det må være noget svært at få til at sidde helt i center
og samtidig ligge tryk på?

Den "adapter" du presser ydersiden ned med, mellem bog og enhed, er det bare noget der tilfældigvis lige passede?

__________________
Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
Til top Vis Morell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morell
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 25 November 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hej Neon
Når kanten skal limes til selve membranen plejer jeg at smøre lim på begge genstande og lade det tørre i 5-8 min. og derefter hæfter de med det samme og kan tilpasses så den er centeret.

Den "adapter" er en gryde og jeg plejer at finde fade, gryder og andet køkkengrej som passer i tommer størrelsen. Det sidste kan også gøres med pap ringe og klemmer.

Mvh
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3481
Sendt: 25 November 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

ja, den er da bare gryde klar

hvor er det godt at se gør det selv folket kan selv og give nyt liv i de gode fine gamle ting  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 26 November 2011 kl. 05:52 | IP-adresse registreret  

Nydeligt! Mission blev kendt på en hel serie af højtalere, hvor alle (undt. den mindste model) var konstrueret omkring 8" bas/mellemenheder og forskellige diskantenheder. Og de havde en god lyd.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
ning
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 534
Sendt: 26 November 2011 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Er det hos Audiofriends du køber skum, jeg har også et par 8" jeg skal have repareret.
Men kan ikke lige overskue det med betaling til udlandet overvejer bare at tage chancen og smide de 25 euro i en kuvert og sende derned.......


__________________
mvh Ning
Til top Vis ning's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ning
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 26 November 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Det er en meget velspillende Mission højttaler den 762. Og så har den en ret flot liniær frekvensgang. Den går fra 100 hz til 10khz +- ½db. De går dog længere ned og op typisk 60hz-20khz +- 3db.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
High sky
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 279
Sendt: 26 November 2011 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hej Ning

Jeg køber kanter hos www.speakerrepairshop.nl
og det virker fint, betaling med Paypal.

Og ja den virker ret velspillende, mere end jeg egentligt havde forventet.
Til top Vis High sky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af High sky
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 26 November 2011 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Det er meget muligt, at enhederne er danske - i hvert fald de tidlige Mission modeller anvendte Vifa-enheder meget.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 27 November 2011 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Det er meget muligt, at enhederne er danske - i hvert fald de tidlige Mission modeller anvendte Vifa-enheder meget.
På den tid leverede Vifa netop mange enheder til Mission og Snell for den sags skyld. Så du er ikke helt galt på den Mollecon.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Gjerrild
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juni 2011
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 15
Sendt: 09 December 2011 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg står også og skulle til at skifte skumkanter på et par brugte jamo "power 100a" jeg har erhvervet mig. Jeg ville bare
lige høre om der var nogen af jer der har forstand på hvilken type skumkant jeg skal have fat i? Jeg var inde på den hollandske
side, men kunne ikke lige gennemsku den ;)
Til top Vis Gjerrild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gjerrild
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes