Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Tavs Audiolab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Vedr. Kimber Timbre og PBJ, Timbre er teflon isoleret og PBJ er pvc isoleret ellers er de to kabler identiske.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Eichmann forhandler http://www.audiocompagniet.dk/Eichmann/Eichmann%20AC.htm

8000 C
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 15 Juni 2010
Sendt: 15 Juli 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Takker  ..... men for fa.... det griber om sig  - blev linket til en tråd/ artikel om en Powerplant, hvor forfatteren frarådede ALT indkøb af netkabler, sikringer oma. for i stedet at smide 20.000 i en sådan - den løser alle problemer!

Jeg lever videre lidt endnu med lidt netstøj   

Audiolab 8000A - 8000P x 2 - 8000CD - Audiovector M3 - helt klart tilspillet!
Til top Vis 8000 C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 8000 C

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

8000 C skrev:

Takker  ..... men for fa.... det griber om sig  - blev linket til en tråd/ artikel om en Powerplant, hvor forfatteren frarådede ALT indkøb af netkabler, sikringer oma. for i stedet at smide 20.000 i en sådan - den løser alle problemer!

Ja det løber hurtig op, kan sagtens forstå hvis du vælger at satse på højtaler og signal kabler først. Har du nogen side overvejet at skifte den 8000A med en 8000Q og så "bare" bi-ampe, de AV M3, der burde være riglig med power til rådighed i 2 stk 8000P'er, forf. er tidt undervuderet .

8000 C
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Ikke helt forstået?

Men lad mig lige remse op hvordan sættet er sat sammen:

8000A til bas - 8000P til mellemtone - 8000P til diskant.

Jeg overvejede en Q, mener jeg, men fravalgte den pga. af manglende RIAA - er det ikke korrekt?

Sættet har absolut fået mere power, og især kontrol, efter jeg fik en mere P' er koblet på

Nødvendigt? Måske, måske ikke?!

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Juli 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

8000 C skrev:
De ser fine ud - mærke - hvor - hvor meget

jeg har en makker der har den miderste isotek i overskud med 6udtag ( som billed )
kan lige spørge ham hvad han skal have for den...

jeg sender en PB

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

8000 C skrev:

det er IKKE rigtig ... netkabler og sikringer virker stadig ...

alle disse dyre strømfiltre fungerer endnu bedre med gode strømkabler og sikringer i apparaterne jeg har prøvet EXACT power og den gjorde lyden dårligere
det er ikke bare at købe et filter og så er den hellige gral velforvaret
der er uvidenhed ... at sige sådan

start med strømkabler og glem de fine filtre i første omgang

men en start kunne være Xindak 1000es eller 2000es

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

8000 C skrev:

Ikke helt forstået?

Men lad mig lige remse op hvordan sættet er sat sammen:

8000A til bas - 8000P til mellemtone - 8000P til diskant.

Jeg overvejede en Q, mener jeg, men fravalgte den pga. af manglende RIAA - er det ikke korrekt?

Sættet har absolut fået mere power, og især kontrol, efter jeg fik en mere P' er koblet på

Nødvendigt? Måske, måske ikke?!

du skal bruge 8000A til diskant ...

8000Q er langt bedre end 8000A forforstærker mæssigt

du ender med bedre lyd med 8000Q+2x8000P

kør diskant+mellem på den ene og bas på den anden

du kan også bare have 3stk 8000P

eller endnu bedre 6stk 8000M

du får mere kontrol med biamping/triamping
men det kan være du mister noget på sammenhæng
du skal huske at bruge eksakt samme kabler og så videre for ikke at få nogen "skævhed"

i de fleste tilfælde hvis man kun kigger på lydkvalitet vil det være bedst med kun en forstærker

jeg trak mine Audiovector 6 med kun et sæt 8000M
jeg kørte triwiring.... idag ville jeg køre singlewiring det er bedre
men "dengang" var det nyt og alle kørte biwiring eller triwiring
erfaring har så vist, at sammehæng går af fløjten

ved biamp eller tri amp er det jo nødvendigt

8000M er noget bedre end 8000P ... mere råstyrke og bedre på alle punkter.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej, Jakobsen har sådan set svaret på spørgsmålet, pre delen i en 8000A er ikke nær så god som 8000Q, du vil opnå et ordentlig løft lydmessigt ved at tilføje en 8000Q og bruge de 2 stk 8000P til at trække henholdvis diskan/mellemtone  og bass, du kan selvfølgelig altid finde yderlig en 8000P så tri-amping er mulig igen, men tro det er forholdsvis lidt du vil få ud af den sidste 8000P. Du kan bruge din 8000A som riaa ved at "tappe" signalet fra "rec out/tape out" over i 8000Q.

Jeg har selv haft audiovector 5x som i første omgang blev trukket af en linn kollektor(pre) og en linn LK 140(power), jeg købte yderlig en linn LK 140 så systemet bi-ampede hvilket gav et enormt spring frem lydmessigt, købte så yderlig en linn LK 140, så systemet tri-ampede, men det gav kun en lille forbedring med den extra linn LK 140, fike så sener elektronisk deling med audiovector AVEX filter (aktiv drift) hvilket igen gav et kæmpr spring frem.

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej, Jakobsen har sådan set svaret på spørgsmålet, pre delen i en 8000A er ikke nær så god som 8000Q, du vil opnå et ordentlig løft lydmessigt ved at tilføje en 8000Q og bruge de 2 stk 8000P til at trække henholdvis diskan/mellemtone  og bass, du kan selvfølgelig altid finde yderlig en 8000P så tri-amping er mulig igen, men tro det er forholdsvis lidt du vil få ud af den sidste 8000P. Du kan bruge din 8000A som riaa ved at "tappe" signalet fra "rec out/tape out" over i 8000Q.

Jeg har selv haft audiovector 5x som i første omgang blev trukket af en linn kollektor(pre) og en linn LK 140(power), jeg købte yderlig en linn LK 140 så systemet bi-ampede hvilket gav et enormt spring frem lydmessigt, købte så yderlig en linn LK 140, så systemet tri-ampede, men det gav kun en lille forbedring med den extra linn LK 140, fike så sener elektronisk deling med audiovector AVEX filter (aktiv drift) hvilket igen gav et kæmpr spring frem.

"har sådan set svaret på spørgsmålet"

det havde jeg ikke lige set ... men er det her en konkurence.....  hr svar-politimand

nu kommer du jo selv lige med noget af det jeg havde skrevet .... ...

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
dan a. skrev:

det havde jeg ikke lige set ... men er det her en konkurence.....  hr svar-politimand

Øhh, jeg skriver lige det sådan for at fortælle at jeg entlig er ening i den måde du svarede på, eneste tilføjelse er vel entlig at 8000A kan bruges som riaa mellem pladespiller og 8000Q, samt nogle personlige oplevelser der beskriver hvor vuderingen omkring 2 eller 3 eff. kommer fra

8000 C
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

D' herrer Dan A & Jacobsen - jeg bliver tak skyldig for den kompetente vejledning

Jeg vil prøve at følge op på jeres råd om tilslutning af diverse på kryds og tværs, dog undrer det mig, at A' eren skal bruges til diskant - da jeg købte det, blev jeg netop bedt om at bruge denne til bas? I øvrigt af en, i mine øjne, særdeles kompetent butik.

Mht. de 20 lange til filter/ powerplant eller whatever, så er det et no go her på matriklen - jeg ville bare lige høre lidt råd ang. kabler, enhederne i mellem. Men tingene tager somme tiden en drejning, og jeg er pt. da ikke helt kold over for f. eks. en Q også.....så meget har I da sat igang    

Og den der strømskinne kunne måske også være interessant - jeg venter på tilbuddet på en pm.

Jeg går så ud fra, at der yderligere også skal skiftes netkabler til de enkelte enheder, korrekt!? Og sikringer, og..........det må komme hen ad vejen.

Lige et spørgsmål: er der virkelig noget at hente ved at biwire fra samme forstærker? Dumt spørgsmål måske, men jeg har svært ved at forstå det - det eneste jeg kan hitte på, er, at der er flere mm2 til at føre signalet frem, men det er måske hele ideen?

Og til slut: tjae...6 stk 8000 M ville ikke se så tosset ud, men nu stopper vi!!!  Tænk på hvad det koster af sikringer og kabler, stikdåser og andet godt!!!

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Jakobsen skrev:
dan a. skrev:

Øhh, jeg skriver lige det sådan for at fortælle at jeg entlig er ening i den måde du svarede på, eneste tilføjelse er vel entlig at 8000A kan bruges som riaa mellem pladespiller og 8000Q, samt nogle personlige oplevelser der beskriver hvor vuderingen omkring 2 eller 3 eff. kommer fra

nå æhhh troede bare du spillede lidt smart .....

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

8000 C skrev:

D' herrer Dan A & Jacobsen - jeg bliver tak skyldig for den kompetente vejledning

Jeg vil prøve at følge op på jeres råd om tilslutning af diverse på kryds og tværs, dog undrer det mig, at A' eren skal bruges til diskant - da jeg købte det, blev jeg netop bedt om at bruge denne til bas? I øvrigt af en, i mine øjne, særdeles kompetent butik.

Mht. de 20 lange til filter/ powerplant eller whatever, så er det et no go her på matriklen - jeg ville bare lige høre lidt råd ang. kabler, enhederne i mellem. Men tingene tager somme tiden en drejning, og jeg er pt. da ikke helt kold over for f. eks. en Q også.....så meget har I da sat igang    

Og den der strømskinne kunne måske også være interessant - jeg venter på tilbuddet på en pm.

Jeg går så ud fra, at der yderligere også skal skiftes netkabler til de enkelte enheder, korrekt!? Og sikringer, og..........det må komme hen ad vejen.

Lige et spørgsmål: er der virkelig noget at hente ved at biwire fra samme forstærker? Dumt spørgsmål måske, men jeg har svært ved at forstå det - det eneste jeg kan hitte på, er, at der er flere mm2 til at føre signalet frem, men det er måske hele ideen?

Og til slut: tjae...6 stk 8000 M ville ikke se så tosset ud, men nu stopper vi!!!  Tænk på hvad det koster af sikringer og kabler, stikdåser og andet godt!!!

det med P på bassen er baseret på P er kraftigere end A

sikringerne koster ikke mange basse ører .....

glem biwiring... single wiring er bedre 9x ud a 10 eller mer'

net kabler virker bedst på CD, så forforstærker og til sidst effekt...

prøv bare at købe et netkabel og sikringer prøv det på din CD i første omgang

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes