Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nye reol højttalere ca. 5000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
simonlund52
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 306
Sendt: 15 September 2011 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Hej folkens!

Da min kæreste og jeg skal flytte i en ny lejlighed med en mindre stue på ca. 22 kvm. er mine nuværende højttalere (jamo d590) blevet lidt for store.Derfor overvejer jeg nogle reol højttalere eller mindre gulv højttalere.Jeg har kigget på XTZ 99.26 kontra XTZ 99.36 der koster ca. 5000,- og 8000,- fra nye pr. par.. Hvad har i af holdninger til reol eller standerhøjttalere og har i nogle
yderligere forslag til hvilke modeller i ville vælge hvis i var mig?

Mine krav: skal være nogenlunde stilrene. De skal spille godt både til musik og film (prioritet ca: 65% musikdygtighed, 35% filmdygtighed). Da jeg senere skal tilkøbe baghøjttalere, center og eventuelt sub skal de også kunne fungerer godt i 5.1 setup. De skal have en stram bas og et detaljeret lydbillede.

Håber meget i vil hjælpe :-)

Til top Vis simonlund52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonlund52
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 15 September 2011 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

XTZ'erne gør det bestemt bedst på en stander, men når nu du søger en stander/reol højttaler, hvorfor overvejer du så
99.36? :)

Min personlige erfaring med XTZ er at de leverer langt mere end hvad prisskiltet indikerer. Er sikker på du ikke bliver
skuffet.

Kommer du forbi nordjylland kan vi sagtens finde ud af at du kan komme forbi til en prøvelytter på Onkyo/XTZ setup.

(99.36) Deres force er super crispy mellemtone. Godt med detaljer uden tendens til skingerhed i diskanten. Masser af bas,
alt sammen med fintuningsmuligheder så du kan tilpasse højttaleren dit rum.

Selvfølgelig vokser træerne ikke ind i himlen, men intet mærke JEG endnu har hørt kan hamle op prismæssigt med XTZ.

God jagt.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
simonlund52
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 306
Sendt: 16 September 2011 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Jo jeg søger reol højttaler eller mindre gulvhøjttalere end jamo'erne som jeg har beskrevet i indlægget. Det kunne ikke nå at stå i overskriften :-)
Til top Vis simonlund52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonlund52
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4932
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Et par uvedkommende indlæg er slettet, og tråden er flyttet til rette emne.
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hej Simon,

En reolhøjtaler er IKKE en lille højtaler som lige passer ind i reolen, men en højtaler som er designet til at fungere OPTIMALT
tæt på bagfladen.

Her er en: http://guruproaudio.com/category/the-qm10/

mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 413
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Du kan roligt købe et sæt XTZ 99.26, der bliver du ikke skuffet! Om du ville blive mere tilfreds med 99.36 kommer an på dit
behov for bas. Diskant og mellemtone er fuldstændigt ens i de to højtalere. Du vil få meget svært ved at finde noget bedre jo
mindre du går på brugtmarkedet. Bemærk at lige at 99.36 ikke er ret meget mindre end dine jamo d590.

Jamo: 1060x261x390 mm
XTZ 99.36: 1000 x 200 x 320 mm
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk
 
BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 226
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

tal med ham her:

http://hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=202064

Der kan du få en god pris, det er en kanon højtaler...!

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO
 
simonlund52
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Juni 2010
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 306
Sendt: 02 December 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hej igen. Jeg beklager at jeg ikke har haft tid til at svare jer. Jeg har taget imod jeres råd og taget til følge at der er mange af
jer der varmt anbefaler XTZ'ere. Men der er også mange der har skrevet at med den minimale prisforskel på 99.36 og 99.26
bør man vælge 99.36'eren da man får mere bas for pengene.

Jeg syntes det er fedt når musik med tryk på kan give lidt lydtryk i de dybe toner så derfor endte jeg altså med at købe
99.36'eren. Jeg var ude og høre den og jeg syntes at den giver en fantastisk lyd og der er simpelthen så meget bund i den i
forhold til jamo'erne. Den er også meget mere præcis i alle frekvenser virker det meget som ihvertfald.

Jeg har dem pt. stående over hos en ven og jeg glæder mig meget til at få dem hjem. Når det så er sagt så har jeg ingen
stereo forstærker endnu :-(
Til top Vis simonlund52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simonlund52
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes