Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:35   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Focal Chorus 726V højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 08 November 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg overvejer at prøve noget andet i stuen, men kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal tage for mine nuværende højtalere.?

Der er tale om et sæt Focal Chorus 726V i Amati udførelsen. Der er desværre lidt æstetiske problemer med dem: Folien sluppet ved et par af kanterne, og der er en skramme på den ene, da en kat mente den skulle bruge den som afsæt.

De spiller lækkert, dog synes jeg personligt at diskanten er lidt for tydelig, men det er jo ret individuelt og kræver nok at folk kommer og lytter til dem.

Der kan læses mere om dem her: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=135_13 6&products_id=234

Og de ser sådan her ud:



__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 08 November 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Du skal sælge dem meget billigt til mig

Nej, undskyld - men Focal Chorus er en fantastisk højttaler. Jeg har haft 806 V til test, og har 714 V stående som de næste i rækken.

Ud fra det, du fortæller, vil jeg nok sige 4000 for sættet - men det vil nok være nemmere at vurdere ud fra nogle billeder af skaderne.
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 08 November 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok lige prøve at skyde lidt billeder af skaderne i aften. Det er ikke noget man ikke kan leve med, men jeg synes alligevel det er ærgerligtat det er sket.

Og ja, de spiller sgu godt, men i kender det jo alle, det der med at få tanken om at prøve noget andet.

Det smarteste er jo nok at købe nogen nye, så jeg kan teste inden jeg sælger dem her, men nu får vi se ;-)


__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 08 November 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Åh ja, det kender jeg udmærket. Det er noget af grunden til, at jeg skriver anmeldelser - så får jeg min lyst til nyt styret, uden at det koster mig noget. Og så kan jeg nyde mit stue-anlæg, som det er
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 08 November 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Her kan man se fejlene på den ene højtaler:
http://www.autohenter.dk/billeder/speakers/foto11.jpg
http://www.autohenter.dk/billeder/speakers/foto12.jpg

På den anden er det kun på bagsiden der er noget galt.



__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 11 November 2011 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Så er de sat til salg ovre i markedet!

__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 13 November 2011 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

John Sahl skrev:
Så er de sat til salg ovre i markedet!


Og jeg er nok til at handle med ;-)


__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 13 November 2011 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Har du ellers en ide om, hvilke højttalere du så skal have. Måske er et par Dali Grand Diva noget.  

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 13 November 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Har du ellers en ide om, hvilke højttalere du så skal have.


Jeg hopper på et par XTZ 99.26 Mk. II. Hørte dem i fredags, og dem tror jeg at jeg kan blive ret glad for. Og så måske en XTZ 99 W10.16 sub der matcher til når der skal ses film.




__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 13 November 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Osse et godt valg.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 17 November 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Og så må jeg lige tude lidt.. Jeg havde fået at vide at de ville komme hjem i dag eller i morgen. Men nu er de gået i restordre.....

Heldigvis får jeg så lov at låne et sæt Mk1'ere indtil de andre kommer hjem..!


__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 17 November 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Stakkels liten ni

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 30 November 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Jeg var ved Dans Tv i dag for at betale for XTZ 99.26'erne og købe en XTZ 99 W10.16 sub med hjem. Men de havde ikke subben på lager, så Dan gav
mig en god pris på storebroderen 99 W12.16..... Wow hvor er der bare lækker lyd i sådan en.. Og selv om konen ikke kan lide størrelsen, så er hun
allerede overbevist mht lyden ;)

__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 30 November 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

 Godt at konen også kan lide den  

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 30 November 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det hjalp med det jeg havde sat ovenpå subben da hun kom hjem ;)



__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 149
Sendt: 01 December 2011 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Så ved vi da for eftertiden, hvordan ordet "fedterøv" defineres

Tillykke med handlen i øvrigt

Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 01 December 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Ja, te'løk med den.  Sæt evt noget stof af en art mellem grønsagerne og brumbassen. Så kommer der ikke mærker med tiden.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes