| Forfatter |
|
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, Jeg overvejer at prøve noget andet i stuen, men kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal tage for mine nuværende højtalere.? Der er tale om et sæt Focal Chorus 726V i Amati udførelsen. Der er desværre lidt æstetiske problemer med dem: Folien sluppet ved et par af kanterne, og der er en skramme på den ene, da en kat mente den skulle bruge den som afsæt. De spiller lækkert, dog synes jeg personligt at diskanten er lidt for tydelig, men det er jo ret individuelt og kræver nok at folk kommer og lytter til dem. Der kan læses mere om dem her: http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=135_13 6&products_id=234 Og de ser sådan her ud:
__________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger


Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal sælge dem meget billigt til mig
Nej, undskyld - men Focal Chorus er en fantastisk højttaler. Jeg har haft 806 V til test, og har 714 V stående som de næste i rækken.
Ud fra det, du fortæller, vil jeg nok sige 4000 for sættet - men det vil nok være nemmere at vurdere ud fra nogle billeder af skaderne.
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok lige prøve at skyde lidt billeder af skaderne i aften. Det er ikke noget man ikke kan leve med, men jeg synes alligevel det er ærgerligtat det er sket.
Og ja, de spiller sgu godt, men i kender det jo alle, det der med at få tanken om at prøve noget andet.
Det smarteste er jo nok at købe nogen nye, så jeg kan teste inden jeg sælger dem her, men nu får vi se ;-)
__________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger


Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åh ja, det kender jeg udmærket. Det er noget af grunden til, at jeg skriver anmeldelser - så får jeg min lyst til nyt styret, uden at det koster mig noget. Og så kan jeg nyde mit stue-anlæg, som det er
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de sat til salg ovre i markedet!
__________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 13 November 2011 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Sahl skrev:
| Så er de sat til salg ovre i markedet!
|
|
|
Og jeg er nok til at handle med ;-) __________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 November 2011 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ellers en ide om, hvilke højttalere du så skal have. Måske er et par Dali Grand Diva noget.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 13 November 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
| Har du ellers en ide om, hvilke højttalere du så skal have. |
|
|
Jeg hopper på et par XTZ 99.26 Mk. II. Hørte dem i fredags, og dem tror jeg at jeg kan blive ret glad for. Og så måske en XTZ 99 W10.16 sub der matcher til når der skal ses film. __________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 13 November 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Osse et godt valg.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så må jeg lige tude lidt.. Jeg havde fået at vide at de ville komme hjem i dag eller i morgen. Men nu er de gået i restordre.....
Heldigvis får jeg så lov at låne et sæt Mk1'ere indtil de andre kommer hjem..!
__________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stakkels liten ni __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var ved Dans Tv i dag for at betale for XTZ 99.26'erne og købe en XTZ 99 W10.16 sub med hjem. Men de havde ikke subben på lager, så Dan gav
mig en god pris på storebroderen 99 W12.16..... Wow hvor er der bare lækker lyd i sådan en.. Og selv om konen ikke kan lide størrelsen, så er hun
allerede overbevist mht lyden ;)
__________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt at konen også kan lide den
carsten
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det hjalp med det jeg havde sat ovenpå subben da hun kom hjem ;)
 __________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
dali1288 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, te'løk med den.  Sæt evt noget stof af en art mellem grønsagerne og brumbassen. Så kommer der ikke mærker med tiden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |