| Forfatter |
|
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey der
Jeg har mulighed for at bytte mine dali suiter til et sæt cadence avita.
Er her en eller flere herinde, der har erfaringer med disse højttalere?
Hvad skal jeg evt være opmærksom på, når man er ude i sådan en hybrid højttaler?
Alle meninger og erfaringer modtages med kyshånd.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et ekstra spørgsmål. Kan de holde til at få noget juice på volumeknappen? Jeg kan indimellem godt lide spille højt.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset hvor meget jeg skruer på min volumenkontrol kommer der ikke juice ud?
Men om det er æble, orange eller frugt juice, så tvivler jeg på, at højttalerne har særligt godt af det.
Iøvrigt så kender jeg ingen af de nævnte højttalere. Hvis du skal spille HØJT skal det vel være CV?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ganske overbevist om at du vil kunne spille højere på dine dali suite for deres følsomhed ligger på ca 90 db og dem du
nævner har en følsomhed på 86 db og jeg tror egentlig at Dali suite kan tåle mere effekt end de cadence avita
Link til Cadence Avita
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Uanset hvor meget jeg skruer på min volumenkontrol kommer der ikke juice ud?
Men om det er æble, orange eller frugt juice, så tvivler jeg på, at højttalerne har særligt godt af det.
Iøvrigt så kender jeg ingen af de nævnte højttalere. Hvis du skal spille HØJT skal det vel være CV?
|
|
|
Dit særdeles intetsigende indlæg omkring emnet, afspejler meget af din viden........ Det afspejler sig specielt ved at du samligner CV med en højttaler der kostede 22.000 Så måske Du har for meget juice frem for en reel masse i den øverste etage???????
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
highenden skrev:
Jeg er ganske overbevist om at du vil kunne spille højere på dine dali suite for deres følsomhed ligger på ca 90 db og dem du
nævner har en følsomhed på 86 db og jeg tror egentlig at Dali suite kan tåle mere effekt end de cadence avita
Link til Cadence Avita |
|
|
De er i hvert fald nogle der kan spille hylende højt, hvis de bliver bedt om det. Men det jeg gerne vil vide, er netop om elektrostat paneler kan holde til noget lydtryk. Nej jeg spiller ikke øredøvende højt hver dag. Men når lysten byder sig, skal der være plads til at spille højt.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Link virker ikke. Jeg synes de er fede, i hvert fald på billeder. - Det kan være, jeg har ingen anelse.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aah, kender den side, har læst den :-)
Søger personlige erfaringer :)
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kan godt spille lidt højt, da der jo er en basenhed til de lidt store bevægelser, som så elektrostat enheden slipper for. Men det er så muligt, at bassen vil kunne levere lidt mere smæk i lyden end elektrostat enheden. Men de er såmænd rimelig homogene i klangen. Det er i dette tilfælde elektrostat enheden, der fastsætter følsomheden for systemet, så det er nok derfor de har en følsomhed på 86 db, så en 80-100w skal du nok have som minimum. 
Du kan jo altid sælge dem igen, hvis de ikke indfrier dine forventninger. Men en fest højttaler er det ikke.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
De kan godt spille lidt højt, da der jo er en basenhed til de lidt store bevægelser, som så elektrostat enheden slipper for. Men det er så muligt, at bassen vil kunne levere lidt mere smæk i lyden end elektrostat enheden. Men de er såmænd rimelig homogene i klangen. Det er i dette tilfælde elektrostat enheden, der fastsætter følsomheden for systemet, så det er nok derfor de har en følsomhed på 86 db, så en 80-100w skal du nok have som minimum. 
Du kan jo altid sælge dem igen, hvis de ikke indfrier dine forventninger. Men en fest højttaler er det ikke.  |
|
|
Jeg har i hvert fald 100w i 8 ohm at gøre godt med. med en kapacitet på 20.000uF pr side. Jeg må prøve at hører dem hos ham der har dem, med mit eget grej, og så kan jeg også finde ud af om de kan spille højt samtidigt uden de forvrænger. Nu er min stue ikke den største, så der skal ikke meget til for at spille stuen op. Men jeg kan godt lide at der er lydtryk. Herved har jeg også en subwoofer der vil komme indover, så der kommer mere punch.
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
Aah, kender den side, har læst den :-)
Søger personlige erfaringer :)
|
|
|
Hvad er der i vejen med at du selv lytter på højttalerne inden du går længere i overvejelserne om en bytte handel? Jeg synes det er langt at foretrække og du kan jo tilmed prøve at presse citronen lidt for at se om de kan klare lidt rigtigt action  Tilføjelse... Når så fik du lige erkendt det som jeg netop opfordre til
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
NAD-Mand skrev:
Aah, kender den side, har læst den :-)
Søger personlige erfaringer :)
|
|
|
Hvad er der i vejen med at du selv lytter på højttalerne inden du går længere i overvejelserne om en bytte handel? Jeg synes det er langt at foretrække og du kan jo tilmed prøve at presse citronen lidt for at se om de kan klare lidt rigtigt action 
Tilføjelse... Når så fik du lige erkendt det som jeg netop opfordre til 
|
|
|
Hehe, det er lige med at nå det hele :-) - Har Du nogen erfaringer med hvad man evt skal passe på med, ved sådan en elektrostat? Jeg har kun været vandt til dynamiske enheder. Har ikke den fjerneste viden om elektrostater, eller hvordan de vedlligholdes. Hvad skal man se efter hvis man undersøger den for fejl? Fx ved panelet?
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke ejet nogen højttalere med elektrostatiske paneler, men jeg tvivler på at de har særlig godt af tobaksos - så tjek for gullig overfalde eller om det er et ryger-hjem.
Min erfaring med elektrostater er begrænset til Martin Logan på diverse messer og et par fornøjelige eftermiddage tilbage i starten af 90'erne hvor jeg lyttede på Martin Logan CLS "dørplader". Jeg synes de er helt fantastiske til klassisk og sikkert også til akustisk musik, men ville aldrig kunne leve med dem til det musik jeg lytter mest til. F.eks. hørte jeg et Level42 nummer på CLS'erne og det var ikke min kop the. Nu er Cadence Avita jo en hybrid og lyder måske helt fint til din musik smag ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nad-Mand
Nu da du nævner, at du ikke har så stor en stue, vil jeg lige nævne et par andre ting. De 86db er målt i et lyddødt rum og her vil den virke tung. Men opstillet i en stue får de hjælp så de spiller højere. Samtidigt skal man også lige huske, at der jo er 2 højttalere i et sæt, så der kommer jo 3-6 db mere output fra dem. De 86db er jo for én højttaler. Det, og sammen med en stue spiller de højere end man skulle tro. Deres reelle følsomhed er mere 90db i praksis som et sæt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 28 November 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået lavet en aftale og jeg skal ud at hører dem spille på søndag. Hvis Alt går vel, ryger min Marantz Sr5003 på Torsdag. Så jeg har kigget på en Primare pre 30 og ellers har jeg også kigget på en Primare sp 31, som jeg tager med under armen plus min audiolab for at hører hvad de Avita'er kan levere
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 November 2011 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nad-Mand
Bliver spændende, at høre hvad du synes.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger


Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 28 November 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg må faktisk sige jeg er en smule skeptisk, tror ikke de kan indfrie mine forventninger. Men man kan jo altid blive overrasket og så er dte hele pludseligt meget sjovere
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 November 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du da prøvet dem på egen krop og kan videre give din oplevelse til andre, der skulle spørge til dem på et senere tidspunkt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |