| Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu bliver det sgu alvor, mine Dali 850 står til udskiftning og jeg har dertil overvejet et sæt Audiovector M3 - altså den gamle
serie :)
jeg syntes det er lidt svært at finde info om højttaleren og jeg skal ud og lytte til et sæt her snart, men hvad skal jeg forvente
mig af M3'erne?
lige nu har jeg af negative ting om dalierne: metalisk/ skinger diskant, lidt mudret mellemtone (selvom jeg har sørger for at
afkoble fra gulvet) selvom bassen sidder lige i skabet men hurtigt kan give for meget bulder. derudover finder jeg dem meget
store.
nogen erfaringer med Audiovector M3 og evt forskelle i forhold til dali 850? :)
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dette dit nuværende setup?  I så fald nogle hurtige råd: Kan du acceptere noget dæmpning i rummet - vil jeg klart anbefale det. Måske skulle du overveje om du overhoved skal have en gulvhøjttaler hvis du ikke kan undgå den placering af højre højttaler og den placering af begge højttalere så tæt på væg. Alternativt noget rumoptimeringselektronik, hvis du ikke kan placere anderledes. Måske skulle du overveje et par højere siddende satellit højttalere spillende nedad med en eller to mindre bas / subbas der kan agere mere bas end decideret sub. Det er altså bare nogle venlige inputs for at du ikke bare køre videre af samme spor med en lignende løsning der ikke løser dit problem. Mvh. Robert GS
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
det hele står lidt anderledes lige nu, kig til sidst i tråden der er lagt et billede af den nuværende hvor ht'erne står langt fra
sidevæggen :)
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
det hele står lidt anderledes lige nu, kig til sidst i tråden der er lagt et billede af den nuværende hvor ht'erne står langt fra
sidevæggen :) |
|
|
Er det dette du mener?  For mig at se er der ikke mere end 30cm... Du får en hæslig første refleksion som ødelægger lydbilledet.
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
højttalerne er for store til at jeg kan flytte dem anderledes, derfor søger jeg de mindre audiovector M3 :)
dertil skal jeg have noget andet at sætte min forstærker og ting på som skal under mit tv og dermed får jeg mere plads væk
fra væggen :)
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
højttalerne er for store til at jeg kan flytte dem anderledes, derfor søger jeg de mindre audiovector M3 :)
dertil skal jeg have noget andet at sætte min forstærker og ting på som skal under mit tv og dermed får jeg mere plads væk
fra væggen :) |
|
|
Jeg tror jeg lader den ligge her
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HiFi-Michael Forum Bruger


Bruger siden: 26 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 November 2011 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg har én Audiovector M3 Super - du kan evt. prøve den ?
|
| Til top |
|
| |
cleaner.dk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 21 November 2011 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et sæt m3 og et sæt s3 til salg hvis dette skulle have interesse
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Taurus Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 711
|
| Sendt: 21 November 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring siger mig de er lidt specielle i bassen, særligt tæt på en væg er de lidt mudrede selvom de ikke har nogen videre magtfuld basgengivelse. Jeg skiftede i sin tid mine egne ud med et sæt QLN 606 som i den grad lød "rigtig", ikke bare i bassen men i hele frekvensområdet. En virkelig homogen højttaler uden irriterende unoder som man bare bliver mere og mere glad for i længden. Så tag den med i overvejelserne, hvis du altså er heldig at kunne finde dem på brugtmarkedet, de ses sjældent.
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 24 November 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har M3 Signature Mk2, og de skal helst min. 30 cm væg fra bagvæggen (og gerne langt væk fra sidevæggen) for at yde det optimale i mit lytterum...
Hvis du går efter en brugt M3, så kig også på de dyrere modeller super og signature. Tit er der ikke den store prisforskel på det brugte marked, men lydforskellen er stor!
__________________ "Shown how to feel good - and told to feel bad"
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 24 November 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den heldige ejer af et sæt M3 super som spiller på mit Arcam setup. Mine rumforhold minder lidt om dine egne, dog ikke nær så trangt som indtrykket af dine billeder giver. Jeg købte i sin tid et sæt K3 Super som baghøjttalere og jeg må indrømme at jeg indtil flere gange har flyttet dem op som fronter istedet for M3'erne.
Årsagen til at jeg valgte K3'erne fremfor M1'ere som baghøjttalere var at jeg fandt dem langt mindre anmasende end M'erne, og når sandheden skal frem er det vel nok i virkeligheden det samme der gør sig gældende mht. flytningen fra bag til front.
Når jeg bruger K3'erne som fronter får de hjælp fra min AudioPro sub, som er en gammel sag men den kan sat'me sparke fra sig med en fantastisk kontrol - bas skal mærkes ikke høres.
Ovenstående blot til inspiration, men jeg må af egen erfaring tilslutte mig anbefalingerne om et knap så dominerende setup - Det er sgu sjovere at spille luftguitar til noget der lyder som det skal.
|
| Til top |
|
| |