Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Audiovector m3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 11 November 2011 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

nu bliver det sgu alvor, mine Dali 850 står til udskiftning og jeg har dertil overvejet et sæt Audiovector M3 - altså den gamle
serie :)

jeg syntes det er lidt svært at finde info om højttaleren og jeg skal ud og lytte til et sæt her snart, men hvad skal jeg forvente
mig af M3'erne?

lige nu har jeg af negative ting om dalierne: metalisk/ skinger diskant, lidt mudret mellemtone (selvom jeg har sørger for at
afkoble fra gulvet) selvom bassen sidder lige i skabet men hurtigt kan give for meget bulder. derudover finder jeg dem meget
store.

nogen erfaringer med Audiovector M3 og evt forskelle i forhold til dali 850? :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 532
Sendt: 11 November 2011 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Er dette dit nuværende setup?


I så fald nogle hurtige råd:
Kan du acceptere noget dæmpning i rummet - vil jeg klart anbefale det.
Måske skulle du overveje om du overhoved skal have en gulvhøjttaler hvis du ikke kan undgå den placering af højre højttaler og den placering af begge højttalere så tæt på væg. Alternativt noget rumoptimeringselektronik, hvis du ikke kan placere anderledes.
Måske skulle du overveje et par højere siddende satellit højttalere spillende nedad med en eller to mindre bas / subbas der kan agere mere bas end decideret sub.

Det er altså bare nogle venlige inputs for at du ikke bare køre videre af samme spor med en lignende løsning der ikke løser dit problem.

Mvh. Robert GS
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 11 November 2011 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

det hele står lidt anderledes lige nu, kig til sidst i tråden der er lagt et billede af den nuværende hvor ht'erne står langt fra
sidevæggen :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 532
Sendt: 11 November 2011 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
det hele står lidt anderledes lige nu, kig til sidst i tråden der er lagt et billede af den nuværende hvor ht'erne står langt fra
sidevæggen :)


Er det dette du mener?



For mig at se er der ikke mere end 30cm... Du får en hæslig første refleksion som ødelægger lydbilledet.
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 11 November 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

højttalerne er for store til at jeg kan flytte dem anderledes, derfor søger jeg de mindre audiovector M3 :)

dertil skal jeg have noget andet at sætte min forstærker og ting på som skal under mit tv og dermed får jeg mere plads væk
fra væggen :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 532
Sendt: 11 November 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
højttalerne er for store til at jeg kan flytte dem anderledes, derfor søger jeg de mindre audiovector M3 :)

dertil skal jeg have noget andet at sætte min forstærker og ting på som skal under mit tv og dermed får jeg mere plads væk
fra væggen :)


Jeg tror jeg lader den ligge her
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 11 November 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

vil også foreslå en stander til dit lille "hårde" rum!

Fx disse flotte Sonus Faber Toy

eller S.A. K2

eller V.A. Haydn

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
HiFi-Michael
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 11 November 2011 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg har én Audiovector M3 Super - du kan evt. prøve den ?

Til top Vis HiFi-Michael's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HiFi-Michael
 
cleaner.dk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 6
Sendt: 21 November 2011 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et sæt m3 og et sæt s3 til salg hvis dette skulle have interesse

Mvh
Til top Vis cleaner.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cleaner.dk
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 21 November 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Min erfaring siger mig de er lidt specielle i bassen, særligt tæt på en væg er de lidt mudrede selvom de ikke har nogen videre magtfuld basgengivelse. Jeg skiftede i sin tid mine egne ud med et sæt QLN 606 som i den grad lød "rigtig", ikke bare i bassen men i hele frekvensområdet. En virkelig homogen højttaler uden irriterende unoder som man bare bliver mere og mere glad for i længden. Så tag den med i overvejelserne, hvis du altså er heldig at kunne finde dem på brugtmarkedet, de ses sjældent. 

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 24 November 2011 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har M3 Signature Mk2, og de skal helst min. 30 cm væg fra bagvæggen (og gerne langt væk fra sidevæggen) for at yde det optimale i mit lytterum...

Hvis du går efter en brugt M3, så kig også på de dyrere modeller super og signature. Tit er der ikke den store prisforskel på det brugte marked, men lydforskellen er stor!

 



__________________
"Shown how to feel good - and told to feel bad"
Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 24 November 2011 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er den heldige ejer af et sæt M3 super som spiller på mit Arcam setup. Mine rumforhold minder lidt om dine egne, dog ikke nær så trangt som indtrykket af dine billeder giver. Jeg købte i sin tid et sæt K3 Super som baghøjttalere og jeg må indrømme at jeg indtil flere gange har flyttet dem op som fronter istedet for M3'erne.

Årsagen til at jeg valgte K3'erne fremfor M1'ere som baghøjttalere var at jeg fandt dem langt mindre anmasende end M'erne, og når sandheden skal frem er det vel nok i virkeligheden det samme der gør sig gældende mht. flytningen fra bag til front.

Når jeg bruger K3'erne som fronter får de hjælp fra min AudioPro sub, som er en gammel sag men den kan sat'me sparke fra sig med en fantastisk kontrol - bas skal mærkes ikke høres.

Ovenstående blot til inspiration, men jeg må af egen erfaring tilslutte mig anbefalingerne om et knap så dominerende setup - Det er sgu sjovere at spille luftguitar til noget der lyder som det skal.

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes