Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Xtz 99.36 mk2 diskant problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 25 November 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Det kan være det er dine øre den er gal med :) hahaha

Ej, der er jo forskel på hvad man synes om. Men påfaldende er det at du ikke bryder dig om xtz og Cm8 - som jeg finder nice.
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
Pinkytk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 25 November 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Tjaa der er faktisk noget galt med dem. En smule tinitus, som bliver voldsomt fremprovokeret af de lyse diskanter, så du har jo
ret :)

CM8 var dog ikke lys, men havde bare en speciel farvet lyd som jeg ikke synes om i forhold til dm683.
Til top Vis Pinkytk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pinkytk
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 25 November 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Meget underligt ....  B&Ws metaldome kan få emaljen på mine tænder til at skrælle af. Den diskant ville jeg ALDRIG kunne leve med! Målinger viser et tydeligt 10-12 dB peak lige over de 20 khz som forplanter sig længere nede i frekvensområdet i form af intermodulation. Det kan høres! Men måske du godt kan lide den farvning?

Det viser jo bare, at vi hører MEGET forskelligt.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 25 November 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

hehe, ja, mig og Pinkytk ligner meget hinnanden.

Vi begge finder XTZ+Dali for lyse, dog syntes jeg CM8 var bedre end den anden B&W model.
Jeg fandt også DM683 til at være mere metallisk i et lille område, npk det som janils snakkede om, hvor jeg fandt CM8 bedre i diskanten og mere kontrolleret i de andre områder.

Jeg ved ik om du til sidst valgte DM683, men ellers gå efter noget med Soft dome diskant, der er mindre chance for skingerhed.

Anyways, held og lykke med at finde dine højtallere

Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie
 
Pinkytk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 25 November 2011 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Der står et sæt dm683 og venter på mig i "klubben" nu, så dem skal jeg hjem og lege med når jeg får fri :)

Er lidt spændt på hvad min gamle receiver siger til dem. Går det helt galt så har jeg bare en undskyldning for at købe mere
udstyr

Janils: Det kan godt være at de har en farvet lyd, men for mig så lyder de rigtig godt og det synes jeg egentlig er det vigtigste
:) . Går ikke så meget op i at tingene skal lyde 100% korrekt, bare det lyder godt for mig.

Og skal man gennemgå alle de anmeldelser på nettet, så ligner det ikke katten i sækken. Det har jeg dog lært at man ikke kan
bruge til noget som helst(Det var det jeg købte XTZ'erne på). Det kunne have været dyre lærepenge hvis ikke forhandleren
havde være flink.
Til top Vis Pinkytk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pinkytk
 
Zwonkie
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 351
Sendt: 25 November 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Lækkert, god weekend..
Til top Vis Zwonkie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zwonkie
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 25 November 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Uanset højttaler valget tror jeg det vil komplimenterer dem at få en bedre forstærker - hvis budgettet altså er til det :)
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
Pinkytk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 25 November 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Zwonkie: Tak og i lige måde

Clemensen2k: De skal helst sikkert have noget bedre udstyr at spille med. Der går nok bare lige et par mdr., medmindre det
går helt galt med det jeg har nu.
Til top Vis Pinkytk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pinkytk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes