| Forfatter |
|
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være det er dine øre den er gal med :) hahaha
Ej, der er jo forskel på hvad man synes om. Men påfaldende er det at du ikke bryder dig om xtz og Cm8 - som jeg finder nice.
|
| Til top |
|
| |
Pinkytk Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa der er faktisk noget galt med dem. En smule tinitus, som bliver voldsomt fremprovokeret af de lyse diskanter, så du har jo
ret :)
CM8 var dog ikke lys, men havde bare en speciel farvet lyd som jeg ikke synes om i forhold til dm683.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget underligt .... B&Ws metaldome kan få emaljen på mine tænder til at skrælle af. Den diskant ville jeg ALDRIG kunne leve med! Målinger viser et tydeligt 10-12 dB peak lige over de 20 khz som forplanter sig længere nede i frekvensområdet i form af intermodulation. Det kan høres! Men måske du godt kan lide den farvning?
Det viser jo bare, at vi hører MEGET forskelligt. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, ja, mig og Pinkytk ligner meget hinnanden.
Vi begge finder XTZ+Dali for lyse, dog syntes jeg CM8 var bedre end den anden B&W model. Jeg fandt også DM683 til at være mere metallisk i et lille område, npk det som janils snakkede om, hvor jeg fandt CM8 bedre i diskanten og mere kontrolleret i de andre områder.
Jeg ved ik om du til sidst valgte DM683, men ellers gå efter noget med Soft dome diskant, der er mindre chance for skingerhed.
Anyways, held og lykke med at finde dine højtallere
|
| Til top |
|
| |
Pinkytk Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står et sæt dm683 og venter på mig i "klubben" nu, så dem skal jeg hjem og lege med når jeg får fri :)
Er lidt spændt på hvad min gamle receiver siger til dem. Går det helt galt så har jeg bare en undskyldning for at købe mere
udstyr
Janils: Det kan godt være at de har en farvet lyd, men for mig så lyder de rigtig godt og det synes jeg egentlig er det vigtigste
:) . Går ikke så meget op i at tingene skal lyde 100% korrekt, bare det lyder godt for mig.
Og skal man gennemgå alle de anmeldelser på nettet, så ligner det ikke katten i sækken. Det har jeg dog lært at man ikke kan
bruge til noget som helst(Det var det jeg købte XTZ'erne på). Det kunne have været dyre lærepenge hvis ikke forhandleren
havde være flink.
|
| Til top |
|
| |
Zwonkie Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert, god weekend..
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset højttaler valget tror jeg det vil komplimenterer dem at få en bedre forstærker - hvis budgettet altså er til det :)
|
| Til top |
|
| |
Pinkytk Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 25 November 2011 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zwonkie: Tak og i lige måde
Clemensen2k: De skal helst sikkert have noget bedre udstyr at spille med. Der går nok bare lige et par mdr., medmindre det
går helt galt med det jeg har nu.
|
| Til top |
|
| |