| Forfatter |
|
jdjespersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folks,
Jeg ska' ha' et par speakers til stuen. Tanken var at jeg også ville sende tv-lyd ud gennem disse (via min receiver), men jeg er lidt i tvivl om, hvad der er bedst.
Indenfof WAF-konventionen har jeg fået forhandlet Scandyna's design igennem. Så langt, så godt.
A) At købe Minipods og stille dem på gulvet i hver sin ende af mit tv-møbel (som er 190cm langt). Mit tv hænger med billed underkant ca. 85 cm over gulvet.
B) At købe Micropods og stille dem PÅ mit tv-møbel, og så supplere disse med en af Scandynas subwoofers. (Nok en af de billige).
Spørgsmålene er:
Vil løsning A levere tilfredsstillende lyd når jeg ser tv, eller kommer jeg til at mangle en center-højttaler? (og her synes jeg at Scandynas er U-G-L-Y)
Vil løsning B (som sikkert giver ok tv-lyd) give en ordentlig lyd når jeg vil høre musik?
Hva' bedst, A, B (eller C, D, E)??
Alle råd er velkomne, men budgettet hedder 5-6k for speakers, og WAF-friendly er et must.
-Jespersen IT-Nørd og Tøffelhelt
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skift hende ud..........................
Kunne ikke dy mig....
|
| Til top |
|
| |
jdjespersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LOL, men er du klar over hvad DET koster :-D
Ulrik77 skrev:
Skift hende ud..........................
Kunne ikke dy mig.... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne godt forestille mig det heller ikke er billigt...
men mon ikke hun skulle acceptere lidt mere hifi istedet for at være truntet....
jdjespersen skrev:
LOL, men er du klar over hvad DET koster :-D
Ulrik77 skrev:
Skift hende ud..........................
Kunne ikke dy mig.... |
|
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdjespersen skrev:
LOL, men er du klar over hvad DET koster :-D
Ulrik77 skrev:
Skift hende ud..........................
Kunne ikke dy mig.... |
|
|
|
|
|
hmm.... hvis du nu valgte HiFi efter samme kriterier, ville du vel heller ikke vælge sekundavarer vel :)
- Hvis du nu kommer og fortæller Bilen er en Bingo, så er skaden uoprettelig  __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
jdjespersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
1. Hun bliver IKKE skiftet ud. (...og ikke et ord om afskrivning, brugtværdi eller lign.) ;-)
2. Bilen er IKKE en af de der gyselige børnecontainere.
3. Jeg er sgu underlagt budget, WAF og så synes jeg faktisk selv at Scandynas produkter er helt nydelige, og jeg er ikke topkræsen mht. lyd osv.
Så kids, snuden tilbage i sporet; har i noget on-topic at byde ind med? :-)
|
| Til top |
|
| |
Ulrik77 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
| Sendt: 17 November 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdjespersen skrev:
1. Hun bliver IKKE skiftet ud. (...og ikke et ord om afskrivning, brugtværdi eller lign.) ;-)2. Bilen er IKKE
en af de der gyselige børnecontainere.3. Jeg er sgu underlagt budget, WAF og så synes jeg faktisk selv at Scandynas produkter
er helt nydelige, og jeg er ikke topkræsen mht. lyd osv.Så kids, snuden tilbage i sporet; har i noget on-topic at byde ind med?
:-)
|
|
|
Klasse - FED humor....
Jeg ville ikke vælge minipods - mange højtalere fåes i fx hvid eller en flot finer, der får du meget lyd samt pænt design.
|
| Til top |
|
| |
HIFI-Hippo Forum Bruger


Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
| Sendt: 18 November 2011 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig, super humor! Og godt at trådstarter lige kan få det tilbage på sporet 
Når det er sagt så synes jeg også du skal prøve at tjekke markedet for nogle andre ting inden du beslutter dig for noget. Check f.eks. Tapeconnection.dk eller gå ind i deres butik, den ligger i Jylland. De har en del at vælge imellem og er gode til at rådgive. AV-Connection er også en mulighed, de ligger bare omkring Sønderborg. Ellers prøv nogle lokale hifi-pushere, de har sikkert noget i samme prisklasse, der både ser lige så godt ud og lyder ligeså godt.
Der er én ting jeg lægger mærke til ved dine foreslåede opstillinger, det er at Minipods er ganske små og lyden nok ikke kommer op i "hørehøjde". I første omgang lægger man nok ikke mærke til det, men når du har prøvet det, så ved du hvad det er. Så jeg ville nok foretrække noget der hang ved siden af tv'et eller kom på en stander på gulvet ved siden af. Men du vil klart få en forbedring i lyden, alt er en fremgang fremfor alm. tv højttalere. Du kan også evt. låne udstyret med hjem og stille det op og se hvad du selv synes om lyden. Og så shoppe rundt og se om der er andre ting der frister og prøve dem.
God jagt  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 18 November 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælg receiveren og køb et par aktive højttalere evt. disse.
Aceh
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der plads ved siden af tv bordet, så køb de lidt større Minipods og stil dem på et Ikea bord. Ganske dekorativt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger


Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |