Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rookie behøver hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdjespersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 17 November 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Hej folks,

Jeg ska' ha' et par speakers til stuen. Tanken var at jeg også ville sende tv-lyd ud gennem disse (via min receiver), men jeg er lidt i tvivl om, hvad der er bedst.

Indenfof WAF-konventionen har jeg fået forhandlet Scandyna's design igennem. Så langt, så godt.

A) At købe Minipods og stille dem på gulvet i hver sin ende af mit tv-møbel (som er 190cm langt). Mit tv hænger med billed underkant ca. 85 cm over gulvet.

B) At købe Micropods og stille dem PÅ mit tv-møbel, og så supplere disse med en af Scandynas subwoofers. (Nok en af de billige).

Spørgsmålene er:

Vil løsning A levere tilfredsstillende lyd når jeg ser tv, eller kommer jeg til at mangle en center-højttaler? (og her synes jeg at Scandynas er U-G-L-Y)

Vil løsning B (som sikkert giver ok tv-lyd) give en ordentlig lyd når jeg vil høre musik?

Hva' bedst, A, B (eller C, D, E)??

Alle råd er velkomne, men budgettet hedder 5-6k for speakers, og WAF-friendly er et must.

-Jespersen
IT-Nørd og Tøffelhelt

Til top Vis jdjespersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdjespersen
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 17 November 2011 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Skift hende ud..........................

Kunne ikke dy mig....
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
jdjespersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 17 November 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  


LOL, men er du klar over hvad DET koster :-D



Ulrik77 skrev:
Skift hende ud..........................

Kunne ikke dy mig....
Til top Vis jdjespersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdjespersen
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 17 November 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Kunne godt forestille mig det heller ikke er billigt...

men mon ikke hun skulle acceptere lidt mere hifi istedet for at være truntet....

jdjespersen skrev:

LOL, men er du klar over hvad DET koster :-D



Ulrik77 skrev:
Skift hende ud..........................

Kunne ikke dy mig....


Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 17 November 2011 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

jdjespersen skrev:

LOL, men er du klar over hvad DET koster :-D



Ulrik77 skrev:
Skift hende ud..........................

Kunne ikke dy mig....

hmm....  hvis du nu valgte HiFi efter samme kriterier, ville du vel heller ikke vælge sekundavarer vel :)

 -   Hvis du nu kommer og fortæller Bilen er en Bingo,  så er skaden uoprettelig 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
jdjespersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 November 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 17 November 2011 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  


1. Hun bliver IKKE skiftet ud. (...og ikke et ord om afskrivning, brugtværdi eller lign.) ;-)

2. Bilen er IKKE en af de der gyselige børnecontainere.

3. Jeg er sgu underlagt budget, WAF og så synes jeg faktisk selv at Scandynas produkter er helt nydelige, og jeg er ikke topkræsen mht. lyd osv.

Så kids, snuden tilbage i sporet; har i noget on-topic at byde ind med? :-)
Til top Vis jdjespersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdjespersen
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 17 November 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

jdjespersen skrev:
1. Hun bliver IKKE skiftet ud. (...og ikke et ord om afskrivning, brugtværdi eller lign.) ;-)2. Bilen er IKKE
en af de der gyselige børnecontainere.3. Jeg er sgu underlagt budget, WAF og så synes jeg faktisk selv at Scandynas produkter
er helt nydelige, og jeg er ikke topkræsen mht. lyd osv.Så kids, snuden tilbage i sporet; har i noget on-topic at byde ind med?
:-)



Klasse - FED humor....

Jeg ville ikke vælge minipods - mange højtalere fåes i fx hvid eller en flot finer, der får du meget lyd samt pænt design.
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 239
Sendt: 18 November 2011 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig, super humor! Og godt at trådstarter lige kan få det tilbage på sporet

Når det er sagt så synes jeg også du skal prøve at tjekke markedet for nogle andre ting inden du beslutter dig for noget. Check f.eks. Tapeconnection.dk eller gå ind i deres butik, den ligger i Jylland. De har en del at vælge imellem og er gode til at rådgive. AV-Connection er også en mulighed, de ligger bare omkring Sønderborg. Ellers prøv nogle lokale hifi-pushere, de har sikkert noget i samme prisklasse, der både ser lige så godt ud og lyder ligeså godt.

Der er én ting jeg lægger mærke til ved dine foreslåede opstillinger, det er at Minipods er ganske små og lyden nok ikke kommer op i "hørehøjde". I første omgang lægger man nok ikke mærke til det, men når du har prøvet det, så ved du hvad det er. Så jeg ville nok foretrække noget der hang ved siden af tv'et eller kom på en stander på gulvet ved siden af. Men du vil klart få en forbedring i lyden, alt er en fremgang fremfor alm. tv højttalere. Du kan også evt. låne udstyret med hjem og stille det op og se hvad du selv synes om lyden. Og så shoppe rundt og se om der er andre ting der frister og prøve dem.

God jagt



__________________
One Happy Hi-FI Hippo

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo
 
aceh
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 463
Sendt: 18 November 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Sælg receiveren og køb et par aktive højttalere evt. disse.

Aceh

Til top Vis aceh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aceh
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 19 November 2011 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Tag et kig på dem her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1556&zoneid=3


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 19 November 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Er der plads ved siden af tv bordet, så køb de lidt større Minipods og stil dem på et Ikea bord. Ganske dekorativt.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
NriK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 19 November 2011 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

De her lyder klasser bedre end pods og måske du også kan lide udseendet.

http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=99_104 &products_id=377

 

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes