| Forfatter |
|
El Dueño Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg står i den situation jeg snart skal flytte i lejlighed. Derfor vil jeg gerne formindske de vibrationer min subwoofer afgiver for at genere underboen mindst muligt.
Jeg har forresten "Dali Lektor Sub"
Jeg har læst lidt om Auralex SubDude og Auralex Gramma. Nogen der har erfaringer med dem? Kan de købes i DK?
Andre muligheder?
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville anbefale en ganske almindelig 40x40 flise :)
men self, hvis du ikke kan lide udseendet af dem ville jeg anbefale spikes eller VT Feet :)
|
| Til top |
|
| |
El Dueño Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
jeg ville anbefale en ganske almindelig 40x40 flise :)
men self, hvis du ikke kan lide udseendet af dem ville jeg anbefale spikes eller VT Feet :) |
|
|
En flise? Vil det dæmpe vibrationerne i gulvet? Der er allerede fødder på subben fra fabrikkens side..
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
en flise er meget tung og sørgere dermed for at bassvibrationerne bliver plantet i den istedet for gulvet :) ud over du dæmper
vibrationerne så slipper du også for at gulvet "svinger med", hvilket vil give dig en meget strammere bass.
det her trick virkede hammer godt på mine højtalere :)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spikes vil formentlig ikke du, de sender vibrationerne direkte ned i gulvet, og dermed til naboen. Det du har brug for er afkobling, altså fjedrende fødder. Det bedste ville nok være den nævnte flise med fjedrende fødder, og subben ovenpå (evt m. spikes).
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja en god stor flise eller to ovenpå hinnanden og så afkoble med bløde fødder ville nok være det bedste at gøre...
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt kan man bygge en sandkasse, som sub'en kan stå i. Det dæmper også godt. Det kan godt gøres nogenlunde diskret med en kasse der matcher sub'ens dímensioner.
ellers findes der diverse afkoblingsfødder, fx: SD, VT, Ringmat
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Alternativt kan man bygge en sandkasse, som sub'en kan stå i. Det dæmper også godt. Det kan godt
gøres nogenlunde diskret med en kasse der matcher sub'ens dímensioner.
ellers findes der diverse afkoblingsfødder, fx: SD, VT, Ringmat |
|
|
Så vil jeg bare ikke håbe du har kat
Sorry den lå lige til højrebenet
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
finlytteren skrev:
Alternativt kan man bygge en sandkasse, som sub'en kan stå i. Det dæmper
også godt. Det kan godt
gøres nogenlunde diskret med en kasse der matcher sub'ens dímensioner.
ellers findes der diverse afkoblingsfødder, fx: SD, VT, Ringmat |
|
|
Så vil jeg bare ikke håbe du har kat
Sorry den lå lige til højrebenet  |
|
|
God humor
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller børn der ikke vil ud på legepladsen i regnvejr...
|
| Til top |
|
| |