Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Brugte højtalere ca. 5000/par (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 22 November 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

ginger skrev:
store højtalere handler om bas - og med 40kvm er troværdig bas problematisk at opnå.men er bas uden
betydning,eller lytter du mere til hvad du tror er WF - så køb dog et sæt dali minuetde er små og ganske nydelige - og lyder
rimeligt fra ca 100hz og opmed lidt held kan de endda gemmes helt af vejen i en reol



Kommer nok også lidt an på hvor meget bas man personligt bryder sig om, og hvordan den 40kvm stue er formet. Bare fordi
du er vildt basglad behøver andre ikke være det.

Men ja, 40Kvm er en del, så et par gulvhøjttalere ville nok være at foretrække.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 22 November 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

JK-68 skrev:
Mange tak for den store respons, mht silverline højtalerene så er de mega grimme i mine øjne :)
Kan se at i alle linker til store gulv højtalere, men er det ikke muligt at købe et par gode standerhøjtalere, til min stue.
Jeg skal jo ikke spille særligt højt?
#Cleaner.dk har du nogle links?

Er der et WAF problem involveret ?  -  så send da hende der ud og købe noget hun kan li at se på.

Hvis nej, og du gerne vil have god lyd, kan du vel finde et par pinde og koble en sub på,  så kan det æstetiske nok også klares.

Standerhøjttalere kan såmænd da også spille en stue op, hvis de får assistance i den ende af lydbilledet, hvor de falder af.



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 22 November 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
ginger skrev:
store højtalere handler om bas - og med 40kvm er troværdig bas problematisk at opnå.men er bas uden
betydning,eller lytter du mere til hvad du tror er WF - så køb dog et sæt dali minuetde er små og ganske nydelige - og lyder
rimeligt fra ca 100hz og opmed lidt held kan de endda gemmes helt af vejen i en reol



Kommer nok også lidt an på hvor meget bas man personligt bryder sig om, og hvordan den 40kvm stue er formet. Bare fordi
du er vildt basglad behøver andre ikke være det.

Men ja, 40Kvm er en del, så et par gulvhøjttalere ville nok være at foretrække.



jeg er sgu da ikke "vildt basglad" blot fordi jeg gerne vil have vibs under 100hz!
IRL er der liv under 100hz - så bryder man sig ikke om det,må man i min optik ha en fobi

Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 22 November 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Du nævnte blot 12- og 15tommer basenheder. Har selv været den glade ejer af et sæt hjemmebyggede Proac Response 2,5
kloner som klarede 25hz -3db som en 2-vejs gulvhøjttaler med en 7" bas i hver. Synes fint de spillede min daværende 30kvm
stue op. Selvfølgelig ikke noget "thump" i brystkassen, men lyden var der fint nok.

Så ja selvfølgelig er der liv under 100hz, og trådstarter efterspørger ikke højttalere der ikke kan levere herunder. Han
efterspørger blot en stander-højttaler.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
ginger
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 267
Sendt: 22 November 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

hvilken standerhøjtaler leverer under 100hz lineært i 40 kvm?
Til top Vis ginger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ginger
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 22 November 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

hvilken gulvhøjttaler leverer under 100hz lineært i 40kvm?

kommer vel an på akustikken, ligesåvel som med standerhøjttalere :)
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Riis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Oktober 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 420
Sendt: 24 November 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Har selv et par Audiovector M3 signature mk2. De bør også kunne fåes til omkring 5K i dag.

Det er en højttaler uden så mange dikkedarer. Har ikke rigtig nogle svage sider, og med en god forstærker kvitterer den med et flot lydbillede og en meget detaljeret diskant. Nyprisen er 20K+ og hvis du finder et sæt på 7-10 år, burde det passe med prisen.....

Og ellers er XTZ som der bliver nævnt heller ikke dårlig - den får i hvert fald fremragende anmeldelser.

Der er faktisk nogen til salg her:

 http://www.dba.dk/audiovector-m3-signature-mk2/id-78897878/

 

Disse kunne også være et bud, de skulle spille aldeles fremragende:

http://www.dba.dk/vienna-acoustics-haydn-grand/id-78686756/

 

Og så er der denne klassiker, som helt sikkert også bør være et emne (læs evt. test her på siden)

http://www.dba.dk/system-audio-sa-k2-ny-pris/id-78379160/

 

Mht. Dali 870 Evidence, så har jeg hørt den, og var ikke imponeret. Har hørt at 470'eren spiller bedre, men tror ikke at den kan følge med de andre 3 jeg linker til.....



__________________
"Shown how to feel good - and told to feel bad"
Til top Vis Riis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riis
 
Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 870
Sendt: 24 November 2011 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Der er også dette sæt hvis det skal være småt, i mine øre en af de bedst stander-ht jeg har hørt og ejet.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=204959

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 24 November 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

I tråde som disse plejer jeg altid at nævne Avance.
Kig efter et sæt Magnum eller Dana gulvhøjttalere, så er du godt kørende.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes