| Forfatter |
|
Westergaard Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
er sådan et sæt ca. 10-12 år gamle ProAc'er stadig en god højttaler og hvad må de efterhånden koste hvis de er i god stand?
Har en gl. kammerat der lige har købt et sæt 3.5 som han er utroligt glad for, men de er med skumophæng som jeg ikke gider at skulle skifte inden for et par år, og så er afløseren 3.8 jo oplagt.
Er det sket store forbedringer med D38 i forhold til 3.8?
Glæder mig til at høre jeres indspark 
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
|
er sådan et sæt ca. 10-12 år gamle ProAc'er stadig en god højttaler og hvad må de efterhånden koste hvis de er i god stand?
Har en gl. kammerat der lige har købt et sæt 3.5 som han er utroligt glad for, men de er med skumophæng som jeg ikke gider at skulle skifte inden for et par år, og så er afløseren 3.8 jo oplagt.
Er det sket store forbedringer med D38 i forhold til 3.8?
Glæder mig til at høre jeres indspark 
|
|
|
Hej
Jeg har handlet med ProAc højtalere i over 20 år, og kender dem allesammen...... Response 3.8 er en super højtaler, klart bedre end en 3.5 efter min mening.... Response 3.8 har altid været en af mine yndlings ProAc højtalere.... Den kræver lidt effekt, og lidt plads..... Jeg foretrækker Response 3.8 frem for response D38......
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan - tak for dit svar!
Det lyder jo ret godt :) det var også min forventning at de skulle være en tand bedre, men ligefrem atforetrække frem for D38, havde jeg ikke forventet. jeg må på jagt efter et velholdt sæt - hvad må de koste efterhånden 14.000 kr?
|
| Til top |
|
| |
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
|
Hej Allan - tak for dit svar!
Det lyder jo ret godt :) det var også min forventning at de skulle være en tand bedre, men ligefrem atforetrække frem for D38, havde jeg ikke forventet. jeg må på jagt efter et velholdt sæt - hvad må de koste efterhånden 14.000 kr?
|
|
|
Hej.... D38 er noget tyndere og mere analytisk i klangen.... men også mere dynamisk.... Response 3.8 har mere krop. varme og musikalitet end D38..... Og en helt fantastisk top.
Et brugt sæt 3.8 i god stand må koste ca 12-15 tusinde efter min mening.
Mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart 3.8 også frem for D40.
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres indspark !
det lyder som om at jeg må se at finde mig et sæt 
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er blevet tilbudt en ca. 5 mdr. gammel McIntosh MC275, der i mine øjne er en forholdsvis kraftig rørforstærker og ud fra hvad jeg kan læse på nettet er Proac og rør en god kombination. Burde en MC275 ikke have kræfter nok til at trække et sæt 3.8 med et godt resultat og lyder det ikke som et meget godt match?
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
Tak for jeres indspark !
det lyder som om at jeg må se at finde mig et sæt  |
|
|
Står et sæt Proac 3.8 på dba til 17.5k. Lidt høj pris men det kan jo være
sælger er til at snakke m :-).
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren, tak for info  har skrevet lidt med sælger, og det kan god være at det ender med at blive dem, men de står lidt langt fra Kbh, så jeg skal lige finde tiden til at tage over og se dem live
|
| Til top |
|
| |
Mads57 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 732
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westergaard skrev:
jeg er blevet tilbudt en ca. 5 mdr. gammel McIntosh MC275, der i mine øjne er en forholdsvis kraftig
rørforstærker og ud fra hvad jeg kan læse på nettet er Proac og rør en god kombination. Burde en MC275 ikke have kræfter
nok til at trække et sæt 3.8 med et godt resultat og lyder det ikke som et meget godt match? |
|
|
Jeg har hverken hørt den mcintosh eller de 3.8.
Men jeg kan bekræfte at rør og proac er et godt match. Jeg har selv D28 på nogle 20watt rørtrin, fantastisk!
|
| Til top |
|
| |