| Forfatter |
|
Casper_W Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg og en kammerat overvejer at starte et mindre mobildiskotek :) Vi har pt. 4 stk. CV HP-215 - men vi mangler noget
ordenligt effekt bag dem til at blæse lokalerne op :) Vi søger noget som spiller højt - rigtig højt og helst ikke for dyrt (ja det er
jo ret individuelt.) Men gerne under 5 tusind.
Nogle bud på mærker og måske modeller?
MVH
Casper
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
og må self gerne være brugt.. :)
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 03:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil 4 stk brokoblde NAD 2700 kunne klare det, eller skal jeg nhave noget stærkere?? :)
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville holde nallerne fra de NAD du nævner... det egner sig ikke til lang tids drift med fuld spade på - slet ikke som brokoblet.
Du skal nok kigge efter noget decideret PA forstærker - QSC som Jensen100 nævner er fin kvali. Alternativt kan du gå lidt mere i discount-enden og kigge på Behringer. 2 stk af de her måske Behringer EP4000 ?
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarerne :D Hvad med Crown forstærkere?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. at browse lidt hos www.thomann.de - de har et stort udvalg af PA-effektforstærkere til en billig penge.
http://www.thomann.de/dk/kraftforstaerkere_850_200_watt.html
Jeg har selv en overgang brugt en t-amp TA-2400 (2x650w/8 ohm) som koster godt 2000 kr, og den er efter min mening helt ok til f.eks. øvelokaler, mobildiskotek on a budget osv. Blæseren larmer som en støvsuger, men det er jo ligegyldigt når der skal spilles højt..! __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
.. og når jeg kigger efter watt-agivelser, hvor langt skal jeg så op for at kunne opspille forsamlingshuse, klubber, små haller og
sådan?
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_W skrev:
.. og når jeg kigger efter watt-agivelser, hvor langt skal jeg så op for at kunne opspille forsamlingshuse, klubber, små haller og
sådan? |
|
|
Det vil være vanvittig svært at sige noget generelt om hvor mange watt man skal gå efter, både fordi watt angivelser ofte er svære at sammenligne på tværs af forstærkerproducenter, men også fordi ingen jo kender størrelse og indretning af de rum du kunne finde på at ville spille i. Er der f.eks. tæpper på gulvet og tunge gardiner i et mindre festlokale, så kan det være sværere at spille op end en større sal uden dæmpning. Så generelt må svaret værre - jo højere jo bedre. Det er nemmere at brænde en højttaler af med en (for) lille forstærker der prøver at spille højere end den er beregnet til, end med en forstærker der har kræfterne til at spille højt nok uden at klippe/forvrænge. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, okay, tak for hjælpen! :)
Så skal banken også bare være med på ideen ;)
|
| Til top |
|
| |
musikkman Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 77
|
| Sendt: 10 Juni 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed side, tak :) Når nu lydsiden er klaret, skal jeg bruge noget lys. Men er sgu i tvivl om hvor meget vi i statrten har brug for.
Det skal o "kun" være til mindre arrangementer (ikke større haller).
|
| Til top |
|
| |
tobiazz Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra den disco support ville jeg sige at lys kan gøre billige og nemt med 2 eller 4 af disse "Light Splash II" og så måske en "Colorburst"i midten det giver rimeligt meget lys :)
|
| Til top |
|
| |
SAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får hvad man betaler for, når man køber forstærkere til PA brug, er min erfaring. Har i sin tid haft mobildisko i over 10 år og min klare favorit fra dengang er Crowns Macrotech 5000, der var endeløs kraft i dem! Ellers synes jeg vægten er en god ting at gå efter, jo større og stærkere strømforsyning jo mere kan den holde til og det er vigtigt netop når man skal spille højt at de har noget strøm at gøre med ellers er det dødsdømt på forhånd.
Andre mærker jeg har haft succes med:
JBL (vejede vist tæt på 30 kg og kunne ikke slåes ihjel)
Ecler PAM
AB
Og hvis det skal være digitalt så havde vi en overgang nogle LAB forstærkere, men dem var der bare ikke samme magt over som over en Crown 5000.
Jeg kan se der er flere der har foreslået www.djz.dk, som jeg også varmt kan anbefale, der handles rigtigt meget. __________________ Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Casper_W Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2010 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for svarerne alle sammen!! :) lækkert med god support. Er der nogen der kort kan ridse op hvad DMX er, hvordan det
skal bruges, og hvad der skal købes før det kan bruges? :D
|
| Til top |
|
| |
SAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 86
|
| Sendt: 17 Juni 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
DMX har jo som sådan ikke noget med lyd at gøre, men styring af elektriske apparater (ofte lyseffekter, kraner osv)
DMX er et signal som bruges fordi man kan køre link imellem sine lysenheder = man skal ikke trække et seperat kabel til hver enhed. Disse enheder anvender x-antal DMX-kanaler alt efter hvor mange funktionaliteter de har.
For at styre dine DMX enheder skal du have en DMX styring, som kommer i MANGE forskellige afskygninger, den jeg selv har haft mest succes med er Martin's Lightjocky, men ellers er der mange lækre "fader" styrede enheder som blandt andet MA controllere.
Du skal have bestemt hvor mange DMX kanaler du har brug for inden du køber en. Jeg ved at Martin Lightjocky i sin tid havde 512 kanaler, men det er nok blevet opgraderet en del!
__________________ Mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |