| Forfatter |
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 31 Oktober 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man læser her og
her synes den jo at være et røverkøb..
Og umiddelbart besidder den jo også mange af de egenskaber DIY-folket efterstræber i jagten på god lyd - Kæmpe membranareal, høj følsomhed og giga kasser - en
kompromisløs konstruktion med lav WAF.
Normalt når jeg går i HIFI-klubben, vender jeg automatisk opmærksomheden mod de mere slanke, designede og strømlignede højttalere: B&W og dali. Dette af den simple
årsag, at min fordom om CW, er at de er rettet mod det pubetære, hifi-ignorante publikum; lavet til at spille alt for meget bas og med skrigende, øre-skade-fremkaldende
diskanter. Men efter at have læst de to tests og lidt på diverse fora, skal de da have chancen næste gang jeg dropper forbi klubben. Enten er de to anmeldere totalt
inkompetente. Enten er de på akkord og får penge for hvert rosende adjektiv de kan slynge af sig. Eller også har CW måske lavet en OK all round speaker.
Er der nogle der har hørt DISSE CW-drenge. Jeg skriver "disse" med store bogstaver, fordi jeg ikke efterlyser folks generelle holdning til CW, men specifikke oplevelser
med lige netop denne CW :)
Hilsen Stefan
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
på diyaudio er den også blevet lidt kult. Problemt som jeg ser det, er en lidt tynd kontruktion og en basafstemning der måske ikke passer helt til mig (jeg refererer til forgængeren, jeg har ikke hørt den nye, men de skulle være ret ens).
Jeg tror bestemt der er potentiale i sådan en XLS215.
Yderligerer afstivning og måske ud med delefilteret og køre aktivt istedet.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan spiller de ift. de gamle DC1515?
Forkortelsen er iøvrigt CV  __________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen, jeg har observeret at folk der hun har hørt cls, og ud fra denne snakker om xls, siger at den er dårlig.
mens folk der rent faktisk har hørt xls, siger mange pæne ord om den. cv siger selv om forskellen på de to højttalere:"The CLS was designed to represent
Cerwin-Vega sound and experience, and is now
replaced by the XLS which has improved
performance over the CLS." jeg ved ikke helt hvad man skal aflede af dette udsagn, men måske noget i stil med at cls er en boom box jævnfør den sædvanlige cv stil, mens xls er mere neutraltlydende... glæder mig til jeg får tid til at lytte på den :)
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg har hørt har Cerwin Vega haft udviklingsafdelingen fra deres søsterfirma KRK (der normalt laver studio-monitors) til at give CLS-
serien en overhaling. Så vidt jeg husker resulterede det i nye basser og andet delefilter. Og så blev produktionen flyttet fra Indonesien til Kina!
Den grundlæggende konstruktion skulle dog være den samme.
__________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 01 November 2011 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
den nye har vist pap basser og den gamle noget coated et eller andet mener jeg... følsomheden på den nye er også lidt højere... derudover kender jeg ikke forskellene..
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har hørt flere højtalere fra XLS serien og blev meget imponeret over deres lyd, masser af punch i de lave frekvenser, men samtidig med en superfed luftig diskant, så klart en højtaler jeg ville overveje. Dog har jeg ingen planer om at skifte mine AT-100 ud, der efter min mening også gør det rigtig godt (ja, jeg er CV fanboy  ).
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej tylle... cool.. vil du sige lyden er hifi agtig? var der perspektiv og det hele ?
jeg er lige glad med en super detaljeret lyd - vil hellere have en højttaler der er behagelig at lytte til i lang tid af gangen :)
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil beskrive lyden som værende ganske fint opløst i toppen, uden den skingre diskant som den tidligere model havde, men stadig med en bas der egner sig til alt fra metal til trampermusik, kort sagt en rigtig fed allround højtaler, som bestemt fortjener et lyt. Har dog kun hørt dem på NAD forstærkere i klubben og derfor ikke med andre mærker, men denne kombination kunne være et fint udgangspunkt  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
cool tror jeg får en halv times tid til lytning efter arbejde i morgen... melder lige tilbage om hvad jeg synes hvis jeg når det... det er bare synd den er så grim..
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er da ikke grimme, synes det er noget af det pæneste med de røde kantophæng  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
;)
Jeg kan lide størrelsen og jeg kan lide den simple, firkantede form, men det plastik agtige udtryk hornene har fået og de røde kanter, bryder jeg mig ikke om.. Kunne de ikke
have givet den farver der appellerer til voksne? Kunne de ikke have gjort et eller andet ved det der plastik, så det ikke ligner noget folk køber i en legetøjsforretning til deres
børn?
|
| Til top |
|
| |
theking Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 November 2011 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ,
min elskede kone syntes ikke vores b&w 705 spillede højt nok bruger 2 stk aktive dali swa 12 som bund
så jeg brugte så en fredag og tog til hifi klubben købte cerwin vega 215 ,,,,få ægte live stemning ja ja købte så cerwin vegas effekt blok også satte det hele sammen
konen kom hjem lyttede og måtte så erfare at det ikke altid er størrelsen der giver mest for pengene
afleverede hele skidtet tilbage lørdag formiddag
det lød ganske enkelt forfærdeligt uanset hvor de højtalere stod de manglede bas
og diskanten eller mangel på samme ja de var ikke til at holde ud at høre på
så vi lytter stadigvæk til de gode gamle b&w,er
med den gode gamle integreret denon forstærker

|
| Til top |
|
| |
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 05 November 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
theking skrev:
hej ,
min elskede kone syntes ikke vores b&w 705 spillede højt nok bruger 2 stk aktive dali swa 12 som bund
så jeg brugte så en fredag og tog til hifi klubben købte cerwin vega 215 ,,,,få ægte live stemning ja ja købte så cerwin vegas effekt blok også satte det hele sammen
konen kom hjem lyttede og måtte så erfare at det ikke altid er størrelsen der giver mest for pengene
afleverede hele skidtet tilbage lørdag formiddag
det lød ganske enkelt forfærdeligt uanset hvor de højtalere stod de manglede bas
og diskanten eller mangel på samme ja de var ikke til at holde ud at høre på
så vi lytter stadigvæk til de gode gamle b&w,er
med den gode gamle integreret denon forstærker

|
|
|
Sjov historie, selv om den lyder alt for opdigtet, til at man tror den.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har været i klubben og lytte i dag.. og det er en virkelig dårlig højttaler synes jeg.. er meget skuffet.. Jeg forstår ikke hvorfor en højttaler skal lyde dårligt, bare fordi den er
lavet til at spille højt... Øv..
|
| Til top |
|
| |
theking Forum Bruger


Bruger siden: 05 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kentNO1
ja men tro du bare den er opdigtet, men det er den ikke
kunne ikke få pengene retur,og måtte så derfor investere lidt flere penge
og købte så et nyt tv hvorfor skulle jeg dog osse bruge tid på at opdigte en historie
jeg har altid skulle høre grejet hjemme i stuen, men hørte dem osse i hifi klubben
men det bliver aldrig det samme som hjemme i din egen stue
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@klypstefan, hvilken amp brugte de ifm. demonstrationen? Er bare nysgerrig
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
først brugte de den største integrerede nad ( inden det bliver master serien ) men den virkede ikke ordentligt i den ene kanal.. og så var den næst kraftigste forstærker de havde
stående ... en af de mindre nadder på to x 80 watt.. de havde ikke nogen store forstærkere stående..
Lyttede også lige til andre højttalere på samme forstærker, og det er bestemt ikke forstærkerens skyld at de spillede dårligt..
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
først brugte de den største integrerede nad ( inden det bliver master serien ) men den virkede ikke ordentligt i den ene kanal.. og så var den næst kraftigste forstærker de havde
stående ... en af de mindre nadder på to x 80 watt.. de havde ikke nogen store forstærkere stående..
Lyttede også lige til andre højttalere på samme forstærker, og det er bestemt ikke forstærkerens skyld at de spillede dårligt.. |
|
|
Hvis det "bare" er højttalerens frekvensrespons du ikke kan lide, så kan det jo nemt korrigeres med EQ - sådan en højttaler har jo et kæmpe headroom. __________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke nogen equaliser muligheder, så det kan jeg ikke bare. Eller jo, min forstærker har, men det er ikke særlig præcist..
Desuden kan du ikke EQ'e dig frem til detaljer og lydbillede... CVerne har ikke noget lydbillede,, lyden kommer ikke fra midten af de to højttalere, det er alt for tydeligt at det
kommer fra de to kasser, og det er irriterende.
Det skal siges at det ærger mig meget at de ikke spiller bedre.,. jeg kan godt lide bassen og lyden fra store højttalere, så havde håbet de havde lavet noget ordentligt ;)
|
| Til top |
|
| |