Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin vega xls-215 - en ulv i fåreklæder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 06 November 2011 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:


Desuden kan du ikke EQ'e dig frem til detaljer



Jo - det kan du da. De detaljer, som udebliver ift. dine forventninger, kan jo netop være skjulte af et dyk i højtalerens frekvensrespons.

Ja, man tror det er løgn, men det ville ikke være uhørt hvis ekspedienten var kommet til at bytte rundt på faserne. Eller er du så bekendt med hvordan det lyder, at det ikke er en mulighed?


__________________
Acourate FTW!
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 636
Sendt: 06 November 2011 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

mig bekendt spiller xls faktisk ret lineært, så en ændring af frekvensgangen ville bare skabe andre problemer. højttaleren er bare ikke til hifi lytning, uanset hvad. den er simpelthen bare ikke fin nok.

basserne virkede som de spillede i fase, og som udgangspunkt er jeg overbevist om at det manglende perspektiv ikke skyldes en inkompetent medarbejders forkerte tilslutning, som det skyldes højttalerens natur.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan
 
fatjoe1992
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 12 November 2011 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

min ærlige mening er, at bassen er alt for tom.. den er ikke en højtaler man gider lytte til i længere tid...
da den hverken har en dyb bas, eller giver et detaljeret lydbilled..

det er som om, den skal spille så højt som muligt. så for ikke at de skal lyde dårligt når de peaker.. så har de skruet ned for
bassen dybhed..
meget synd efter min menig :(

har selv et par dc15, og disse har en dejlig dyb bas..
cv har aldrig været detaljernes mester, men derimod bassens.. det vil jeg ikke stå inde for de har opnået med xls-215 :/

noget jeg har tænkt over det kunne skyldes er, det materiale der er blevet brugt.. ja, jeg ved godt de selvfølgelig er
professionelle..
men valget om brug af metal og plastick, synes jeg har først til et hul i højtalern når man snakker om lyden som helhed man
får ud af dem.. så i det store hele mangler de, at kunne give lytteren et rigtigt lydbilled..

dog vil jeg sige, at xls-215 har et fedt design.. -ikke området med plasticen..
men det nye frontgitter er genialt lavet..!
det beskytter tilstrækkeligt mod støv, og du har herligheden af, at kunne kigge på de flotte orange basenheder mens de bliver
beskyttet, direkte genialt!

Til top Vis fatjoe1992's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fatjoe1992
 
fatjoe1992
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juli 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 12 November 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

min ærlige mening er, at bassen er alt for tom.. den er ikke en højtaler man gider lytte til i længere tid...
da den hverken har en dyb bas, eller giver et detaljeret lydbilled..

det er som om, den skal spille så højt som muligt. så for ikke at de skal lyde dårligt når de peaker.. så har de skruet ned for
bassen dybhed..
meget synd efter min menig :(

har selv et par dc15, og disse har en dejlig dyb bas..
cv har aldrig været detaljernes mester, men derimod bassens.. det vil jeg ikke stå inde for de har opnået med xls-215 :/

noget jeg har tænkt over det kunne skyldes er, det materiale der er blevet brugt.. ja, jeg ved godt de selvfølgelig er
professionelle..
men valget om brug af metal og plastick, synes jeg har først til et hul i højtalern når man snakker om lyden som helhed man
får ud af dem.. så i det store hele mangler de, at kunne give lytteren et rigtigt lydbilled..

dog vil jeg sige, at xls-215 har et fedt design.. -ikke området med plasticen..
men det nye frontgitter er genialt lavet..!
det beskytter tilstrækkeligt mod støv, og du har herligheden af, at kunne kigge på de flotte orange basenheder mens de
bliver beskyttet, direkte genialt!

Til top Vis fatjoe1992's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fatjoe1992
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes