| Forfatter |
|
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har et problem med min den ene cervin vega højttaler. Lyden skratter, men selve bassen kører fint nok. det er ikke forstærkeren der er galt med da den er helt ny. har også skiftet sikringerne i højttaleren, men det hjælper ikke.
hvad skal jeg gøre? kan den repareres?
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det hele tiden, eller når du bevæger volumen på forstærkeren?
|
| Til top |
|
| |
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er hele tiden.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken CW er der tale om ?Alt kan laves der er bare et spørgsmål om penge .
madmax
|
| Til top |
|
| |
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et par clsc 15 " 400 watts.. hvad tror i der er i vejen med den?
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne godt lyde som et kabel der sidder løs, et eller andet sted.. Prøv og bytte rundt på de forskellige kabler...
Jeg har også oplevet at kablerne i en cv dc15 har rystet sig løs, så prøv at tjekke det... Men efter som du har skiftet sikringer i
højtalerne har du sikkert også tjekket om kablerne sidder som de skal...
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det med alle signal kilder der er skrat , prøv med et rent cd signal , tjek at alle kabler sidder rigtight.
madmax
|
| Til top |
|
| |
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm og hvis det ikke virker hvad kan problemet så skyldes?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne det ikke tænkes at du har brændt din stakkels diskant af? Typisk en ting der sker ved at spille for højt på en forstærker
der ikke har kræfter nok, hvilket resulterer i forvrængning, hvilket så resulterer i ødelagte enheder :)
Lyt med ørene til hver enkelt enhed, og find ud af om det er én af enhederne der er spillet i smadder. Skratter diskanten men
mellemtone og bass lyder fint, så er det nok bare en diskant der skal skiftes.
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du sprunget en enhed og må en tur i hi-fi klubben og købe en ny enhed .hvilken enhed er det der skratter.
madmax
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rskriver: Jeg troede ikke at en diskant kunne spille hvis den var brændt af...
hvis alle kabler er intakte både mellem afspiller og forstærker osv ville mit gæt også være at en enhed har taget skade.. Prøv
og ta dem ud og kig på dem.. Ta et kig på Delefiltert, måske er der noget der sidder løst.. CV har det sq med at være bygget
lidt for hurtig nogen gange, så ting kan godt ryste sig løse og derved begynde at skrætte.. Det er set før...:-)
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis du ikke har tjekket delefilteret endnu, så start med det inden du kaster penge efter nye enheder :)
|
| Til top |
|
| |
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså har lyttet til begge højttalere. og forskellen er klart, atlså den ene spiller rent og den anden skratter, har forsøgt at bytte kabler osv, hjælper intet.. Hvordan skifter man delefilteret? og hvis det ikke er problemet hvad koster en diskant så?
|
| Til top |
|
| |
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal siges ,at jeg har haft en forstærker der ikke har kunnet spille dem op. hehe. og måske er man kommet til at stille lidt for højt. så det kunne vel tænkes der er problemer med diskanten?
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun diskanten der skratter eller er det alle enheder...??
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe undskyld jeg ikke har så meget forstand på det. men altså bassen lyder fint, det er kun der hvor melodien kommer eller hva man ska sige ;-)
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt okay...:-) Det har jeg sq heller ikke altid..
Men hvis man har spillet med en alt for lille forstærker, så har den tendens til at gå i knæ hvis man spiller for højt.. Det
medfører tit at diskanten smutter.. Hvis diskanten stadig spiller eller skratter, så er den ikke brændt af..
Men ta et kig om delfilteret ser lidt svedent ud..
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
den skratter endnu! så den er nok ikk stået af endnu så. men hvordan skifter man delefilteret? hvor kan det købes, hva koster det ?? :-)
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke begynde at pille hvis du ikke ved hvad der er galt, tag dem ned i hi-fi klubben de kan hjælpe dig med at fixe dine CW .
madmax
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke lige hvad et delfilter til en CV koster, måske det gamle bare laves....
Men det er svært at sige hvad der er galt.. Hvis delefilteret ikke ser ud til at fejle noget, så er det nok din diskant..
Du bliver sq nok nød til at tage en tur forbi Hifiklubben..
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |