| Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 November 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeperi skrev:
Hvorfor tror du i det hele taget at han skriver her? Er det ikke lige netop at "søge hjælp fra en der har lidt mere teknisk forstand"?
|
|
|
Uanset hvad formålet måtte være med at skrive herinde, er det jo en forudsætning for at komme videre, at man kan følge de råd, man får.
Hvis man ikke kan kende forskel på de 2 ender af en skruetrækker, skal (bør) man lytte til det bedste råd, der overhovedet er givet i denne tråd :
Tag begge højttalere hen til nogen der er kompetente til at vurdere/og eller reparere dem.
(Ellers er det ørkesløst.............) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
torsten-91 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis i nu ville læse helt fra starten har jeg prøvet at byttet højttalerne om og se hvilken der er gal med, udover det har jeg også kunnet konkludere at det ikke er forstærkeren.
Jeg indrømmer gerne jeg ikke har meget forstand, men som en siger så er det derfor jeg spørger herinde. Og som jeg også har sagt, så ska det også kunne betale sig at få dem repereret. Det jeg spurgte om var hvordan man sku bytte enhederne om. Jeg vil jo ikke lave nogle unødvendige handlinger, derfor forsøger jeg at få så meget vejledning herinde som muligt.
Og tak til jer der hjælper og ikke giver op! ;-)
Jeg kan høre at det skratter ved mellemtonen, hvad skal jeg så gøre?
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jammen så ville jeg skrue skruerne der holder mellemtonen ud på begge højttalere, og tage mellemtoneenhederne og bytte om på.
Derefter kan vi konkluderer om hele problemet har flyttet sig til den anden højttaler Hvis det har, er mellemtonen død, og så kan du tage den syge mellemtoneenhed under armen og ned i hifiklubben __________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du selv læser tråden fra starten så er der givet en forklaring på hvordan du bytter enhederne rundt..
Hvis det er mellemtonen der skratter, så pil den ud og ta den med ned i hifiklubben... __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
| (Ellers er det ørkesløst............. |
|
|
Totalt off-topic, men hej Jan. Lang tid siden ;-)
__________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
torsten-91 skrev:
|
hvis i nu ville læse helt fra starten har jeg prøvet at byttet højttalerne om og se hvilken der er gal med, udover det har jeg også kunnet konkludere at det ikke er forstærkeren.
Jeg indrømmer gerne jeg ikke har meget forstand, men som en siger så er det derfor jeg spørger herinde. Og som jeg også har sagt, så ska det også kunne betale sig at få dem repereret. Det jeg spurgte om var hvordan man sku bytte enhederne om. Jeg vil jo ikke lave nogle unødvendige handlinger, derfor forsøger jeg at få så meget vejledning herinde som muligt.
Og tak til jer der hjælper og ikke giver op! ;-)
Jeg kan høre at det skratter ved mellemtonen, hvad skal jeg så gøre?
|
|
|
Du skal bare skrue mellemtone enhed ud. Der sidder to ledninger på, og det er sikkert blot med kabelsko. Så er det bare at trække kabelsko af terminaler på enheden (vær forsigtig), og montere denne gode enhed der ikke skratter i den der skratter. Hvis ledningerne er loddet på, skal du have en lodning og være god til at lodde. Ellers lad være og få andre til det.
|
| Til top |
|
| |
John S Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
torsten-91 skrev:
|
hvis i nu ville læse helt fra starten har jeg prøvet at byttet højttalerne om og se hvilken der er gal med, udover det har jeg også kunnet konkludere at det ikke er forstærkeren.
Jeg indrømmer gerne jeg ikke har meget forstand, men som en siger så er det derfor jeg spørger herinde. Og som jeg også har sagt, så ska det også kunne betale sig at få dem repereret. Det jeg spurgte om var hvordan man sku bytte enhederne om. Jeg vil jo ikke lave nogle unødvendige handlinger, derfor forsøger jeg at få så meget vejledning herinde som muligt.
Og tak til jer der hjælper og ikke giver op! ;-)
Jeg kan høre at det skratter ved mellemtonen, hvad skal jeg så gøre?
|
|
|
Du skal bare skrue mellemtone enhed ud. Der sidder to ledninger på, og det er sikkert blot med kabelsko. Så er det bare at trække kabelsko af terminaler på enheden (vær forsigtig), og montere denne gode enhed der ikke skratter i den der skratter. Hvis ledningerne er loddet på, skal du have en lodning og være god til at lodde. Ellers lad være og få andre til det. |
|
|
Husk at lade være med at bytte rundt på ledningerne! __________________ /John Sahl
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum


Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad hedder det hvis en mellemtone enhed bliver slået skæv i svingspolen,, fordi man har spillet for højt, således samme spole skraber imod?
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
bassen01 Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 10 November 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej .
Prøv basrep.dk . han kan det der,,,
|
| Til top |
|
| |