Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp højttaller skratter (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 05 November 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Jeperi skrev:
Hvorfor tror du i det hele taget at han skriver her?
Er det ikke lige netop at "søge hjælp fra en der har lidt mere teknisk forstand"?

Uanset hvad formålet måtte være med at skrive herinde,  er det jo en forudsætning for at komme videre, at man kan følge de råd, man får.

Hvis man ikke kan kende forskel på de 2 ender af en skruetrækker, skal (bør) man lytte til det bedste råd, der overhovedet er givet i denne tråd :

Tag begge højttalere hen til nogen der er kompetente til at vurdere/og eller reparere dem.

(Ellers er det ørkesløst.............)



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
torsten-91
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 18
Sendt: 10 November 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

hvis i nu ville læse helt fra starten har jeg prøvet at byttet højttalerne om og se hvilken der er gal med, udover det har jeg også kunnet konkludere at det ikke er forstærkeren.

Jeg indrømmer gerne jeg ikke har meget forstand, men som en siger så er det derfor jeg spørger herinde. Og som jeg også har sagt, så ska det også kunne betale sig at få dem repereret. Det jeg spurgte om var hvordan man sku bytte enhederne om. Jeg vil jo ikke lave nogle unødvendige handlinger, derfor forsøger jeg at få så meget vejledning herinde som muligt.

Og tak til jer der hjælper og ikke giver op! ;-)

Jeg kan høre at det skratter ved mellemtonen, hvad skal jeg så gøre?

Til top Vis torsten-91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torsten-91
 
M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 565
Sendt: 10 November 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jammen så ville jeg skrue skruerne der holder mellemtonen ud på begge højttalere, og tage mellemtoneenhederne og bytte om på.

Derefter kan vi konkluderer om hele problemet har flyttet sig til den anden højttaler  Hvis det har, er mellemtonen død, og så kan du tage den syge mellemtoneenhed under armen og ned i hifiklubben



__________________
Mvh: Martin
Til top Vis M.M.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af M.M.M.
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 10 November 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Hvis du selv læser tråden fra starten så er der givet en forklaring på hvordan du bytter enhederne rundt..

Hvis det er mellemtonen der skratter, så pil den ud og ta den med ned i hifiklubben...



__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 10 November 2011 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
(Ellers er det ørkesløst.............


Totalt off-topic, men hej Jan.

Lang tid siden ;-)


__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 10 November 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

torsten-91 skrev:

hvis i nu ville læse helt fra starten har jeg prøvet at byttet højttalerne om og se hvilken der er gal med, udover det har jeg også kunnet konkludere at det ikke er forstærkeren.

Jeg indrømmer gerne jeg ikke har meget forstand, men som en siger så er det derfor jeg spørger herinde. Og som jeg også har sagt, så ska det også kunne betale sig at få dem repereret. Det jeg spurgte om var hvordan man sku bytte enhederne om. Jeg vil jo ikke lave nogle unødvendige handlinger, derfor forsøger jeg at få så meget vejledning herinde som muligt.

Og tak til jer der hjælper og ikke giver op! ;-)

Jeg kan høre at det skratter ved mellemtonen, hvad skal jeg så gøre?

Du skal bare skrue mellemtone enhed ud. Der sidder to ledninger på, og det er sikkert blot med kabelsko. Så er det bare at trække kabelsko af terminaler på enheden (vær forsigtig), og montere denne gode enhed der ikke skratter i den der skratter. Hvis ledningerne er loddet på, skal du have en lodning og være god til at lodde. Ellers lad være og få andre til det.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
John S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 10 November 2011 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
torsten-91 skrev:

hvis i nu ville læse helt fra starten har jeg prøvet at byttet højttalerne om og se hvilken der er gal med, udover det har jeg også kunnet konkludere at det ikke er forstærkeren.

Jeg indrømmer gerne jeg ikke har meget forstand, men som en siger så er det derfor jeg spørger herinde. Og som jeg også har sagt, så ska det også kunne betale sig at få dem repereret. Det jeg spurgte om var hvordan man sku bytte enhederne om. Jeg vil jo ikke lave nogle unødvendige handlinger, derfor forsøger jeg at få så meget vejledning herinde som muligt.

Og tak til jer der hjælper og ikke giver op! ;-)

Jeg kan høre at det skratter ved mellemtonen, hvad skal jeg så gøre?

Du skal bare skrue mellemtone enhed ud. Der sidder to ledninger på, og det er sikkert blot med kabelsko. Så er det bare at trække kabelsko af terminaler på enheden (vær forsigtig), og montere denne gode enhed der ikke skratter i den der skratter. Hvis ledningerne er loddet på, skal du have en lodning og være god til at lodde. Ellers lad være og få andre til det.



Husk at lade være med at bytte rundt på ledningerne!


__________________
/John Sahl
Til top Vis John S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John S
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 10 November 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hvad hedder det hvis en mellemtone enhed bliver slået skæv i svingspolen,, fordi man har spillet for højt, således samme spole skraber imod?

__________________
Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
bassen01
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 10 November 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Hej .

Prøv basrep.dk . han kan det der,,,
Til top Vis bassen01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassen01
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes