Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Højttalere til Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Søvik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 13 November 2011 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Overvejer at skifte mine SA 2050 højttalere ud (opgradering), og vil høre om der er nogle derude med erfaringer ift. Højttalere som passer godt med Marantz-lyd. Går udelukkende efter brugt (for at få mere for pengene), og tænker at budgettet er ca. 10K. Lytterummet er ca. 45 m2

Til top Vis Søvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søvik
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 13 November 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Tilbudsavisen er et godt sted at starte. Fx:
Elac
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Hessi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 142
Sendt: 15 November 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Jeg ikke voldsom meget erfaring med Marantz, men har haft SR5004 surround receiveren og den var en anelse lys i det, syntes
jeg.

Den gik ok med mine Dali Concept 6'ere, men forstærkede den aggressive diskant en smule og tenderede til det lidt skarpe.
Det blev lige en tand for nærgående. Købte så nogle QLN'er som er meget varme i lyden og ret fyldige og luftige med en
silkeblød diskant. De gik meget bedre med Marantz'en, netop fordi Marantz'en puffede lidt til QLN'ernes diskant.

Jeg kan virkelig godt lide mine QLN'er, men de produceres ikke mere og det er ikke længere Mats Anderson der designer dem.
Men har hørt at DLS (designet af Mats) nærmer sig rigtig meget, og System Audio, Monitor Audio og Dynaudio skulle også
nærme sig den slags lyd.

Så med de info jeg har indsamlet og de erfaringer jeg har gjort mig ville jeg nok blive i den boldgade hvis jeg var dig.

__________________
Wow Wow WeeWa
Til top Vis Hessi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hessi
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 15 November 2011 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Søvik skrev:

Overvejer at skifte mine SA 2050 højttalere ud (opgradering), og vil høre om der er nogle derude med erfaringer ift. Højttalere som passer godt med Marantz-lyd. Går udelukkende efter brugt (for at få mere for pengene), og tænker at budgettet er ca. 10K. Lytterummet er ca. 45 m2

Dejligt stort lytterum! Går ud fra det er i et hus, så du kan vælge ht med dyb bas uden at genere nogen?

Musiksmag kan være afgørende for valget...

Den lidt lyse Marantz lyd vil måske gå godt i spænd med Vienna Acoustic som har en lidt varm klang. Jeg er ikke sikker på at din forstærker kan drive disse, men den kan måske suppleres med noget mere power...

Ved godt de ligger over budgettet - men de er VIRKELIG et lyt værd og laver DYYYB bas...

Vil lige tilføje at de oprindeligt havde en listepris på 70.000 for et sæt. MK-II kostede vejl. 76.000,- (så 18000 for et sæt opgraderede MK-I er BILLIGT!!!)

Og så er de utroligt flotte!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
Maestroelite
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 15 November 2011 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hvilken Marantz forstærker har du?

Jeg har selv PM7001 og har haft Dali før som jeg var tildfreds med, nu har jeg B&W CM8 som jeg er virkelig glad for, de spiller super godt. (Så kig evt. efter nogle B&W).

Hvis du har været glad for dine SA hvad så med at holde dig dertil?
F.eks http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=203711 
Jeg kan ikke engang huske om jeg selv har lyttet til dem, men har hørt meget rosende ord om Ranger. (Jeg har lyttet til serien under, SA Mantra 60 og de lyder rigtigt godt).

Ellers evt nogle Dali:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=204874

Til top Vis Maestroelite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maestroelite
 
Maestroelite
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 15 November 2011 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Der kom også lige et sæt Sonus Faber Grand Piano Domus Home, dog til 16k:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=15897

Jeg har dog ingen anelse om hvordan de lyder med Marantz

Til top Vis Maestroelite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maestroelite
 
Søvik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 November 2011 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Min forstærker er en PM-15 S1. Og mth. musik så er det mest rock, pop og blues der lyttes til.
Til top Vis Søvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søvik
 
Maestroelite
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 16 November 2011 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tro den forstærker kan trække alle forslag herinde.

Dog vil den muligvis mangle noget power til dem "finlytteren" foreslår.
Manualen siger "amplifiers from 50 to 500 watts".
Så vidt jeg kan se er din 80W er det korrekt?

Ellers virker de da meget interessante, det er jo dog næsten det dobbelte af dit budget.

Er der ellers nogle af de andre forslag du synes om?


 

Til top Vis Maestroelite's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maestroelite
 
Søvik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 16 November 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg husker er det en 90 watts forstærker. Har tidligere set på Vienna, men med min tidligere forstærker virkede det som overkill. Nu kunne det måske være interessant - der skal bare lige spares lidt op!

Lyden i mine SA er jeg ikke specielt utilfreds med, men da de er "svageste" led i anlægget, er det her jeg vil sætte ind ift. opgradering. Så jeg vil da lytte på de lidt bedre udgaver af SA.

Udseendet har jo også betydning - især for konen, så...

Dali og B&W har jeg ikke rigtig lyttet til siden 90'erne, så der er nok sket lidt. Elac og DLS kender jeg kun af navn, men Dynaudio har jeg lyttet til for nylig - de var bare lidt for dyre.

Budgettet er også kun ca. Det afhænger jo kun af hvor længe man skal vente på en eventuel opgradering! - Og så har konen selvfølgelig en smertegrænse.

Men det er godt at få nogle indput fra jer derude, så man ikke stirrer sig blind. Under alle omstændigheder skal der lyttes til nogle forskellige muligheder.

Til top Vis Søvik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søvik
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes