Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Mindre erstatning for Dali Evidence 470? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 14 November 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har i øjeblikket et sæt Dali Evidence 470 som jeg er rigtig glad for. Sagen er dog den at jeg snart skal til at flytte, med
det resultat at jeg får et forholdsvis beskedent rum som højtalerne skal spille i. Dermed frygter jeg at mine nuværende
højtalere bliver en smule for vilde til rummet, og overvejer hvad der er af erstatnings muligheder.

Lidt info:
- Rummet de nye højtalere skal spille i er ca. 12-13 m².
- De vil skulle spille sammen med en Nad C356Bee forstærker
- Systemet bliver fodret af en Logitech Squeezebox Duet, og en computer fyldt med .flac filer (en DAC vil blive mit næste
indkøb)

Jeg har som sagt været rigtig glad for mine nuværende højtalere, så eventuelle erstatninger behøves måske ikke ligge alt
for fjernt fra den slags lyd. Hvis man kunne finde et sæt Dali Evidence 370, så kunne det sagtens være et oplagt valg.
Omvendt har jeg aldrig haft andet end Dali højtalere, så måske det var på tide at udvide min horisont?

Det skal også siges at jeg selvfølgelig giver setup'et en chance i det nye rum, inden jeg gør noget som helst. Jeg er som sagt
rigtig glad for mine nuværende højtalere. Men det skader vel ikke at sondere terrænet, og overveje hvad der er af
muligheder, hvis det nu skulle blive nødvendigt.

Jeg tænker umiddelbart at købe brugt, og har lige omkring det mine nuværende højtalere kan indbringe, til at finde et nyt
sæt for.

Jeg håber folk har nogle bud på hvad man kunne overveje

På forhånd tak!
Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1689
Sendt: 14 November 2011 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Ja behold dem helt klart til du har prøvet det af

Jeg har selv boet på kollegie, med 12-13kvm. og der havde jeg Evidence 870, med en NAD S300. Og det blev da lidt
presset, men jeg kan godt lide lidt skub i bunden, så jeg fik det til at virke. Min smag for musik var så også lidt anderledes
dengang.

Men et sæt 470, skulle du gerne kunne beholde. Med mindre du vil hænge dem op for at spare plads eller lignende. Du skal
jo også tænke på at du jo først skal sælge dem du har nu og derefter købe nogle andre... og med mindre man nedgradere
eller laver en god handel, så mister man altid lidt penge der.

jeg syntes først det blev et problem når jeg spillede højt, men der var også lidt mere fest i gaden dengang, så det var jo
bare fedt. Og når jeg spillede lavt, syntes jeg sagtens man kunne nyde det. Eksperimenterede også lidt med en sok i porten.
og det hjalp da lidt. Men på din NAD, kan du jo også dreje bassen lidt ned. Og jeg mener det er ved ca 50hz den justere, så
det skal nok hjælpe betydeligt på tilpasningen. Jo det bliver ikke high end, men det sagtens lade sig gøre
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
NesraL
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 14 November 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Et sæt Evidence 870 på en 12-13 kvm... Jeg kunne godt forstille mig at det kunne sparke fra sig

Jeg kan helt afgjort også godt lide at der er en god bund. Jeg har aldrig været vant til andet, og selvom jeg hører meget
forskelligt musik, så er det nok mest elektronisk musik som f.eks Trentemøller jeg hører mest i hverdagen. Der gør det jo
absolut ikke noget at bassen er til stede :)

Min frygt går også lidt på hvor slemt det bliver for eventuelle naboer, samt min underbo og overbo, og ikke kun hvor
vanskeligt rummet kan vise sig at blive. Det er ikke helt et kollegieværelse jeg flytter ind på, men en 1-værelses lejlighed.
Men den er indrettet således at jeg nok har en 14-15 kvm til at arrangere som stue/soveværelse. Men det er med et halv
åbent køkken i den ene side - så jeg er lidt spændt på hvordan det hele kommer til at gå :)

Men som du også siger. Selvfølgelig skal det have en chance. Hvis det ikke fungerer fra starten kan man jo forsøge sig med
lidt alternative opstillinger (alt efter hvad pladsen tillader selvfølgelig), indstillinger på forstærkeren, og ting som en sok i
basporten.

Det bliver nok ikke high end nej. Men et sæt Evidence på en Nad C356Bee... Det har det vidst aldrig været! Men jeg er nu
ganske tilfreds med det ikke desto mindre :)
Til top Vis NesraL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NesraL
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1689
Sendt: 14 November 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Den med high-end, skal du ikke bide synderlig mærke i - jeg prøvede blot at pointere at det desværre altid er et kompromis
når man har for lidt plads til sit anlæg. Ud over det, så skal du endelig være glad for dit anlæg - det er jeg også for mit. Og det
kan ifølge nogen heller ikke kaldes high end. Heldigvis er der ikke noget politi, som bestemmer hvordan man nyder musik
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes