Jeg har i øjeblikket et sæt Dali Evidence 470 som jeg er rigtig glad for. Sagen er dog den at jeg snart skal til at flytte, med
det resultat at jeg får et forholdsvis beskedent rum som højtalerne skal spille i. Dermed frygter jeg at mine nuværende
højtalere bliver en smule for vilde til rummet, og overvejer hvad der er af erstatnings muligheder.
Lidt info:
- Rummet de nye højtalere skal spille i er ca. 12-13 m².
- De vil skulle spille sammen med en Nad C356Bee forstærker
- Systemet bliver fodret af en Logitech Squeezebox Duet, og en computer fyldt med .flac filer (en DAC vil blive mit næste
indkøb)
Jeg har som sagt været rigtig glad for mine nuværende højtalere, så eventuelle erstatninger behøves måske ikke ligge alt
for fjernt fra den slags lyd. Hvis man kunne finde et sæt Dali Evidence 370, så kunne det sagtens være et oplagt valg.
Omvendt har jeg aldrig haft andet end Dali højtalere, så måske det var på tide at udvide min horisont?
Det skal også siges at jeg selvfølgelig giver setup'et en chance i det nye rum, inden jeg gør noget som helst. Jeg er som sagt
rigtig glad for mine nuværende højtalere. Men det skader vel ikke at sondere terrænet, og overveje hvad der er af
muligheder, hvis det nu skulle blive nødvendigt.
Jeg tænker umiddelbart at købe brugt, og har lige omkring det mine nuværende højtalere kan indbringe, til at finde et nyt
sæt for.
Jeg håber folk har nogle bud på hvad man kunne overveje
På forhånd tak!