| Forfatter |
|
martin22cph Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens!
Kan i hjælpe med at finde nogle gode højtalere som kan give en ok god lyd, men også er et fedt design! De skal være
tilkøblet en Pioneer 921 via dens Amp2 udgang så den vil stå i kælderen hvor den spiller vores 5.1 setup, men også styre
stuen via amp2 udgangen.
Design er vigtig men vores budget er 3200-4000 kr til stuen.
Vi havde set på:
Dem her
Hvad har i hørt som er billigt og ser godt ud?
|
| Til top |
|
| |
Maestroelite Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt i din anden tråd så får du klart mere for pengene hvis du køber brugt.
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=202929
Samme som dem du kigger på, bare større og med loftbeslag/nedhæng.
Har dog ingen idé om hvordan de lyder.
Men kodeordet her er brugt, specielt i den prisklasse får du ikke særligt meget "bang for the buck" hvis du køber nyt.
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb brugt - det er i hvert fald helt sikkert. Design er svært at rådgive om, da det er total individuelt.
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være sådan nogle "små" nogen?
Jeg har nemlig et sæt Dali Concept 6'er i sort til salg, som de fleste af mine veninder har sagt er rigtig pæne og spiller dejligt (ja, veninderne har sagt de spiller dejligt også  ). Til den pris jeg sælger for kan du spare en masse.  De er faktisk ikke særlig store selvom de ser sådan ud. __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
UptiVupti Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juni 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 15 November 2011 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers kig efter de små System Audio højtalere.. der får man som regel en del for pengene..
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
System Audio
Jeg kan ikke huske, om det er denne model, som mine forældre har i sommerhuset - men samme størrelse. Fin højtaler.
Fedt design = pænt desig eller fancy design?
Scandynas højtalere er da meget cool, men lydmæssigt ville jeg kigge efter noget andet.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissemanden skrev:
System Audio Scandynas højtalere er da meget cool, men lydmæssigt ville jeg kigge efter noget andet. |
|
|
Har du hørt den. Jeg mindes en Sony designhøjttaler, som faktisk lød virkelig godt. Man fik ikke meget bas for pengene, men resten var mere end godkendt. Man skal ikke skue hunden på hårene, så jeg håber du også har hørt den.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Nissemanden skrev:
| System Audio Scandynas højtalere er da meget cool, men lydmæssigt ville jeg kigge efter noget andet. |
|
|
Har du hørt den. Jeg mindes en Sony designhøjttaler, som faktisk lød virkelig godt. Man fik ikke meget bas for pengene, men resten var mere end godkendt. Man skal ikke skue hunden på hårene, så jeg håber du også har hørt den. |
|
|
Ja jeg har hørt Scandyna, mener det var den model, som trådstarter selv linker til. Hørte den til et filmarrangement i HIFIklubben (som 5.0 sæt med CV kæmpe sub (en andet fail - de kunne slet ikke styre den i det lille butikslokale. Ellers et godt arrangement))
Min kammerat har i øvrigt fået det samme at vide af en ansat i HIFIklubben da han skulle købe højtalere og netop var fristet af designet. Han har nu Dali.
Men det er jo en smagssag, vi virker ikke til at være enige. I øvrigt synes jeg, at System Audioen er pænere, da den kræver mindre opmærksomhed.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dynavox'en er også lidt fiks, men nok ikke mange der har hørt den.
Scandyna lyder glimrende, men enig i at man kan få mere (og mindre) for pengene. Man giver lidt for design, men ikke mere end at det kan forsvares, og hovedsagen her er at den glimrende hifidyder. Andre designhøjttalere har så ringe lyd at de ikke kan anbefales. Dali lavede en gang en i den kategori.
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 16 November 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så folkens er jeg ved at købe!
Valget falder nok på System Audio.
Vi har kigget på:
SA Saxo 1
eller
SA Saxo 10
|
| Til top |
|
| |