Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:54   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: vt- eller sd-feet?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jakob_s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 16 November 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hvad er forskellen på vt - og sd-feet? Og hvad er bedst at bruge på trægulv til mine Dali 850? Har prøvet at søge i forummet, men syntes ikke jeg blev meget klogere.

 

Vh

Til top Vis Jakob_s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob_s
 
Jakob_s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 16 November 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

SD-feet er måske bare spikes??
Til top Vis Jakob_s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob_s
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 16 November 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

SD feets er samme princip som VT:

http://www.sonicdesign.se/sdfeet.html

Jeg har ikke selv prøvet VT, men SD er super gode. Hvis du har en højtaler der har betydeligt mere vægt foran/bagi/i den ene
side kan du bestille sd fødder der er tilpasset dette. De er selvfølgelig dyrere.

Hvis dit gulv er meget levende kan du (hvis udseendet er sekundært) lægge en tung flise nederst for at dæmpe gulvet og så
bruge SD fødder mellem flisen og højtaleren.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 16 November 2011 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Samme princip, og begge virker fint.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 928
Sendt: 16 November 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

hey soundcare super spike kunne måske også være et alternativ da de er en mellemting af spikes og sdfeet men det koster også lidt mere
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox
 
Jakob_s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 17 November 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Men er spikes ikke lige så gode som sd feet's??
Til top Vis Jakob_s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob_s
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 17 November 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

almindelige spikes kan bestemt ikke anbefales på trægulv!

Der findes mange forskellige afkoblingsfødder. Udover de nævnte kan jeg tilføje Ringmat...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 17 November 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

prøv dig frem. Her hjemme er de medfølgene spikes meget bedre en alle mulige andre afkoblings fødder, og vi har et ret så levende trægulv 

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 17 November 2011 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Jakob_s skrev:
Men er spikes ikke lige så gode som sd feet's??


"Godt" er et meget subjektivt begreb, forstået på den måde at det andre synes lyder godt ikke nødvendigvis er godt i dine
ører.

Rent teknisk set er blød afkobling en bedre løsning end tilkobling. Man er som udgangspunkt interesseret i at lytte til
trykbølgerne (lyden) fra højtalerens enheder og ikke fra gulvet. Blød afkobling forsøger at forhindre højtalerens vibrationer i at
forplante sig i gulvet hvorimod hård afkobling (tilkobling) har den modsatte effekt.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
kanonlyd
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 159
Sendt: 17 November 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Stil højtalerne i en sandkasse så er alle problemer løst og det koster en brøkdel af alle de mange fine såkaldte "avancerede" løsninger.
Til top Vis kanonlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanonlyd
 
Jakob_s
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 145
Sendt: 17 November 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om jeg skal afkoble, eller tilkoble? For det er som om bassen forsvinder fra rummet, med den går heller ikke i gulvet?? Men jeg prøver at købe et sæt spikes og ser hvad forskellen er. Og så prøver jeg med et sæt vd - eller sd feet bagefter. Men ved ikke om jeg skal vælge vt - eller sd feet's??
Til top Vis Jakob_s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakob_s
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes