Bruger siden: 27 September 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 145
Sendt: 16 November 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
Hvad er forskellen på vt - og sd-feet? Og hvad er bedst at bruge på trægulv til mine Dali 850? Har prøvet at søge i forummet, men syntes ikke jeg blev meget klogere.
Jeg har ikke selv prøvet VT, men SD er super gode. Hvis du har en højtaler der har betydeligt mere vægt foran/bagi/i den ene
side kan du bestille sd fødder der er tilpasset dette. De er selvfølgelig dyrere.
Hvis dit gulv er meget levende kan du (hvis udseendet er sekundært) lægge en tung flise nederst for at dæmpe gulvet og så
bruge SD fødder mellem flisen og højtaleren.
Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
Sendt: 17 November 2011 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
Jakob_s skrev:
Men er spikes ikke lige så gode som sd feet's??
"Godt" er et meget subjektivt begreb, forstået på den måde at det andre synes lyder godt ikke nødvendigvis er godt i dine
ører.
Rent teknisk set er blød afkobling en bedre løsning end tilkobling. Man er som udgangspunkt interesseret i at lytte til
trykbølgerne (lyden) fra højtalerens enheder og ikke fra gulvet. Blød afkobling forsøger at forhindre højtalerens vibrationer i at
forplante sig i gulvet hvorimod hård afkobling (tilkobling) har den modsatte effekt.
Bruger siden: 27 September 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 145
Sendt: 17 November 2011 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
Jeg ved ikke om jeg skal afkoble, eller tilkoble? For det er som om bassen forsvinder fra rummet, med den går heller ikke i gulvet?? Men jeg prøver at købe et sæt spikes og ser hvad forskellen er. Og så prøver jeg med et sæt vd - eller sd feet bagefter. Men ved ikke om jeg skal vælge vt - eller sd feet's??
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum