| Forfatter |
|
Boyec Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Denon DVD 2900 dvd afspiller og en Denon AVR 2807 receiver
Jeg køre nu med et coax kabel mellem dem
Jeg er så kommet til at tænke på om jeg vil få bedre lyd hvis jeg køre med analog kabler fra audio out på dvd til ext in på receiver
Jeg har et 5,1 setup så som jeg forstår det skal jeg vel have 6 stk analog kabler
Jeg ved godt at man kan prøve sig frem men 6 stk kabler kan godt være lidt af en investering.
Så jeg tænkte at der var nogen der kunne komme med lidt for og imod.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
DAC´en i 2900 vil nok være marginalt bedre - Specielt i stereo. Men om det er udskrivningen til kabler værd er en anden sag  Du kunne også bruge de analoge udgang fra din 2900 til cd-lytning og ellers bruge DAC´en i din 2807 til film. Det er jo lidt billigere at købe 2 kabler i stedet for 6.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid en anden dac imellem Din DVD 2900 og din Avr 2807. Det kan kun forbedre lyden fra din dvd 2900 som i stock spec er meget middelmådig eller direkte ringe. Drevet er heller ikke det bedste i verden.
Alternativt kunne du gå på jagt efter en DVD 5000 som i den grad overgår din DVD 2900 på alle måde.
|
| Til top |
|
| |
sirhish Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 Januar 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 545
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man sådan uden vidre smide en DAC på en surround-reciver ???? tænker på om den ikke går igennem reciveren´s DAC
alligevel ?????
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Smid en anden dac imellem Din DVD 2900 og din Avr 2807. Det kan kun forbedre lyden fra din dvd 2900 som i stock spec er meget middelmådig eller direkte ringe. Drevet er heller ikke det bedste i verden.
Alternativt kunne du gå på jagt efter en DVD 5000 som i den grad overgår din DVD 2900 på alle måde.
|
|
|
Jeg er uenig. Synes at DVD2900 er en ganske habil cd-spiller. Selvfølgelig ikke high-end men udemærket. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
sirhish skrev:
Kan man sådan uden vidre smide en DAC på en surround-reciver ???? tænker på om den ikke går igennem reciveren´s DAC
alligevel ????? |
|
|
Du kan sagtens benytte en surround receiver som alm. stereo forstærker og gå udenom de digitale kredsløb. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
Jeg er uenig. Synes at DVD2900 er en ganske habil cd-spiller. Selvfølgelig ikke high-end men udemærket.
|
|
|
Jo men dvd 5000 er bedre på cd området
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
tonykart007 skrev:
|
|
|
Jeg er uenig. Synes at DVD2900 er en ganske habil cd-spiller. Selvfølgelig ikke high-end men udemærket.
|
|
|
En DVD 5000 er klasser bedre en den meget middelmådige DVD 2900. Jeg synes en DVD 2900, lyder kunstig , kedelig samt farver lyden. Det gør en DVD 5000 ikke men den er så også næsten dobbelt så dyr. DVD 2900 er glimrende til DVD og film , men til CD og SACD er den temmlig dårlig.
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 03 Juni 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
sirhish skrev:
alligevel ????? |
|
|
Du kan sagtens benytte en surround receiver som alm. stereo forstærker og gå udenom de digitale kredsløb.
|
|
|
Det kan man ikke med onkyos surroundforstærkere har jeg selv erfaret. Jeg ved med sikkerhed at man kan med NAD, og indtil jeg får det bekræftet vil jeg ikke føle mig sikker på at man kan med Denon.
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan godt køre analogt ud på din DVD, og ind i forstærkeren. Du skal selvfølgelig bare bruge en anden indgang til det. Om det
er en fordel, må du prøve dig frem med. Jeg ville mene at den fordel der måske kunne være ved DVD`ens converter, hurtigt kan
blive ædt af analogdelen.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juni 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derre skrev:
thuekay skrev:
sirhish skrev:
alligevel ????? |
|
|
Du kan sagtens benytte en surround receiver som alm. stereo forstærker og gå udenom de digitale kredsløb.
|
|
|
Det kan man ikke med onkyos surroundforstærkere har jeg selv erfaret. Jeg ved med sikkerhed at man kan med NAD, og indtil jeg får det bekræftet vil jeg ikke føle mig sikker på at man kan med Denon.
|
|
|
Det kan man selvfølgelig også med Denon. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Allan O Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
| Sendt: 06 Juni 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Det kan man selvfølgelig også med Denon.
|
|
|
Med det, som jeg efterhånden har læst om emnet de sidste par måneder og eksperimenteret mig frem til med min egen Marantz, kan det godt bekymre mig lidt at læse et svar, hvor der tages så let på det. Kan du fortælle lidt mere om, under nøjagtigt hvilke omstændigheder, der er analog pass-through? Hvilke analoge indgange skal afspilleren sluttes til? Hvilke indstillinger kan receiveren sættes på?
|
| Til top |
|
| |
Boyec Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 12 Juni 2010 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tonykart007
Dette skal ikke opfattes sådan at jeg ikke kan tåle kritik af mit udstyr.
Jeg spørger kun for selv at få noget mere viden på området
Hvad er stock spec ?
Skal ringe opfattes som at en prosonic fra a-z kan gøre det ligeså godt (syntes nu selv at dvd 2900 er en habil cd afspiller)
Hvordan kan et drev være dårligt ?
Ville der være meget at hente ved feks en CAMBRIDGE DacMagic og er det den vej man skal gå hvis man overvejer feks sonos eller Logitech Squeezebox Duet.
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 12 Juni 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som den står fra fabrikken. Min er ikke længere stock speck fordi jeg har opgraderet det analoge filter samt clocken.
DVD-2900 har et enormt mdifkationspotentiale.
Boyec skrev:
Skal ringe opfattes som at en prosonic fra a-z kan gøre det ligeså godt (syntes nu selv at dvd 2900 er en habil cd
afspiller)
|
|
|
Nej, jeg mener bestemt ikke at en prosonoic gør det lige så godt, så ringe er DVD-2900 altså heller ikke.
Boyec skrev:
|
|
|
Drevet i DVD-2900 er i mine øjne ikke så robust. Laseren har f.eks. en relativt kort løbetid. Jeg synes dog at drevet spiller
fint.
Boyec skrev:
Ville der være meget at hente ved feks en CAMBRIDGE DacMagic og er det den vej man skal gå hvis man overvejer
feks sonos eller Logitech Squeezebox Duet.
|
|
|
Ja, det lyder som en bedre vej frem end min opgradering i hvert fald. Selvom jeg er sikker på at min opgradering lyder
marginalt bedre så kan jeg jo ikke så nemt tage den med mig når revet bliver træt..
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 12 Juni 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boyec skrev:
|
Hej tonykart007
Dette skal ikke opfattes sådan at jeg ikke kan tåle kritik af mit udstyr.
Jeg spørger kun for selv at få noget mere viden på området
Hvad er stock spec ?
Skal ringe opfattes som at en prosonic fra a-z kan gøre det ligeså godt (syntes nu selv at dvd 2900 er en habil cd afspiller)
Ville der være meget at hente ved feks en CAMBRIDGE DacMagic og er det den vej man skal gå hvis man overvejer feks sonos eller Logitech Squeezebox Duet.
|
|
|
Jeg vil give Truthspinner helt ret.
DVD 2900 er skam rigtig fin til dvd men til cd er dvd 5000 eller en dedikeret cd afspiller bedre.
Dac´en i dvd 2900 farver efter min mening lyden alt for meget og er slet ikke neutral nok i forhold til nyprisen.
En prosonic kan ikke nå en dvd 2900 til sokkeholderne. En dvd 2900 er stadig en kvalitetsmaskine men den rækker ikke helt som en super afspiller.
Til afspilning af Sacd er den også nogenlunde, men som sagt er en dvd 5000 næsten dobbelt så dyr.
|
| Til top |
|
| |