| Forfatter |
|
Qass Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der,
Nu begynder det at være alvor - mine Gamut L3'ere står for udskiftning.
Var nede og få en demo af Audiovector Si3 Avangarde Arreté og fy dog der er hul igennem på mellemtone og diskant - er der nogen der har erfaring med disse i et rent transistor set-up - også i forhold til andre højtalere.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behold dine L3er, jeg anser dem for at være et noget mere harmonisk valg. Der er manger der sikkert er glade for deres AVer man der er også rigtig mange der gerne vil sælge dem igen da de er meget pågående i deres spille stil som de går kolde i på den lange bane. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger


Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 04:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan tilslutte mig dan a. jeg har selv været ejer af audiovector S3Avantgarde gennem et par år..sålænge man spiller moderat nivue så er det er super dejlig højtttaler.. men kommer der volum bagved så bliver det lidt skinger
men rigtig der er en mellem tone som ikke mange andre lever i den prisklasse...men kan du li dens mellem tone så synes jeg du skulle prøve at låne Signature med hjem en højttaler som er så meget mere behalige at lytte til specielt på transistor jeg spillede selv på signature til sidst og var meget mere glad for den
Jeg blev snydt i starten af den åbenhed der er i Avantgarde jeg havde det som du beskriver..
Jeg har Primare i 30ere serien det ligger lidt til den varme side et rigtig stømstærkt system med kontrol over højttalerne
Om du skal beholde dine L3 eller prøve AV`s HT tja prøv at låne et sæt med hjem bedste råd
|
| Til top |
|
| |
Maximilian Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft et par mi1 avantgarde fra audiovector - og de er meget følsomme ift. valg af forstærker (og også kabler). Endte
selv med Naim grej og "mørkt lydende" kabler - det gav en fantastisk balance og endte med at være ret harmonisk - tror dog
generelt det er meget lettere at få et godt resultat med deres signature modeller.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo sådan med nogle analytiske højttalere at de imponerer i starten. Nøøøj hvor er der detaljer, opløsning, stemmer står klokkeklart og rent i lydbilledet. Med med tiden oplever man mere det som betoninger og lyttetrættende tendenser. Har selv været møllen igennem med pling ding højttalere og det vinder ikke på den lange bane . En homogen lyd hvor musikalitet , en anstrøg at varme, fyldig mellemtone og det organiske i musikken. Det er her man får de største musikalske oplevelser. Man kan sætte det ene stykke musik på og bare sidde at nyde musikken uden betoninger. Det skal være letflydende, svinge og detaljerne er der, men bare uden betoninger på øret. AV er en af de højttalere som bare ikke er min kop te og bliver det aldrig. Kan ikke klare betoninger . D.vs anmasende diskant og en mellemtone som stikker hovedet for langt frem. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Qass Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
mange tak for jeres gode betragtninger - og de er nok lidt som jeg "frygtede" - har også selv lidt på fornemmelsen at det måske mere er betoning end egentlig "hul" der er tale om.
Jeg tror nu alligevel at jeg vil give dem en prøve - men I skulle vel ikke have andre gode højtalerforslag til en opgradering af L3. Har kun 25m2 - så det bærer ikke store gulvmodeller.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qass skrev:
|
Hej,
mange tak for jeres gode betragtninger - og de er nok lidt som jeg "frygtede" - har også selv lidt på fornemmelsen at det måske mere er betoning end egentlig "hul" der er tale om.
Jeg tror nu alligevel at jeg vil give dem en prøve - men I skulle vel ikke have andre gode højtalerforslag til en opgradering af L3. Har kun 25m2 - så det bærer ikke store gulvmodeller.
Mvh.
|
|
|
Disse har jeg hørt nogle gange, de er rigtig fede men de koster også http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2316&zoneid=3
Du skal nok kigge i udlandet hvis du vil finde et sæt brugt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 30 Oktober 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Qass skrev:
|
Hej,
mange tak for jeres gode betragtninger - og de er nok lidt som jeg "frygtede" - har også selv lidt på fornemmelsen at det måske mere er betoning end egentlig "hul" der er tale om.
Jeg tror nu alligevel at jeg vil give dem en prøve - men I skulle vel ikke have andre gode højtalerforslag til en opgradering af L3. Har kun 25m2 - så det bærer ikke store gulvmodeller.
Mvh.
|
|
|
Har du prøvet med et par subwoofere på dine gamut?
|
| Til top |
|
| |
ludom Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv S3 Avantgarde og kan godt genkende det den bliver kritiseret for.. MEN efter at jeg opgraderede mit effekttrin til en Linn Akurate 4200, er det lidt skingre forsvundet.
Inden jeg besluttede mig for Linn havde jeg mulighed for en direkte sammenligning med Naim, som i mine øre er al for skinger og intens til mig. Naim gav mig den der fornemmelse af "slap-dog-af" hvorimod Linn var meget mere tilbage-lænet, indbydende og med masser af krop.
Det der imponerede mig mest med Linn, var al den bas der pludselig kom ud af højtaleren.
Men smag og behag er som bekendt meget forskellig, hvorfor du efter min mening ikke skal opgive S3 endnu..
/Morten __________________ Linn Unidisk SC dynamik, Linn Akurate 4200 dynamik, Audiovector S3 Avantgarde
|
| Til top |
|
| |