Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: 685 og ophæng (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bobrinch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg går og lurer lidt på et par B&W 685. De skal erstatte mine ikke alt for gode fronthøjtalere, som er hængt op på en væg med nogle beslag, der er boret ind bag i dem. På de nuværende højtalere er det intet problem, men hvad med 685'erne?

Kan man bore noget ind i dem uden at ødelægge noget, eller bliver det nødvendigt at hænge et par hylder op, de kan stå på?

Mvh
Bo
Til top Vis bobrinch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bobrinch
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 04 November 2011 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

jeg har hørt B&W 685 hænge på en væg, det er en meget dårlig ide de dør fuldstændigt lydmæssigt de skal stå på en stander med lidt luft omkring sig før de åbner op

Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 
lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 04 November 2011 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

685 kræver, som wiz påpeger, stabile standere og luft. Enver porøsitet under dem afliver ting fra lydbilledet. Taler af erfaring.
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted
 
bobrinch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2011 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Øv!

Jeg er meget begrænset ifht. hvordan jeg kan placere mine højtalere, så jeg er nok desværre nødt til at vente med at investere, til jeg flytter :-(
Til top Vis bobrinch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bobrinch
 
Pumbas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2011 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har et par Dm685, og de kommer med påmonterede beslag til ophængning. Det eneste man selv skal sørge for, er et par
solide skruer m. rawplugs. Så det ville være nemt at afprøve om det lydmæssigt lever op til dine forventninger.

Mvh.

Allan
Til top Vis Pumbas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pumbas
 
Pumbas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2011 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg indser nu mit indlæg kunne fortolkes som en salgsannonce, og det var ikke meningen.

Jeg har ikke selv prøvet at hænge dem på væggen, men eftersom B&W selv har monteret beslag til dette formål, samt at baflen
sidder på fronten, kan jeg ikke forstå det skulle lyde så forfærdeligt. Min viden omkring dette er dog ret begrænset.

Mvh.

Allan
Til top Vis Pumbas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pumbas
 
Bulletdodger
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
KT Radio

Bruger siden: 26 April 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 04 November 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Pumbas skrev:
Jeg indser nu mit indlæg kunne fortolkes som en salgsannonce, og det var ikke meningen.

Jeg har ikke selv prøvet at hænge dem på væggen, men eftersom B&W selv har monteret beslag til dette formål, samt at baflen
sidder på fronten, kan jeg ikke forstå det skulle lyde så forfærdeligt. Min viden omkring dette er dog ret begrænset.

Mvh.

Allan


Øhm.... Baflen ér fronten.
Til top Vis Bulletdodger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bulletdodger
 
Pumbas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2011 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Ja, det har du ret i Jeg mente basporten. Undskylder evt. forvirring.
Til top Vis Pumbas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pumbas
 
bobrinch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 November 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Spørgsmålet er så, om jeg har mulighed for at prøve dem ophængt uden at købe dem :-)

Men det, jeg var mest bekymret for, var, om man kunne jorde skruer i dem uden at ramme delefilteret el.lign.
Til top Vis bobrinch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bobrinch
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 06 November 2011 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Jeg satte disse beslag bag på et sæt 685'ere efter at have fjernet de originale ophæng

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hojttaler/vm-ac oustics_w1_justrbart-vagbeslag_w1.htm

det lød nu stadig ad h...... til.

nu står de på et par sandfyldte standere, og det er en ganske anden oplevelse. De duer ikke på væggen. Hifiklubben skriver også selv, at de skal på stativer.

mvh

Jens

Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
bobrinch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 07 November 2011 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Hvad er grunden til, at de skal på stativer, når nu basporten sidder på fronten?

Hvis det har noget at gøre med, at lyden bouncer for meget på bagvæggen, har det så ikke også noget at sige, hvilket materiale væggen er lavet af?
Til top Vis bobrinch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bobrinch
 
Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 665
Sendt: 07 November 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Der er simpelthen intet stereoperspektiv, og ingen særlig god bas. Begge ting kommer væltende, når du monterer dem på stativ. Det er synd for så god ht., at hænge den op, når den nu ikke duer til det! Da du bor i Århus, ku' du jo aflægge Tape Connection besøg og lytte til Monitor Audio BX2, der også har basporten foran. Den er måske lidt mere tilgivende. Det er iøvrigt en aldeles fremragende ht. til en vanvittig lav pris.

mvh

Jens

Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B
 
lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 127
Sendt: 07 November 2011 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne lige advare dig endnu engang: alle de kvaliteter B&W er berømte for, som i høj grad også sidder i denne
højtaler, vil simpelthen gå tabt. Dit lydbillede vil blive fladt. Jeg havde selv mine skruet stærkt op på en helt massiv betonvæg.
Der var ingen slinger i valsen og alt var stivet helt af. Alligevel lød den som en gammel, mørnet JBL højtaler fra firserne.
Bassen blævrede (når den viste sig) og det åbne lydbillede B&W er så fantastiske til, lukkede i som en østers. Der findes
højtalere som er konstrueret ti ophæng. Gå efter dem i stedet, for denne her er det bestemt ikke. Luft og tunge stativer -
nøgleordene.
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted
 
bobrinch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2011
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 08 November 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

lAMME skrev:
gammel, mørnet JBL højtaler fra firserne.


Hvilket er meget tæt på min nuværende situation :-)

Men jeg må jo lytte til det overvældende flertal, som siger, at det lyder skidt.

Når I taler om mere luft omkring højtaleren, hvor meget taler vi så om bagtil? 20-25 cm?
Til top Vis bobrinch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bobrinch
 
The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1001
Sendt: 08 November 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

det er vanskeligt at sige da det afhænger af både rum størrelse og dæmpning af pågældende rum.
du kan kun finde det optimale sted i rummet ved at prøve dig frem i dit rum dog vil jeg sige at de 20-25 cm nok er minimum til bagvæggen og 50 cm til sidevæggen, sådan cirka 
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes