| Forfatter |
|
R Hsc Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
R Hsc Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 06 November 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige lidt flere detaljer om den højttaler jeg vil bygge:
Subwoofer til musik, og skal spille sammen med et fostex 3-vejs stereo set-up, da jeg mangler bund. Jeg spiller meget elektronisk musik som fx. Trentemøller (ham kender de fleste) og i den boldgade. Kabinet er ikke bestemt endnu.
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 07 November 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er lidt nysgerrig, kan desværre ikke bidrage med så meget til selve problemet, men håber det er ok jeg spørger....
Hvad er det for nogle højttalere du har? Og hvilken forstærker/receiver?
Hører nemlig selv meget elektronisk musik, især Skrillex, og synes også jeg mangler noget bund med mine Concept 6'ere og
Marantz SR5004 receiver, højttalerne går trods alt ned til 41Hz. Med en Yamaha stereo receiver kunne jeg få en solid lækker
bund ud af Concept 6'erne, men ikke med min nuværende surround receiver.
__________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hessi
Lidt off topic - Hvor har du din signatur fra? (wow wow weewa) 
Måske for du lidt bedre dybbas fra denne her dame. Dali Grand Diva   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanovich - Skulle det have været Dali'er ville det have været Grand (ned til 33Hz) eller Evidence 870 (ned til 35Hz).
Men det blev QLN 606 (ned til 30Hz), mest fordi jeg kunne få dem billigt og få en QLN 600 center med. De lyder møg godt til
prisen.
 __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
R Hsc, det er svært at vurdere, men umiddelbart bliver det nok svært at finde en færdig konkurrent til prisen (osse selvom du nok må regne med told). Men, det kræver nok, at du lægger en del arbejde i at bygge selv, uden at indregne arbejdsløn! Og, du må nok osse regne med en pænt stor boks - jeg ville foreslå lukket boks eller med akustisk ventil til dit formål.
Du kunne prøve at undersøge tilbud på færdige subs, du kan være heldig...
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hessi skrev:
allanovich - Skulle det have været Dali'er ville det have været Grand (ned til 33Hz) eller Evidence 870 (ned til 35Hz).
Men det blev QLN 606 (ned til 30Hz), mest fordi jeg kunne få dem billigt og få en QLN 600 center med. De lyder møg godt til prisen.
 |
|
|
Hej det kan nok værre dem der spiller ned til 30 hz, men jeg tvivler på at de kan spille dybere end Dalierne kan med de lille enheder der
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne kunne måske være et alternativ herhjemmefra?
Godt nok mindre amp og mindre enhed. Men til gengæld er det en supergod basenhed, som er ultra kontant og samtidig kan den gå dybt. Virkelig velegnet til musik-sub!
Enheden er meget brugt i rimeligt dyre ht. Det er eksempelvis en modificeret udgave af 26W som sidder i denne...
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Told og moms kommer oveni prisen, når du handler udenfor EU.
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hessi
QLN er absolut værd at stifte bekendtskab med. Ret god kvalitet til penge, der er til at betale. Forstår godt, du er glad for dem. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrik141 skrev:
Hej det kan nok værre dem der spiller ned til 30 hz, men jeg tvivler på at de kan spille dybere end
Dalierne kan med de lille enheder der  |
|
|
De spiller i hvert fald dybere og med langt mere autoritet end nogen anden højttaler jeg har hørt med 6½" enheder.
Men klart... med større enheder er det nemmere at producere ordentlig lydtryk ved de meget dybe toner. __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger


Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Hessi]
Men det blev QLN 606 (ned til 30Hz), mest fordi jeg kunne få dem billigt og få en QLN 600 center med. De lyder møg godt til prisen. TE]
Det er fint du er tilfreds med købet tillykke med det, men ned til 30Hz spiller de næppe. 
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 08 November 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
|
[QUOTE=Hessi]
Men det blev QLN 606 (ned til 30Hz), mest fordi jeg kunne få dem billigt og få en QLN 600 center med. De lyder møg godt til prisen. TE]
Det er fint du er tilfreds med købet tillykke med det, men ned til 30Hz spiller de næppe. 
|
|
|
Nej det er hvis kun på papiret men derfor kan de jo godt spille rigtig godt, selvom de måske kun går til 40 hz i den virkelige verden.
|
| Til top |
|
| |
Hessi Forum Bruger


Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 09 November 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
Det er fint du er tilfreds med købet tillykke med det, men ned til 30Hz spiller de næppe.  |
|
|
henrik141 skrev:
Nej det er hvis kun på papiret men derfor kan de jo godt spille rigtig godt, selvom de måske kun går til
40 hz i den virkelige verden. |
|
|
De spiller i hvert fald markant dybere end mine Dali Concept 6'ere som er opgivet til 41Hz ved +/-3db. og kan næsten hamle
op med min Dali Concept Sub 12 som er opgivet til 29Hz ved +/-3db. QLN 606'erne er opgivet til 30Hz, men der står intet om
det er ved +/-3db.
Men det kan vel ikke være helt forkert når de spiller markant dybere end mine Concept 6'ere og næsten følger med subben. Og
det er ikke rummet der spiller mig et puds, alle højttalere er stillet omkring 80 cm fra bagvedstående væg og ca 2.2 meter fra
lytteposition (sub står godt nok i hjørnet). Alle højttalere er koblet til samme stereo receiver og der bliver skiftet mellem dem
(A/B test). __________________ Wow Wow WeeWa
|
| Til top |
|
| |