Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 03:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali vs XTZ vs ??? -Hvad er bedst (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 09 November 2011 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

du kan sagtens få yderst fornuftig stereolyd fra en surround receiver, det kræver dog en af de større modeller..

kører selv med en Marantz sr7005 og den gør det rigtig godt i stereo, faktisk bedre end mange af de 5-6000,- stereoforstærkere jeg har haft hjemme på prøve..!

ang højttalere så ville jeg klart hoppe på XTZ vognen frem for Dali..

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker
 
Pasone
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 September 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 09 November 2011 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

ja jeg havde Xtz´s egen forstærker i tankerne.... men den "Vincenten" gjorde det slet og ret super efter min mening...

Sub det er en smagssag: hvis du er bange for at de ikke har punch nok, så er det ind at lytte på dem, jeg blev selv overrasket over hvor meget Bas de faktisk kan levere..

(jeg havde selv en sub på mit gamle setup) der er gået et par dage nu uden, jeg savner den bestemt ikke...  

Nu kan jeg regne lidt ud at du måske er efter et sourround set up, det er ikke det jeg bruger dem til så bas må komme an på en prøve.. men ud at lyt

Til top Vis Pasone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pasone
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 09 November 2011 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg har XTZ D100 A3, og det er en dejlig forstærker.. Jeg har så kun NAD, Dennon og nogle billige Sony, Yamaha, Tchnics receiver og sammenligne med.. XTZ'en er en dejlig forstærker, meget neutral i lyden.. Der er en lækker DAC i XTZ'en, det
giver den også et stort plus..

Jeg spiller på et sæt Infinity Delta 70 og iforhold til mit gamle setup med en nad 208 og en amc forforstærker, så går XTZ'en
det helt fantastisk.. Der er kommer mere musik ud af højtalerne, bedre bas, mellemtone og diskant. Jeg fandt ihvertfald ud af
NAD og AMC virkelig gjorde musikken kedelig i forhold til XTZ'en..



__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 09 November 2011 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Det er lidt en skam, at du ikke synes om 99.38...

Umiddelbart ligner den jo 99.36, men med en enhed mindre på fronten. Ved ikke om det er bassen i siden eller basreflekserne på fronten du ikke er så vild med?!?

Men med 99.38 vil du få mere og kraftigere bas, grundet den 10" enhed i siden. Du har en dejlig stor stue til en full-range højttaler og med diin oplyste musiksmag, synes jeg det er oplagt at vælge 99.38 frem for 99.36!

Så behøves du nok ikke overveje en sub!

Men det er jo lidt ligemeget, hvis du ikke kan lide dem. Men derfor vil jeg påpege fordelen ved 99.38 alligevel...

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes