Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin vega AT-100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janres
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg er blevet tilbud nogle Cerwin Vega AT 100 til 2300kr. Der er skiftet ophæng i dem for ca. 1 år siden. Jeg har hørt at de ældre CW er bedre end de nye. Jeg har en Technics for og effektforstærker ( SU-C800 U og SE- A 900S) som jeg lige har købt. Er de værd at købe eller skal jeg se mig omkring efter nogle andre
Til top Vis janres's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janres
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke AT-100'erne lyder godt. De eneste Cerwin Vegaer som efter min mening er noget værd er AL-serien, der er et
sæt 750'ere på den blå avis kan jeg se. Dem skal du nok overveje istedet.
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
janres
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Det lader til at du er enig med de fleste herinde, jeg er lidt grøn i hifi så jeg vil lytte til jer og kigge mig omkring til jeg finder de rigtige. Kan man købe nye ophæng til rimelige penge og selv skifte dem.
Til top Vis janres's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janres
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv ejer af et par AT-100 og til min musiksmag som primært er metal, så er de virkelige gode, så synes da du skulle give dem et lyt Bruger en Crown Reference II amp og ikke en af de sædvanlige Sony amps, som folk tilsyneladende ynder at spænde foran dem, for så lyder de sikkert skidt hehe.


__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
Clemensen2k
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2010
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Tylle skrev:
Jeg er selv ejer af et par AT-100 og til min musiksmag som primært er metal, så er de virkelige gode, så synes
da du skulle give dem et lyt Bruger en Crown Reference II amp og ikke en af de sædvanlige Sony amps, som folk
tilsyneladende ynder at spænde foran dem, for så lyder de sikkert skidt hehe.


Ja, der kan man se - musiksmag har også meget at skulle have sagt. Forstærker valget kan heller ikke blive meget bedre.

Originale enheder til al-serien er udgået for lang tid siden, men der er stadig nogle få i omløb på nettet (dog, mig bekendt,
ingen nye)
Til top Vis Clemensen2k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemensen2k
 
janres
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hej Tylle. Jeg lytter mest til rock af den lidt ældre årgang så måske er de gode.

 

Til top Vis janres's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janres
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

@janes, synes i hvert fald du bør give dem et lyt, tror de vil være perfekte til dit formål. Og så er de tilmed pæne


__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
janres
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ud og se på  AT erne snart. Jeg elsker at spille højt og med masser af bas.
Til top Vis janres's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janres
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Så vil AT100 klart være et godt bud for dig - giv en update med resultatet af dit lyt 

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
janres
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået CW erne hjem i stuen. De kan godt nok spille højt og med masser af dejlig bas.
Til top Vis janres's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janres
 
janres
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Cewin vega udtales som kerwin vega eller serwin vega ?
Til top Vis janres's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janres
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Øhh, Cerwin Vega, og 'C'et vil normalt skulle udtales som 's' .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Mollecon

Ja, men ikke i forbindelse med Cerwin Vega. Her er det som er "K".



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dine "nye" højtalere, dem skal du nok få glæde af 

__________________
It's the Crown that makes you king!

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Mollecon

Ja, men ikke i forbindelse med Cerwin Vega. Her er det som er "K".

Aaaaarh.. er du nu også sikker på det?



__________________
Acourate FTW!
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 1741
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

de kaldte dem nu altid som S i klubben som K har jeg aldrig hørt nogen musik interresseret bruge om dem

kører forøvrigt selv stadig med et sæt cerwin vega 320 MTD på mit sourround opsæt, disse er fra 78.

 

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen
 
tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 157
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  


Alle de Cerwin Vega folk fra USA jeg har talt med gennem de sidste 10-15 år har konsekvent udtalt det som "S"-ervin Vega.

Sprogligt set er det sikker også muligt at udtalt det med "K" men efternavnet på firmaets grundlægger Gene Czerwinski har også altid være udtalt med "S" så jeg er overbevist om at "S"-erwin Vega er korrekt.



__________________
hilsen Tonka
Til top Vis tonka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonka
 
janres
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2011
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Det lader til at det udtales med serwin vega, jeg synes tonka har argumenterne i orden, så skal jeg bare vænne mig til det, jeg har altid udtalt det med k. Men så blev den ged barberet.
Til top Vis janres's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janres
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg trækker min påstand tilbage. Selvfølgelig er det som "S" det udtales. Havde helt glemt ophavsmandens navn og så det, jeg altid samme med flere i min omgangs kreds, altid udtalte det som "K".

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Det troede jeg sgu ikke om dig Allan. De har da altid været udtalt som S, siden de kom til landet.

Husker en demo i KT Radio med deres "jordskælvs horn" hvor ventilatorerne i loftet fald ned, og man kunne mærke buksebenene flagre. Det var Lyngdorf selv der demonstrerede dem. Skræmende oplevelse. Jeg fik at vide, at butiksruderne ud mod Vesterbrogade stod og svingede, og at de var lidt nervøse ved situationen.  

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes