| Forfatter |
|
janres Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg er blevet tilbud nogle Cerwin Vega AT 100 til 2300kr. Der er skiftet ophæng i dem for ca. 1 år siden. Jeg har hørt at de ældre CW er bedre end de nye. Jeg har en Technics for og effektforstærker ( SU-C800 U og SE- A 900S) som jeg lige har købt. Er de værd at købe eller skal jeg se mig omkring efter nogle andre
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes ikke AT-100'erne lyder godt. De eneste Cerwin Vegaer som efter min mening er noget værd er AL-serien, der er et
sæt 750'ere på den blå avis kan jeg se. Dem skal du nok overveje istedet.
|
| Til top |
|
| |
janres Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at du er enig med de fleste herinde, jeg er lidt grøn i hifi så jeg vil lytte til jer og kigge mig omkring til jeg finder de rigtige. Kan man købe nye ophæng til rimelige penge og selv skifte dem.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv ejer af et par AT-100 og til min musiksmag som primært er metal, så er de virkelige gode, så synes da du skulle give dem et lyt  Bruger en Crown Reference II amp og ikke en af de sædvanlige Sony amps, som folk tilsyneladende ynder at spænde foran dem, for så lyder de sikkert skidt hehe. __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tylle skrev:
Jeg er selv ejer af et par AT-100 og til min musiksmag som primært er metal, så er de virkelige gode, så synes
da du skulle give dem et lyt Bruger en Crown Reference II amp og ikke en af de sædvanlige Sony amps, som folk
tilsyneladende ynder at spænde foran dem, for så lyder de sikkert skidt hehe. |
|
|
Ja, der kan man se - musiksmag har også meget at skulle have sagt. Forstærker valget kan heller ikke blive meget bedre.
Originale enheder til al-serien er udgået for lang tid siden, men der er stadig nogle få i omløb på nettet (dog, mig bekendt,
ingen nye)
|
| Til top |
|
| |
janres Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 22 Oktober 2011 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tylle. Jeg lytter mest til rock af den lidt ældre årgang så måske er de gode.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
@janes, synes i hvert fald du bør give dem et lyt, tror de vil være perfekte til dit formål. Og så er de tilmed pæne  __________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
janres Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ud og se på AT erne snart. Jeg elsker at spille højt og med masser af bas.
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil AT100 klart være et godt bud for dig - giv en update med resultatet af dit lyt
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
janres Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået CW erne hjem i stuen. De kan godt nok spille højt og med masser af dejlig bas.
|
| Til top |
|
| |
janres Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cewin vega udtales som kerwin vega eller serwin vega ?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh, Cerwin Vega, og 'C'et vil normalt skulle udtales som 's' .
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mollecon
Ja, men ikke i forbindelse med Cerwin Vega. Her er det som er "K".  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Tylle Forum Bruger


Bruger siden: 15 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine "nye" højtalere, dem skal du nok få glæde af
__________________ It's the Crown that makes you king!
Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger


Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
|
Mollecon
Ja, men ikke i forbindelse med Cerwin Vega. Her er det som er "K". 
|
|
|
Aaaaarh.. er du nu også sikker på det? __________________ Acourate FTW!
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
de kaldte dem nu altid som S i klubben som K har jeg aldrig hørt nogen musik interresseret bruge om dem
kører forøvrigt selv stadig med et sæt cerwin vega 320 MTD på mit sourround opsæt, disse er fra 78.
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
tonka Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle de Cerwin Vega folk fra USA jeg har talt med gennem de sidste 10-15 år har konsekvent udtalt det som "S"-ervin Vega.
Sprogligt set er det sikker også muligt at udtalt det med "K" men efternavnet på firmaets grundlægger Gene Czerwinski har også altid være udtalt med "S" så jeg er overbevist om at "S"-erwin Vega er korrekt.
__________________ hilsen Tonka
|
| Til top |
|
| |
janres Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at det udtales med serwin vega, jeg synes tonka har argumenterne i orden, så skal jeg bare vænne mig til det, jeg har altid udtalt det med k. Men så blev den ged barberet.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg trækker min påstand tilbage. Selvfølgelig er det som "S" det udtales. Havde helt glemt ophavsmandens navn og så det, jeg altid samme med flere i min omgangs kreds, altid udtalte det som "K".   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det troede jeg sgu ikke om dig Allan. De har da altid været udtalt som S, siden de kom til landet.
Husker en demo i KT Radio med deres "jordskælvs horn" hvor ventilatorerne i loftet fald ned, og man kunne mærke buksebenene flagre. Det var Lyngdorf selv der demonstrerede dem. Skræmende oplevelse. Jeg fik at vide, at butiksruderne ud mod Vesterbrogade stod og svingede, og at de var lidt nervøse ved situationen.
carsten
|
| Til top |
|
| |