| Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ns10 har altid været anvendt som en "almindelig" højttalerfor at teste hvordan optagelsen fungerer i et almindeligt stue setup. NS10 lyder ikke specielt godt og absolut ikke specielt neutralt men netop er en gennemsnits højttaler.
I studiet har man ofte 3 sæt højttalere :
Main monitors, hvor der er neutralitet og fuldt frekvensområde er primære funktioner. Nærfelt monitors, hvor man lytter mere til stemmer og hvor man mixer resultatet Nærfelt højttalere som f.eks. NS10, hvor man lytter til hvordan resultatet vil være hos en typisk lytter.
Hvis man kun anvendte main monitors, så ville det lyde fedt på store anlæg, men mindre godt på almindeligt anlæg. derfor checker man lige med f.eks. NS10.
Mvh Ole
|