Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Yamaha NS10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Sidder og ser en masse youtube videoer b.la fra forskellige pladeindspilnings studier og ser at stort set næsten alle steder bruges der nogen Yamaha NS10.

Er der ikke nogen der kan fortælle lidt om dem, hvorfor de bruges så vildt mange steder til at indspille plader med ?

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 411
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly
 
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

NS10 er neutrall og giver et godt billede af det færdige miks...

__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 
eggers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 414
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Ha ha – neutral, nej det er sgu det sidste den er. Den lyder bare p***e godt, derfor. Ulempen er at den brænder nemt af.
Til top Vis eggers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eggers
 
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

smiler... Hmm to verdner mødes..

http://www.soundonsound.com/sos/sep08/articles/yamahans10.ht m

God læse lyst.. Sjovt at du finder den som yderst vellydende når det netop er en yderst hadet højttaler i studio brug men også et super effektivt værktøj til at få styr på mikset..



__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

og lige lidt mere ns10 slader..

http://www.ns-10.net

 

 



__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 
OleDP
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 November 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 79
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Ns10 har altid været anvendt som en "almindelig" højttalerfor at teste hvordan optagelsen fungerer i et almindeligt stue setup. NS10 lyder ikke specielt godt og absolut ikke specielt neutralt men netop er en gennemsnits højttaler.

I studiet har man ofte 3 sæt højttalere :

Main monitors, hvor der er neutralitet og fuldt frekvensområde er primære funktioner.
Nærfelt monitors, hvor man lytter mere til stemmer og hvor man mixer resultatet
Nærfelt højttalere som f.eks. NS10, hvor man lytter til hvordan resultatet vil være hos en typisk lytter.

Hvis man kun anvendte main monitors, så ville det lyde fedt på store anlæg, men mindre godt på almindeligt anlæg. derfor checker man lige med f.eks. NS10.

Mvh Ole
Til top Vis OleDP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleDP
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Ja, som OleDP siger, er NS10'eren en højttaler som har en lyd som den typiske gennemsnit lytter har og er tilfredse med. Når en færdigt resultat lyder godt og ok på disse NS10, ja så lyder det også ok ude hos den typiske køber af musik. Den er hverken særlig detaljeret, åben eller dynamisk, men den er heller ikke på nogen måde dårlig. En højttaler mange vil kunne leve med i det daglige. 

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes