Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali Evidence 870 vs. Avance Sig 8 MK3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stenergut
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Davs

Jeg står og skal købe et par brugte højttalere til at erstatte mine Dali 808. Jeg har været glad for mine 808 - Lyden er ikke den bedste, men de har en udfaren vitalitet, som jeg sætter pris på.

Mit budget er 5.000kr, og jeg har kig på henholdsvis et sæt Dali Evidence 870 og Avance Signature 8 MK3.

Jeg foretrækker elektrisk instrumental musik, som jazz og metal. Jeg afskyer dance, techno og andet tam-tam. Jeg vægter derfor en høj opløsning i mellemtone og diskant, frem for bund i bassen.

Min stue er ikke særlig stor, lidt over 20m2.

Hvilken højttaler er bedst til mine behov?

MvH

Til top Vis stenergut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stenergut
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jeg ville uden tvivl vælge Avance.

Har haft 870´erne i kort tid. De var noget skarpe i toppen syntes jeg. Nærmest "loudness diskant", men det synes jeg tit jeg er stødt på ved Dali, så det kan være mine ører :-)

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 954
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hvad med disse?

Har hørt på dem tit, og jeg synes de gør det rigtigt godt faktisk..


http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=203572


Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1689
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Enig med Svendborg

Jeg har selv haft Dali evidence 870 og det er en fin højttaler som kan spille i mange rum, uden at det bliver helt forfærdeligt. Jeg har selv haft den på et lille kollgieværelse. Men til 20 kvm ville jeg klart se på det brugte sæt Suite 2.8. De er også lækre. og jeg har også haft et par af deres små.  Og jeg ville selv vælge dem til en mindre stue som din. 870'eren kræver effekt og plads, for at være rigtig god. og der er suiten'en bedre egnet i dit tilfælde. Og du nævner jo også selv at du fortrækker en god "top" frem for en god "bund". Og der ville jeg igen pege på Suite'n Især når den er blevet "forbedret" med XT25, som er en rigtig fin diskant, som til og med er blevet installeret af DAT, som ligger i Kbh (tættest muligt på dig).


Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 239
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Avance Sigma 8 MK3 ville være den bedste. Det er en super højttaler der overgå både Suite og Evidence højttalerne fra Dali.



__________________
One Happy Hi-FI Hippo

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo
 
Søren C
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 100
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har haft Dali Evidence 870 og nu har jeg Avance Dana 980 som skulle være efterfølgeren til Signature. Jeg mener at
have hørt, at forskellen på Signature og Dana serien ikke skulle være særlig stor. Måske der er nogen der ved det?

Ang. Evidence, så synes jeg ikke at diskanten var skarp. Synes de kunne spille utroligt højt uden at diskanten på nogen
måde blev skinger, tværtimod var den meget behagelig.
Det kommer selvfølgelig også an på hvilken forstærker man har. Rummet og pladsering af højtalerne. Mine Evidence blev
først trukket af en Nad C162 Forforstærker samt en Nad C272 Effekt. Senere blev det til en Cayin 353b som spillede op til
dans.
Det er efter min mening er det en rigtig lækker højtaler. De kan spiller utroligt højt med en kontrolleret bas samt stram
mellemtone og en behagelig diskant, som måske kan mangle en smugle detaljer i forholdt til Avance.

Dana 980, er efter min smag en opgradering i forholdt til Evidence. Diskanten er dejlig blød og samtidig meget detaljeret, og
den bund som 980'erne levere er bare fantastisk. Dyb og utrolig præcis. I starten syntes jeg at mellemtone delen var lidt for
tilbagelænet, men efter at have brugt en del tid på at rykke dem rundt og finde den rigtige vinkel, så kom mellemtonen
frem, men stadig ikke så fremtrædende som Evidence.
De kræver en del plads til bag og side væggene Men det gjorde Dali'erne også... Bare ikke så meget som mine Dana
højtaler.

Begge højtalere, synes jeg gør det utrolig godt til den brugt pris de ligger i pt. Og det er smag og behag, om man er til den
ene eller den anden.

Hvilken forstærker skal du bruge til at trække dem?

Mvh. Søren
Til top Vis Søren C's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren C
 
stenergut
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Lige i øjeblikket har jeg en NAD C320BEE på 50W. Men jeg har fået lov til at låne en Sugden forforstærker og effekttrin af min bror. Kan ikke huske modellen, men skulle være på 150W.

Lige pt. hælder jeg til de Avance højttalere. De befinder sig i nærheden, så jeg kan prøvehøre og nemt transporterer dem.

Til top Vis stenergut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stenergut
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Gir Søren C ret...:-)

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Du siger du vægter diskant og mellemtone fremfor bund i bassen, hvordan i alverden kan du så overhovedet overveje så stor en højttaler som Dali 870 i en 20 m2 stue, fremfor mindre og noget bedre højttalere du kan få til samme pris...det forstår jeg slet ikke??

Dali 808 kender jeg godt og mest af alt syntes jeg bare det er en bulderhøjttaler. Overvej dog istedet standerhøjttalere og få max kvalitet for de 5000 kr brugt. Avance Dana, Aurum Cantus Leisure 2, Dali Grand coupe og B&W 805 matrix kunne bare være enkelte af mange eksempler der kunne være et lyt værd.

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1689
Sendt: 27 Oktober 2011 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

yep... Dali Grand Coupe spiller dejligt. Har hørt dem i lille stue med Marantz PM8000 foran - nemlig det som jeg har fået lokket min søster til at købe. Det er go guf til overkommelige penge, især når man køber brugt 
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
stenergut
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Det lyder da godt, men hvor køber man dem?

Til top Vis stenergut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stenergut
 
andersen31
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Hvad med at vælge 470SE, de er mindre og er opdateret i øvre område ( spiller væsentlig mere velopløst end standard 470)
Til top Vis andersen31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersen31
 
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1689
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Kunne kun finde et sæt coupe hvor den ene HT var lettere defekt. Men ellers er der storebroderen Diva:

http://www.dba.dk/dali-grand-diva-rosewood-250/id-78331262/

Den er er også rigtig god. Flot, elegant og gedign klassisk Dali lyd, uden så meget pjat. men igen det handler om smag. den
skulle dog være meget tæt på coupe. blot med højere følsomhed, da den har en bas/mellemtone enhed ekstra. Dvs du kan
spille højere med den samme effekt. Men den skal ikke stå i hjørnerne i din lille stue... for så kommer den til at buldre..... og så
kommer vi ud i noget med en sok i basporten...og det er lidt et skråplan. Men en fed HT til en pris, hvor du får svært ved at
finde en ny HT, som kan konkurrere.
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

B&W Matrix 805

  Dali Grand Coupe

Snell type Kll



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
stenergut
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 28 Oktober 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Ok, tak for input. Jeg kigger nærmere på den Dali Grand Diva.

Kan I forresten fortælle mig, hvad jeg stiller op med transporten?

For ikke at tale om betaling? Skal man bare overføre 5000-6000kr.- og så håbe på at man modtager to hele højttalere?

Til top Vis stenergut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stenergut
 
stenergut
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 29 Oktober 2011 kl. 04:28 | IP-adresse registreret  

Nogen der kan give et par råd til ovenstående problemstillinger?

Det er jo ikke helt uvæsentligt.

Til top Vis stenergut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stenergut
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes