Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Bedre lyd med ny bas??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Andy NY LYD
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 02 November 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Jeg er faldet over et par Infinity Delta 60 i rigtig fin stand. De erstatter mine b&w dm601 da jeg gerne ville ha en mere fyldig lyd.

De spiller da også godt og giver et lidt større lydbillede da de jo er 4 vejs. Da det er en HT der er 10+ år gammel ville jeg høre om det kunne give en mere fast bas, at få lavet nye ophæng på basendederne??

De er drevet af en nad 372 så der burde være power nok til at drive dem, men syns der mangler en lidt strammere bas i lyden.

Kan dette hentes ved nye ophæng???

Takker for hjælpen

Til top Vis Andy NY LYD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andy NY LYD
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 02 November 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Det er en tre-vejs. De to basser spiller det samme. Det er amerikanerlyd og du vinder ikke noget med nye ophæng. De skal kun skiftes hvis det er revnet eller smuldret væk.

Du kan stoppe basporten til med en sok (stor sok, der er vist en stor port på denne højttaler) eller viskestykke, og/eller rykker dem så langt ud fra væggen som du kan. Gerne en meter til hver bagvæg og sidevæg.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Andy NY LYD
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 02 November 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Ok...

De står allerede noget fra vægen så rummet er ikke til de kan komme længere væk.

Er det amerikansk lyd selv om det er made in denmark?? 

hmm... måske lyder de bare som de skal... spiller rigtigt godt men tror måske jeg savner noget dybde.... 

Til top Vis Andy NY LYD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andy NY LYD
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 02 November 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Som Kjeldsen siger, så luk basreflex rørerne, evt med rockwool el lign. Så får du en mere tør bas.

 Prøv også at lege lidt med vinklingen mod lytte positionen.

     carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Andy NY LYD
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 02 November 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Jamen det skal da helt sikkert prøves.....

Kan det ikk godt passe at Delta 60 er en af de ok modeller dfra Infinity???

Til top Vis Andy NY LYD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andy NY LYD
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 02 November 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Delta 60 er helt ok men ikke på højde med kappa serien. Kabinettet er tyndt og kan med fordel afstivet. Dette vil også give lidt på bassen ved høje lydtryk.

Med amerikanerlyd mener jeg lidt for fyldig bas ift. de skandinaviske idealer, med en lidt slank bas.

Hvis du har en mikrofon tilsluttet din PC kan du prøve at måle om du har problemer i bassen - dvs. at rummet spiller for meget med under 100 Hz. Jeg har f.eks. et voldsomt peak ved 50 Hz som jeg dæmper.

gratis og rigtigt godt program

http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Andy NY LYD
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 02 November 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Dejligt med folk der har viden om tingene...... takker og go nat
Til top Vis Andy NY LYD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andy NY LYD
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 03 November 2011 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hvis du kan tage et billede af delefilteret, så kav vi evt. se kvaliteten af spolen i bassen. Hvis den er lavet på luftspole med tynd tråd, så kan du også få strammere bas (mindre bas) med en spole med tyk tråd (lav dc modstand).

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Andy NY LYD
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 August 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 64
Sendt: 03 November 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

ehh......

Noget med at pille nogle enheder ud?? er frisk hvis du gider guide mig lidt kjeldsen...

Kan det forbedre lyden at opgradere interne kabler i ht??

Til top Vis Andy NY LYD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andy NY LYD
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 04 November 2011 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke huske hvordan man kommer ind i højttaleren, men det kan godt være den eneste vej er gennem basenhederne (de skal lige skues ud først). De interne kabler giver ikke noget, med mindre de er ultratynde.

Men, prøv det andet før du leger med delefilter.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 04 November 2011 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer vist til at gentage mig selv i denne her tråd, har nemlig besvaret din gamle tråd...:-) Men det tager vi også med..
hehe..

Prøv først at vinkle dem, rykke dem ud og ind, fra side til side og alt det man nu prøver først.. Inden man skiller l**tet ad.:-)
Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der har nævnt det..

Du skal ha pillet enhederne ud af højtalerne.. på Delta 70 er delefilteret delt i to, en til mellemtone diskant og en til basserne..
Det er det garanteret også i Delta 60. Så prøv at pil en af basenhederne ud, så er delefilteret derinde bagved..:-)

Jeg har fået meget mere ud af mine deltaer efter jeg har skiftet forstærker... Det er lige som om at NAD bliver alt for kedelig i
længden.. Jeg skiftede til XTZ A100 D3, det var en klar forbedring men der er jo et hav af forstærkere så man må ud og lytte..
Men jeg tror du får mere ud af din højtalere ved at skifte væk fra NAD..

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes