| Forfatter |
|
Andy NY LYD Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg er faldet over et par Infinity Delta 60 i rigtig fin stand. De erstatter mine b&w dm601 da jeg gerne ville ha en mere fyldig lyd.
De spiller da også godt og giver et lidt større lydbillede da de jo er 4 vejs. Da det er en HT der er 10+ år gammel ville jeg høre om det kunne give en mere fast bas, at få lavet nye ophæng på basendederne??
De er drevet af en nad 372 så der burde være power nok til at drive dem, men syns der mangler en lidt strammere bas i lyden.
Kan dette hentes ved nye ophæng???
Takker for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en tre-vejs. De to basser spiller det samme. Det er amerikanerlyd og du vinder ikke noget med nye ophæng. De skal kun skiftes hvis det er revnet eller smuldret væk.
Du kan stoppe basporten til med en sok (stor sok, der er vist en stor port på denne højttaler) eller viskestykke, og/eller rykker dem så langt ud fra væggen som du kan. Gerne en meter til hver bagvæg og sidevæg.
|
| Til top |
|
| |
Andy NY LYD Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...
De står allerede noget fra vægen så rummet er ikke til de kan komme længere væk.
Er det amerikansk lyd selv om det er made in denmark??
hmm... måske lyder de bare som de skal... spiller rigtigt godt men tror måske jeg savner noget dybde....
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som Kjeldsen siger, så luk basreflex rørerne, evt med rockwool el lign. Så får du en mere tør bas.
Prøv også at lege lidt med vinklingen mod lytte positionen.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Andy NY LYD Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det skal da helt sikkert prøves.....
Kan det ikk godt passe at Delta 60 er en af de ok modeller dfra Infinity???
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delta 60 er helt ok men ikke på højde med kappa serien. Kabinettet er tyndt og kan med fordel afstivet. Dette vil også give lidt på bassen ved høje lydtryk.
Med amerikanerlyd mener jeg lidt for fyldig bas ift. de skandinaviske idealer, med en lidt slank bas.
Hvis du har en mikrofon tilsluttet din PC kan du prøve at måle om du har problemer i bassen - dvs. at rummet spiller for meget med under 100 Hz. Jeg har f.eks. et voldsomt peak ved 50 Hz som jeg dæmper.
gratis og rigtigt godt program
http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php
|
| Til top |
|
| |
Andy NY LYD Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 02 November 2011 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt med folk der har viden om tingene...... takker og go nat
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan tage et billede af delefilteret, så kav vi evt. se kvaliteten af spolen i bassen. Hvis den er lavet på luftspole med tynd tråd, så kan du også få strammere bas (mindre bas) med en spole med tyk tråd (lav dc modstand).
|
| Til top |
|
| |
Andy NY LYD Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 03 November 2011 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ehh......
Noget med at pille nogle enheder ud?? er frisk hvis du gider guide mig lidt kjeldsen...
Kan det forbedre lyden at opgradere interne kabler i ht??
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke huske hvordan man kommer ind i højttaleren, men det kan godt være den eneste vej er gennem basenhederne (de skal lige skues ud først). De interne kabler giver ikke noget, med mindre de er ultratynde.
Men, prøv det andet før du leger med delefilter.
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 04 November 2011 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer vist til at gentage mig selv i denne her tråd, har nemlig besvaret din gamle tråd...:-) Men det tager vi også med..
hehe..
Prøv først at vinkle dem, rykke dem ud og ind, fra side til side og alt det man nu prøver først.. Inden man skiller l**tet ad.:-)
Jeg kan se at jeg ikke er den eneste der har nævnt det..
Du skal ha pillet enhederne ud af højtalerne.. på Delta 70 er delefilteret delt i to, en til mellemtone diskant og en til basserne..
Det er det garanteret også i Delta 60. Så prøv at pil en af basenhederne ud, så er delefilteret derinde bagved..:-)
Jeg har fået meget mere ud af mine deltaer efter jeg har skiftet forstærker... Det er lige som om at NAD bliver alt for kedelig i
længden.. Jeg skiftede til XTZ A100 D3, det var en klar forbedring men der er jo et hav af forstærkere så man må ud og lytte..
Men jeg tror du får mere ud af din højtalere ved at skifte væk fra NAD..
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |