Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Defekt subwoofer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Killman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen!

Jeg har en subwoofer, der desværre er gået i stykker. Den gummimembran, der søger for at højtaleren kan vibrere er
sprunget. Der er altså en lang åben rille langs kanten på højtalerenheden. Skal hele enheden skiftes? Eller kan man nøjes med
at få lavet gummimembranen? Og Hvor er det bedste og billigste sted at få det lavet i københavn? Jeg er rigtig glad for dette
anlæg og selvom jeg er en fattigstuderende, vil jeg også gerne have at anlæggets kvalitet bliver bibeholdt.

Mvh Ketil
Til top Vis Killman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Killman
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

Hvilken sub er det og ja det kan måske godt laves hvis den ellers ikke er sprunget .

Soundfix.dk og basreb.dk er begge firmaer der laver enheder , typisk pris er ca. 450kr + fragt

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
Killman
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Det er en gammel ReVox Power Cube. Hvordan ved jeg om den er sprunget ud over det der kan ses? Og
Skader jeg den mere ved at bruge den på et lav volumen?
Til top Vis Killman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Killman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 19 Oktober 2011 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hvis det er en gummi kant, kan man mange gange godt lappe dem, men på bagsiden vel at mærke. Er gummiet uden bitte små revner rundt omkring, men kun den nævnte revne, kan man lappe den med alm cykel lappegrej. Men det kommer lidt an på hvor lang revnen er. Unlad at spille på den til den bliver lavet, så slås den ikke skævt i svingspole gabet. Gummikanten burde kunne skiftes, hvis ikke du kan lappe den.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes