Emne: Av min arm de vil lukke P2 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjeffe skrev:
Det største problem er, at musikken i den landsdækkende radio, i DR som i andre, til stadighed bliver indskrænket.
Ryger den klassiske musik ud, er det en yderligere forværring. I dag hører man aldrig rigtig rock i radioen længere (AC/DC, Metallica etc). Selv mesterværker som U2s 80erplader er væk fra de brede radiostationer.
Hvornår har I hørt et helt nummer fra denne vidunderlige plade noget sted?

Men problemet skal så i stedet løses hjemme.
Jeg sætter meget tit klassiske plader på, når ungerne er hjemme. det kører i baggrunden, og det er formentlig det eneste sted de hører klassisk...
Min søn på 3 kom den anden dag og sagde, han gerne ville høre den med Bach, for den lød flot..:)
|
|
|
Her er vist en der aldrig hører P3, de spiller rimelig tit Metallica og AC/DC i løbet af dagen, ellers prøv DR Rock på DAB __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentligt lidt bizzart som de der "hoveder" inde på borgen føler der er trang til at lave om på ting - mon der er kartofler der skal hyppes ?
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne melde mig iblandt dem der mener det er ærgerligt at kanalen skal nedlægges for at få plads til en kommerciel konkurrent til P1. Hvor mange lyttere vil der være til en konkurrent til den kanal? Jeg kender ingen andre end jeg selv der hører den. Og hvorfor skal en kommerciel kanal støttes med mine licens-kroner. Når DR i forvejen ikke kan finde ud af at producere særlig meget public-service for de par milliarder de får, hvordan skal en kommerciel ydbyder så kunne.
Dog syntes jeg at DR bør leve op til deres forpligtelse indenfor public-service. F.eks. ved at lægge al den musik de har liggende der er over 50år ud på nettet til fri afbenyttelse. Så vil meget af det der spilles på P2 alligevel være tilgængeligt. Det kan jo sagtens implementeres som en form for online-radio.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er desværre gået stejlt ned af bakke for DR i nogen tid. De lidt mere smalle ting, eller dem med en høj kvalitet, alt efter synspunkt, degraderes og forfladiges løbende. P1 er begyndt at lyde som noget morgentv-pludder og indholdet er blevet en evig genudsendelse. P2 afskaffede de seriøse programmer og gik over til blandet klassisk-pop-pølse, hvor de blander genrer, epoker og komponister ukritisk og P3 flyder over af smaltalkere der elsker at høre på sig selv... Men det er jo bare min beskedne mening
|
| Til top |
|
| |
sjeffe Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
sjeffe skrev:
Det største problem er, at musikken i den landsdækkende radio, i DR som i andre, til stadighed bliver indskrænket.
Ryger den klassiske musik ud, er det en yderligere forværring. I dag hører man aldrig rigtig rock i radioen længere (AC/DC, Metallica etc). Selv mesterværker som U2s 80erplader er væk fra de brede radiostationer.
Hvornår har I hørt et helt nummer fra denne vidunderlige plade noget sted?

Men problemet skal så i stedet løses hjemme.
Jeg sætter meget tit klassiske plader på, når ungerne er hjemme. det kører i baggrunden, og det er formentlig det eneste sted de hører klassisk...
Min søn på 3 kom den anden dag og sagde, han gerne ville høre den med Bach, for den lød flot..:)
|
|
|
Her er vist en der aldrig hører P3, de spiller rimelig tit Metallica og AC/DC i løbet af dagen, ellers prøv DR Rock på DAB |
|
|
Jeg har hørt P3 jævnligt, men kun efter arbejde...Nå, whatever, jeg syntes ikke, det er tit, jeg hører det..;)
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi skal holde tråde lidt på sporet - handler den jo om lukning af P2 - og åbenbart, hvis man læser på den side, der var linket til - skal sendefladen deles ud på de 3 tilbageværende DR kanaler - ergo skal de nuværende brugere af programfladen åbenbart til at kegle rundt, for at finde det de ønsker at lytte til -
Nogen skrev forandring fryder - Øehhh - Jeg synes bestemt det virker som om der bliver lagt op til en gevaldig forringelse set fra et brugersynspunkt.
Hvis de der mener "forandring fryder" kan forklare hvori denne "fryd" består - vil der vist være et par stykker, der er interesseret i at høre et par saglige begrundelser __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Det er desværre gået stejlt ned af bakke for DR i nogen tid. De lidt mere smalle ting, eller dem med en høj kvalitet, alt efter synspunkt, degraderes og forfladiges løbende. P1 er begyndt at lyde som noget morgentv-pludder og indholdet er blevet en evig genudsendelse. P2 afskaffede de seriøse programmer og gik over til blandet klassisk-pop-pølse, hvor de blander genrer, epoker og komponister ukritisk og P3 flyder over af smaltalkere der elsker at høre på sig selv...
Men det er jo bare min beskedne mening
|
|
|
Tror det er uhyggeligt svært at sammesætte en programflade, alle er tilfredse med - før i tiden hørte jeg meget P3 - den er efterhånden blevet utålelig, særligt om aftenen , så røg jeg over på P4 - som jeg synes ok om - særligt aften og timerne efter midnat - P2 har nok sit publikum
|
| Til top |
|
| |
Ilcommamdante Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er egentligt ikke synderlig ked af at P2 lukker selvom jeg selv har hørt den meget indtil jeg fik internet radio, her er udvalget meget større, bredere og kvaliteten er bedre end det signal DR tilbyder herude på Djursland.
Stod det til mig kunne de såmænd lukke hele DR, så slap vi også for at betale licens.
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Mathew skrev:
|
Så fordi jeg aldrig lytter til den, betyder det jeg ikke må ytre mig? .. Må jeg da være fri for dit idioti indlæg, fyldt med fordomme om mig - du kender mig ikke engang? Derudover, din hentydning til min intelligens, ud fra et enkelt indlæg gamle mand, holder sku' ikke.
Jeg HAR skam lyttet til P2, gør det bare ikke mere, det er ikke mig. Utrolig jeg skal have i hovedet af flere herinde, fordi jeg ikke "sørger" over tabet af P2. Forandring fryder - i tror at det straks bliver til det negative, uden overhovedet at have den fjerneste idé om hvad erstatningen bliver?
Hvad er der galt med jeres mentalitet? Har jeg jublet fordi den station lukker? Næ, egentlig ikke, jeg har bare sagt at forandring fryder, og straks skal jeg høre på mundbæ fra jeres side af.
Skal jeg virkelig sørge over tabet af P2, før jeg er velkommen? |
|
|
Korrekt - jeg kender hverken dig, din intelligens , musiksmag eller alder -- jeg forholder mig til kvaliteten (indholdet) af det du skriver - det giver ikke mange point at sidde og udtrykke glæde over en stor skare lyttere, der egentligt er uden andre valgmuligheder pludseligt skal til at undvære den station, der sender den slags musik man holder af at lytte til . Overstående står du selv inde for. Har på intet tidspunkt i denne tråd udtrykt glæde over at stationen lukker. Har blot udtrykt at jeg har det fint med det, da jeg ikke lytter til kanalen.
Læs hvad jeg skriver, og lad være med at tolke mit indlæg som en jubelsag over at P2 lukker. Du drager konklussioner ud fra noget meget tyndt her, og drejer det til at være et negativt ladet indlæg fra min side, selvom det på ingen måde var det. Stop med det.
"Forandring fryder - i tror at det straks bliver til det negative, uden overhovedet at have den fjerneste idé om hvad erstatningen bliver?"
Ved du da hvor de nuværende lyttere på programfladen skal bevæge sig hen ? Og bortset fra det, er det da fuldstændigt tåbeligt at lave om på noget, bare for at lave om. Nej, det ved jeg lige præcis ikke, og derfor vil jeg heller ej gå i sørge stadiet endnu. Hvis der diskes op med noget pop-l**t, så føler jeg bestemt med dem der lyttede til P2, men såfremt konceptet og kvaliteten stadig er ukendt, forholder jeg mig passiv til om tingene hælder til det negative eller positive.
Der er iøvrigt vist ikke nogen der siger du ikke må ytre dig - men du er nødt til at acceptere at der kan være folk der ikke deler din holdning til tingene, sådan vil det altid være - som man råber i skoven får man svar :)
Bestemt, er enig her. Men når du begynder at kaste fordomme mod mig, og provokerende hentydninger (hurtigste knallert på havnen red.) så bliver det jo ikke blot et forum svar, men personligt, hvilket jeg finde træls, da jeg startede ud med en sober og pæn tone. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vist en ting vi lige glemmer her, hvergang regeringen laver noget om er det ikke til det bedre.
her er det lyd kvaliteden jeg taler om her  og der vil jeg komme til at savne P2
P3 lød en gang godt men så fik de at vide at de skal sætte kompresser og buster på så de lyder som de andre kanaler som FM100 da de var til og der var lyden ikke god , P4 har og er da stadivæk god hvad det angår lyd kvaliteten meem mem de har mange gange inden for de siste 2 år hvor lyden ikke var god på nogle tidspngter på dagen men om aftenen efter 21 så er der fin lyd til en 2-3 stykker om natten, der høre jeg tit fredag-lørdag musik fra P4, men P2 har altid været den kanal jeg syntes der havde den beste nevtrale lyd og det kan jeg selv høre på mit ikke fine stereo anlæg, men jeg er tilfre med det jeg har, jeg har tit lagt mærke til når jeg lytter til bil radioere og bærbar radio at der støder jeg på det samme problem nogle klare sig bedre en andre.
Jeg er bare bange for at lyd kvaliteden bliver som P3 nemlig fuld drøn på hele skidtet og det bataler man penge til
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathew skrev:
jan_stevns skrev:
Mathew skrev:
|
Så fordi jeg aldrig lytter til den, betyder det jeg ikke må ytre mig? .. Må jeg da være fri for dit idioti indlæg, fyldt med fordomme om mig - du kender mig ikke engang? Derudover, din hentydning til min intelligens, ud fra et enkelt indlæg gamle mand, holder sku' ikke.
Jeg HAR skam lyttet til P2, gør det bare ikke mere, det er ikke mig. Utrolig jeg skal have i hovedet af flere herinde, fordi jeg ikke "sørger" over tabet af P2. Forandring fryder - i tror at det straks bliver til det negative, uden overhovedet at have den fjerneste idé om hvad erstatningen bliver?
Hvad er der galt med jeres mentalitet? Har jeg jublet fordi den station lukker? Næ, egentlig ikke, jeg har bare sagt at forandring fryder, og straks skal jeg høre på mundbæ fra jeres side af.
|
|
Korrekt - jeg kender hverken dig, din intelligens , musiksmag eller alder -- jeg forholder mig til kvaliteten (indholdet) af det du skriver - det giver ikke mange point at sidde og udtrykke glæde over en stor skare lyttere, der egentligt er uden andre valgmuligheder pludseligt skal til at undvære den station, der sender den slags musik man holder af at lytte til .
Overstående står du selv inde for. Har på intet tidspunkt i denne tråd udtrykt glæde over at stationen lukker. Har blot udtrykt at jeg har det fint med det, da jeg ikke lytter til kanalen.
Læs hvad jeg skriver, og lad være med at tolke mit indlæg som en jubelsag over at P2 lukker. Du drager konklussioner ud fra noget meget tyndt her, og drejer det til at være et negativt ladet indlæg fra min side, selvom det på ingen måde var det.
Stop med det.
"Forandring fryder - i tror at det straks bliver til det negative, uden overhovedet at have den fjerneste idé om hvad erstatningen bliver?"
Ved du da hvor de nuværende lyttere på programfladen skal bevæge sig hen ? Og bortset fra det, er det da fuldstændigt tåbeligt at lave om på noget, bare for at lave om.
Nej, det ved jeg lige præcis ikke, og derfor vil jeg heller ej gå i sørge stadiet endnu. Hvis der diskes op med noget pop-l**t, så føler jeg bestemt med dem der lyttede til P2, men såfremt konceptet og kvaliteten stadig er ukendt, forholder jeg mig passiv til om tingene hælder til det negative eller positive.
Der er iøvrigt vist ikke nogen der siger du ikke må ytre dig - men du er nødt til at acceptere at der kan være folk der ikke deler din holdning til tingene, sådan vil det altid være - som man råber i skoven får man svar :)
Bestemt, er enig her. Men når du begynder at kaste fordomme mod mig, og provokerende hentydninger (hurtigste knallert på havnen red.) så bliver det jo ikke blot et forum svar, men personligt, hvilket jeg finde træls, da jeg startede ud med en sober og pæn tone.
|
|
|
|
|
|
Tag nu lige at køle lidt ned inden filmen knækker helt !
Du skriver jo selv "forandring fryder" - hvis du ikke forstår meningen med ordene skulle du måske ikke have brugt dem i den sammenhæng ? , spurgte vist også om du kunne uddybe hvad du mente med det.
citat fra ordbog :
fryde verbum
Bøjning -r, -de, -t
Udtale [ˈfʁyːðə]
Betydninger
Men ! Du har ret i at denne del af det jeg skrev :
det giver ikke mange point at sidde og udtrykke glæde over en stor skare lyttere, der egentligt er uden andre valgmuligheder pludseligt skal til at undvære den station, der sender den slags musik man holder af at lytte til .
var meget dårligt valgt
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Mathew skrev:
jan_stevns skrev:
Mathew skrev:
|
|
|
Korrekt - jeg kender hverken dig, din intelligens , musiksmag eller alder -- jeg forholder mig til kvaliteten (indholdet) af det du skriver - det giver ikke mange point at sidde og udtrykke glæde over en stor skare lyttere, der egentligt er uden andre valgmuligheder pludseligt skal til at undvære den station, der sender den slags musik man holder af at lytte til .
Overstående står du selv inde for. Har på intet tidspunkt i denne tråd udtrykt glæde over at stationen lukker. Har blot udtrykt at jeg har det fint med det, da jeg ikke lytter til kanalen.
Læs hvad jeg skriver, og lad være med at tolke mit indlæg som en jubelsag over at P2 lukker. Du drager konklussioner ud fra noget meget tyndt her, og drejer det til at være et negativt ladet indlæg fra min side, selvom det på ingen måde var det.
Stop med det.
Ved du da hvor de nuværende lyttere på programfladen skal bevæge sig hen ? Og bortset fra det, er det da fuldstændigt tåbeligt at lave om på noget, bare for at lave om.
Nej, det ved jeg lige præcis ikke, og derfor vil jeg heller ej gå i sørge stadiet endnu. Hvis der diskes op med noget pop-l**t, så føler jeg bestemt med dem der lyttede til P2, men såfremt konceptet og kvaliteten stadig er ukendt, forholder jeg mig passiv til om tingene hælder til det negative eller positive.
Bestemt, er enig her. Men når du begynder at kaste fordomme mod mig, og provokerende hentydninger (hurtigste knallert på havnen red.) så bliver det jo ikke blot et forum svar, men personligt, hvilket jeg finde træls, da jeg startede ud med en sober og pæn tone.
|
|
|
|
|
|
Tag nu lige at køle lidt ned inden filmen knækker helt !
Du skriver jo selv "forandring fryder" - hvis du ikke forstår meningen med ordene skulle du måske ikke have brugt dem.
citat fra ordbog :
fryde verbum
Bøjning -r, -de, -t
Udtale [ˈfʁyːðə]
Betydninger
|
|
|
Jeg ved skam godt hvad ordene betyder, ellers havde jeg ikke brugt dem. Ja, noget NYT behager mig, derfor betyder det skam ikke at jeg behager mig over at en station lukker. Skil tingende ad mester. Jeg er helt rolig, du skal bare ikke drage konklussioner, som jeg ikke tydeligt har skrevet. Det et det eneste jeg beder dig om. Der er virkelig forskel på hvordan du opfatter tingende og hvad min hensigt med dem var, og derfor skære jeg det ud i pap for dig nu, siden du absolut skal forsøge at få mit første indlæg til at være negativt ladet. JEG FRYDER MIG OVER NOGET NYT, IKKE AT DET GAMLE ER VÆK! Havde det gamle stadig været der, og havde noget nyt poppet op, havde jeg stadig frydet mig. Forresten, til din kommentar; "Tag nu lige at køle lidt ned inden filmen knækker helt!" Jeg er helt afslappet, mit indlæg er skrevet i en afslappet ånd og jeg angriber eller griber ikke ud efter dig eller nogle andre. Jeg har på fornemmelsen du har stik modsat opfattelse, hvorfor jeg også føler debatten har taget en forkert drejning fra indlæg 1, da du har set mig som en person der      over at P2 er lukket, hvilket ikke er sagen.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der jo mange måder at skrive ting på - og mange måder at opfatte det - så ja, jeg fik noget i den gale hals - beklager.
Jeg vil da også oftest glædes over noget nyt (og måske bedre) - men lige i sammenhængen her, hvor man vil fjerne DR P2 - og erstatte det med noget andet - hvilket er jo uvist, kan glæden være ret behersket.
Jeg læste det som du udtrykte glæde over P2 fjernes - that's all __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Så gutter. Kan I ikke lige stoppe med at diskutere semantik, og holde Jer til emnet i stedet. Jeg tror I er blevet enige om at I begge har hakket lidt på hinanden hva? Ellers må I tage den via PM 
Jakob / Moderator
|
|
|
OK herfra - det danske sprog er jo en svær ting - tales, omend med besvær, selv af indfødte :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
Mathew Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jeg nok fornemme, hvorfor jeg fandt det nødvendigt at rede trådende ud. Jeg tror jeg vil starte med en håndsrækning og spørge om vi ikke skal starte forfra ;). Vi er gået ned af 2 vidt forskellige veje, med hver vores opfattelse, det er det.
Floe, point taken.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herfra man jeg jo så tilføje jeg nok glemte at praktisere "at sidde på hænder" ......
For at vende tilbage til emnet DR P2 - virker forslaget fra politikerne lidet gennemtænkt, præcis som FM kontra DAB - P2 er blevet udvandet gennem tid, og er jo idag meget langt fra det gamle P2 - så måske det forslag i virkeligheden grunder dybere ?? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
| Til top |
|
| |
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
..snip..
For at vende tilbage til emnet DR P2 - virker forslaget fra politikerne lidet gennemtænkt, præcis som FM kontra DAB - P2 er blevet udvandet gennem tid, og er jo idag meget langt fra det gamle P2 - så måske det forslag i virkeligheden grunder dybere ?? |
|
|
Enig Jan - jeg har opgivet P2 for nogen tid tilbage. Da DR fik kyskhedsbælte på ifm. manglende evner til byggeri og økonomi, så vidste DR der skulle muges ud. De omlagde da en ellers rimelig god P2 til samme pop og x-faktor som P3 og med lidt tynd the, fiskede de efter nogle af proselytterne (frafaldende).. den gik ikke Granberg. Så jeg ser forslaget som en fortsættelse af planen - ingen kan da forlange af regeringen fungerer som flydevest for et forlængst druknet klasseeksperiment  Men om den nye P1x i P2 får et indhold med noget der ligner kvalitet.. tvivler, hvem vil dog betale for det  __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|